نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 112
زمان انتشار: 02 بهمن 1396 15:23:00

اوتلندر، سانتافه یا سورنتو؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

میتسوبیشی اوتلندر با ظاهری به روز تر از گذشته و قیمتی رقابتی وارد بازار اس یو وی هایی شده که پرفروش ترین اتومبیل وارداتی ، یعنی سانتافه در آن حکم رانی می کند. از طرف دیگر، واردات سورنتو با جذابیت ظاهری و امکانات چشم گیر کار را برای این شاسی بلند سخت کرد.
اوتلندر، سانتافه یا سورنتو؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

 مجله ماشین/  میتسوبیشی اوتلندر با ظاهری به روز تر از گذشته و قیمتی رقابتی وارد بازار اس یو وی هایی شده که پرفروش ترین اتومبیل وارداتی ، یعنی سانتافه در آن حکم رانی می کند. از طرف دیگر، واردات سورنتو با جذابیت ظاهری و امکانات  چشم گیر کار را برای این شاسی بلند سخت کرد. 

در این آشفته بازار، رقبا بسته به آپشن اختلاف قیمت دارند و با یک تغییر کوچک نرخ ارز، مبلغ نهایی بالا و پایین می شود. در اینکه اوتلندر ارزان تر و کم امکانات تر از دو رقیب دیگر است شکی نیست، اما قرار نیست یک   SUV ناقص و بی دست و پا باشد. این 3 را با هم مقایسه می کنیم و در پایان شما تصمیم بگیرید، کدام یک را انتخاب می کنید؟
میتسوبیشی اوتلندر
ظاهر مدل قبلی این خودرو خشک و بی روح بود، هرچند با تعویض لباس به روز تر و دوست داشتنی تر شده است اما بازهم 3 هیچ از دیگر اس یو وی ها عقب است. این اتومبیل توسط شرکت معین موتورز در دو تیپ 3 و 5 عرضه می شود که اختلاف قیمتی 16 میلیون تومانی می شود. با خرید این اتومبیل، علاوه بر پرداخت مبلغ شایسته، از راحتی واقعی راندن و نشستن در یک خودروی شاسی بلند استخوان دار برخوردار خواهید شد. هرچند که گیربکس همچنان عمکردی کند داشته و مانع قدرت نمایی پیشرانه ژاپنی ساز آن می گردد.
هیوندای سانتافه
این خودرو نزد ایرانی ها محبوب است. با وجود قیمت نچندان پایین در میان نمونه های وارداتی، فروش 9 هزار دستگاهی را در سال 95 برای خود به ثبت رساند. اولین علت، طراحی زیبا و شیک آن است که هنوز هم با وجود تردد بسیار در خیابان ها، خسته کننده و تکراری نشده است. نیروگاه 4 سیلندر آن توان یاری وزن سنگین اتاق و شاسی را در سربالایی ها ندارد اما همین سنگینی وزن باعث حرکت روان و نرم روی مسیر شده که لذت بخش است. بازار فروش نمونه کارکرده آن نیز حسابی گرم است و این یک ویژگی مهم برای اتومبیلی دو صد میلیون تومانی است.
کیا سورنتو
سورنتو از اولین نمونه های وارد شده به کشور تا کنون ، ظاهری همانند اس یووی های آمریکایی داشته و در اذهان مردم، اتومبیلی قرص و محکم محسوب می شود. ماشین کم دردسر که حالا با رینگ های براق و نمای لوکسش، بیشتر دلنشین است، به خصوص آن که امکانات ویژه و رنگارنگی در آن تعبیه شده است که انتخاب آن را منطقی می کند. ابعاد آن بزرگ است و پارک کردن را کمی دشوار می کند اما با وجود دوربین های 360 درجه نباید نگران چیزی باشید. حس راحتی و آسایش سرنشینان حال در حرکت، از مشخصه های خوب آن است.
 
 

میتسوبیشی اوتلندر

هیوندای سانتافه

کیا سورنتو

نوع پیشرانه/ تعداد سیلندر

خطی، تنفس طبیعی/4

حجم پیشرانه (لیتر)

4/2

حداکثر قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه)

6000/170

6000/188

6000/188

حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه)

4200/232

4000/241

4000/241

نوع جعبه دنده

CVT

6 سرعته خودکار

6 سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰(ثانیه)

2/10

9/10

2/10

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

190

190

189

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)

3/9

1/11

2/10

وزن (کیلوگرم)

1585

1640

1680

فاصله محوری (میلی متر)

2670

2700

2780

طول/عرض/ارتفاع (میلی متر)

1680/1810/4695

1689/1880/4689

1685/1890/4780

 

تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس