نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 123
زمان انتشار: 11 بهمن 1396 14:09:00
افزایش قدرت مانورپذیری در

لکسس NX مدل 2018

NX‏به ‏دلیل اینکه لکسس RX350 در بازار کشورمان مورد استقبال قرار گرفته بود با گذشت زمان جای خود را در ایران پیدا کرده و به واسطه فرم طراحی زیبا، کیفیت خوب و البته بحث هیبرید بودن در مدل NX300 یکی از خوش‎ اقبال ها به شمار می‎آید.
نویسنده: مسیح فرزانه
لکسس NX مدل 2018

 مجله ماشین/  لکسس که خود ژاپنی‏ها به آن رکوساسو (Rekusasu) هم می‏گویند مدل NX را که در گروه خودروهای چند منظوره (یا همان کراس‏اوور) قرار می‏گیرد حدود چهار سال پیش در نمایشگاه پکن رونمایی کرد. طراحی این ماشین کار«نوبویوکی توماتسو» است. بخش زیادی از قطعات آن با تویوتا راو4 به‏صورت مشترک بوده و در خط تولید میاتای ژاپن تولید می‏گردد. نکته جالب توجه، پلت‏فرم وسیله با نام MC است که مدل‎های دیگر تویوتا چون کرولا، پریوس، راو 4 و ... هم از آن سود می‏برند. در بازار کشورمان نیز NX حدود 2 سال است که خودنمایی می کند ، اما تا زمان تحویل اولین سری NX200 زمان زیادی طول کشید تا خودرو به دست مشتریان برسد و طی این مدت نوسان قیمت آن در بازه 300 تا 400 میلیون تومان قرار داشت که گونه‏های NX200 F اسپرت و NX300 هیبرید را شامل می‏گردد. NX‏به‏دلیل اینکه لکسس RX350 در بازار کشورمان مورد استقبال قرار گرفته بود با گذشت زمان جای خود را در ایران پیدا کرده و به واسطه فرم طراحی زیبا، کیفیت خوب و البته بحث هیبرید بودن در مدل NX300 یکی از خوش‎ اقبال ها به شمار می‎آید. 

آمار نیز نشان می‏دهد که NX توانسته حدود 30 درصد فروش لکسس را در بازار اروپا ازآن خود کند که به گفته شرکت بسیاری از آنها برای اولین‎بار است که به سراغ خودروهای لکسس می‏آیند. NX جدید چندی پیش در نمایشگاه 
فرانکفورت رونمایی شد و از ماه گذشته با تغییرات تازه به‏صورت جهانی به‏عنوان مدل 2018 در سبد فروش قرار گرفته‎است. 

به‎روزرسانی چهره NX در نمای بیرونی شامل طراحی جدید جلو‎پنجره و سپر به همراه چراغ‏های LED در کنار تغییر طراحی سپر و چراغ‏های عقب و البته شکل تازه رینگ‏ها می‏شود که در سایز 17 و 18اینچی قابل سفارش هستند. 
در بخش داخلی فضای کابین اسپرت‏تر و لوکس‏تر شده و یک نمایشگر بزرگ‏تر چند رسانه‏ای و تغییرات در طراحی پنل سیستم تهویه مطبوع برای افزودن به حس لوکس‎بودن و کاربری ساده‎تر به چشم می‎آیند. رنگ جدید کرم روغنی نیز برای صندلی‏ها و پشت صندلی‏ها با رنگ خاکی از آپشن‏های داخلی تازه امسال هستند که در مدل F اسپرت 3 تا 4 رنگ دیگر نیز پیش‎روی مشتری قراردارد. در دیگر بخش داخلی از ایده ارتباط یکپارچه انسان و ماشین یا به اختصار HMI هم سود برده شده که به لطف آن کلیه سوئیچ‏ها و دکمه‏های کنترل را می‏توان با سرعت و راحتی بیشتری کنترل کرد. 
کنسول وسط دارای فریم نقره‏ای بوده که دور آن را چرم با کیفیت فراگرفته و در مدل‏های فول آپشن از چوب نیز استفاده می‏شود. همچنین در گونه F اسپرت، تریم آلومینیم و فیبرکربن نیز قابل سفارش است. صندلی‏ها راحتی و آرامش خوبی دارند البته ارتفاع سقف برای سرنشینان بلندقد در ردیف عقب کم است. صندوق بار پهن وسیله 475لیتر ظرفیت دارد و این مقدار را می‎توان با تا کردن صندلی‎های برقی عقب بیشتر هم کرد. 
اندازه نمایشگر جهت‏یاب در مدل Premium از 7 به 3/10 اینچ افزایش یافته، در مدل‎های دیگر هم‏چنین نمایشگر سیستم صوتی نیز از 7 به 8 اینچ رسیده است. سایز ساعت آنالوگ نیز بزرگ‏تر و خواناتر از مدل‏های قبلی گشته، همینطور با قابلیتی که روی سیستم GPS وجود دارد می‏توان به‏صورت خودکار ساعت‏های کشورهای دیگر را نیز روی این ساعت عقربه‎ای تنظیم کرد. 
در نمایشگر TFT چهار اینچی پشت فرمان،حالت‏های گوناگون رانندگی مثل اکو، اسپرت و هیبرید نقش می‏بندد که نشانگر شرایط فنی ماشین است. در داخل ماشین نیز سوئیچ الکترواستاتیکی وجود دارد که با لمس آن، افراد می‏توانند رنگ نورپردازی داخل اتاق را تغییر دهند. حتی وقتی با ریموت به وسیله نزدیک می‏شوید دستگیره در درخشان شده و نور ساطع می کند. 
از دیگر امکانات داخلی سیستم شارژ تلفن همراه بدون‎سیم است. مشتریان این خودرو همچنین می‏توانند از یک نمایشگر با قابلیت نشان دادن 360‎درجه اطراف خودرو سود ببرند که مناسب زمانی است که اتومبیل در حال مانور و یا آف‏رود از مناطق نه چندان دشوار است که در حقیقت نقاطی که دید کور دارند از طریق این دوربین‏ها و این مانیتور قابلیت دیدن پیدا می‏کنند. این مورد با سیستم کمکی پارک و کنترل ترافیک در تعامل است. 
مدل‏های فول آپشن NX از نمایشگر سر بالا (Head Up Display) 2/6 اینچی سود می‏برند که اطلاعاتی مثل سرعت، دور موتور، جهت حرکت و ... در آن نمایش داده می‏شود که در بخش بالایی داشبورد نصب شده است. قسمت دیگر دوست داشتنی داخلی NX سیستم صوتی بوده که شامل 10 اسپیکر با مارک Pioneer می‎شود که در نمونه مرغوب تر، گزینه Mark & Levinson با 14 اسپیکر و وضوح صدای کم‏نظیر، خودنمایی می‏کند. 
برای سامانه تعلیق عقب و جلو، لکسس اقدام به ایجاد تغییراتی کرده که سبب افزایش قدرت مانورپذیری به‏ویژه در پیچ‏ها می‏گردد که این بهبود مهندسی در سامانه ضد شوک، فنرها، سیستم پایدارکننده و ... صورت گرفته است. در مدل F اسپرت از سیستم تعلیق انطباقی متغییر سود برده شده که با تغییرات 30 تا 650 میلی‏متری دامنه حرکتی در کنار کنترل حسگر سرعت، افزایش پایداری در سر پیچ‏ها در هر 4 چرخ، سامانه آنتی دایو، افزایش راحتی و ثبات ماشین در هنگام رانندگی دینامیک و روزمره را بر عهده دارند. 
با استفاده از ریموت که نزد شماست با نزدیک شدن به خودرو و کشیدن پای خود در قسمت زیرین و عقب وسیله، صندوق عقب به‏صورت خوکار باز خواهد شد. 
لکسس امکانات ایمنی پرشماری را برروی این مدل سوار کرده‎است. سامانه جلوگیری از واژگونی، روشنایی فعال،حسگر هوشمند پارکینگ، سیستم پیشگیری از برخورد که در دل خود رادار و دوربین را شامل می‏گردد، کروز کنترل فعال، سامانه کمکی تغییر خطوط حین رانندگی، روشن شدن خودکار چراغ ها در کنارLEDهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم شناسایی خطوط و علامت‏های جاده‏ای را می‏توان برای NX مدل 2018 برشمرد.
لکسس که در طراحی NX2018 توانسته به ضریب آیرودینامیک 32/0 دست یابد. هر کدام از چراغ‏های جلو 6 عدد LED با 3 چراغ L شکل هرکدام با بیست‎وسه LED را شامل می‏شوند. نور مه‏شکن قابلیت چرخش با سرعت آرام در سر پیچ‏ها را دارد و زمانی که نشان‏دهنده ورود به پیچ فعال می‏شود، دو چراغ LED به‏صورت خودکار با سطح جاده تنظیم می‎گردند تا دید خوبی را در اختیار راننده بگذارند. 
در بخش نیرومحرکه NX300 هیبرید از پیشرانه 4 سیلندر چرخه‎اتکینسون استفاده می‏کند که یک موتور الکتریکی و باتری هیبریدی در کنار آن قرار دارند که روی هم‎رفته حدود 200 اسب‏بخار تولید می‎نمایند. هر دو مدل NX با سیستم دو چرخ متحرک جلو و چهار چرخ یافت می‏شوند.در نمونه هیبریدی مصرف ترکیبی سوخت درهر 100 کیلومتر به حدود 5 لیتر می‏رسد. سامانه حرکتی جدید E-four AWD شامل یک موتور الکتریکی مستقل روی اکسل‏های عقب است و در آن نیروی پیشرانه بنزینی نیز به چرخ‏های جلو منتقل می‏گردد. تقسیم هوشمند گشتاور ورودی به هر محور در این حالت باعث راحتی حرکت وسیله در مسیرهای ناهموار و لغزنده می‎گردد. 
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس