نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 165
زمان انتشار: 10 اسفند 1396 11:35:00

آشنایی بانسل جدیدرنو کپچر 2018

رنو کپچر که در سال 2016 با فروش 216,000 دستگاه، پرفروش ترین کراس اوور شهری اروپا شده بود، امسال با طراحی منحصر به فرد و تکنولوژی های پیشرفته جدید به بازار معرفی شده است.
نویسنده: اشکان معصومی
آشنایی بانسل جدیدرنو کپچر 2018

 مجله ماشین /شرکت «رنو» برای سال 2018 برای اولین بار نسخه لوکس Initale Paris را ارائه نموده که بر اساس همان مدل موفق نسل قبلی با بدنه دو رنگ ساخته می شود و همراه با مدلهای Koleos و Kadjar قسمتی از بازار خودروهای کراس اوور را هدف گرفته است. در این مطلب به معرفی مدل 2018 این خودروی کراس اوور فرانسوی می پردازیم.

طراحی بدنه: 
خودروی «رنو کپچر 2018» با بدنه دو رنگ در قسمت سقف و بدنه، 30 ترکیب متفاوت را همراه با شش تریم مختلف کابین در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این خودرو از نظر ظاهر شباهت زیادی با برادر بزرگتر خود یعنی Kadjar دارد. چراغ جلو با لامپهای LED و تکنولوژی Pure Visison شرکت «رنو» دارای طراحی جدیدی هستند که روشنایی مناسبی را فراهم نموده اند. این تکنولوژی علاوه بر بخشیدن ظاهری زیبا به چراغ خودرو، به دلیل کاهش درخشندگی خیره کننده چراغها، ایمنی «کپچر» را در شب افزایش داده است. در وسط چراغهای جلو، جلوپنجره با طرح زمینه جدید، نوارهای کرومی و لوگوی بزرگ «رنو» تعبیه شده است که ظاهری شبیه به سایر محصولات کراس اوور به «کپچر» بخشیده است. در زیر سپر جلو چراغهای روشنایی روز(DRL) با طراحی C شکل نمادین برند «رنو» و لامپهای LED در  حاشیه قاب چراغهای مه شکن قرار گرفته اند. دریچه ورود هوا در زیر سپر جای گرفته است و در زیر آن یک دیفیوزر به رنگ خاکستری متالیک نمای جلوی «کپچر» را تکمیل می نماید. چراغهای عقب نیز با همان طرح C شکل نوارهای LED در روز و شب قابلیت دید مناسبی دارند. همانند جلوی خودرو، در زیر سپر عقب نیز یک دیفیوزر متالیک قرار دارد که به طرز زیبا و ظریفی اگزوزها را در خود جای داده است. چراغهای مه شکن عقب در دو طرف انتهایی سپر عقب قرار گرفته اند. پوشش مشکی سپر عقب در لبه محفظه های چرخ جلو و عقب و همچنین در زیر رکاب جانبی خودرو ادامه یافته است. در نمای جانبی، زه پلیمری مثلث شکلی  به رنگ مشکی قسمت پایینی دربهای جانبی را پوشانده که یک زه کرومی در طول آن تعبیه شده است. چهار نوع رینگ 5 پره سه تایی آلیاژی برای نسخه های مختلف این خودرو در دسترس خواهد بود، رینگ 16 اینچی Extreme، رینگ 16 اینچی Adventure، رینگ 17 اینچی Emotion و رینگ 17 اینچی Explore. ای خودرو در نسخه های فول، دارای سقف پانورامای شیشه ای با سانروف می باشد.

طراحی کابین و امکانات رفاهی:
 کابین خودروی «رنو کپچر» در نسل جدید دارای قطعات کرومی و پلاستیکی باکیفیتی می باشد که در مقایسه با نسل قبلی بهبود یافته است. این خودرو با شش نوع تریم مختلف به رنگهای کروم، خاکستری، سفید عاجی، آبی، قرمز و قهوه ای به مشتریان ارائه می شود. غربیلک فرمان خودرو از مواد و قطعات مناسبی ساخته شده است که در تریمهای بهتر دارای روکش چرمی می باشد. اهرم تعویض دنده با طرحی جدید دارای روکش چرمی است و چراغهای LED سقف شامل چراغ مطالعه نیز می باشد. قطعات تریم دربها همراه با دکمه های کنترلی از قطعاتی باکیفیت تعبیه شده اند و صندلیها با روکش قابل جدا شدن تعبیه گردیده اند. طراحی جدید صندلیها به نحوی است که راحت بوده و حداکثر حمایت را از بدن سرنشینان دارند. سیستم صوتی پیشرفته BOSE «کپچر» با شش بلندگو و یک ساب ووفر، کابین آن را به یک سالن کنسرت تبدیل می نماید. حتی در پایین ترین مدل «کپچر» سیستم هوشمند R&Go تعبیه شده است که از طریق گوشی تلفن همراه کاربر به اینترنت، سیستم صوتی، بلوتوث تلفن همراه، سیستم ناوبری و اطلاعات فنی خودرو متصل می گردد. نسخه های متوسط این خودرو دارای سیستم Media Nav Evolurion می باشند که یک سیستم چندرسانه ای جامع است و امکاناتی مانند ناوبری با اطلاعات ترافیک، بلوتوث تلفن همراه، سیستم صوتی و دوربین دید عقب را در بر دارد. این سیستم حتی شامل تکنولوژی رانندگی Driving Eco2 برای بهینه سازی مصرف سوخت و عملکرد فنی خودرو می باشد. نسخه های فول «کپچر» به سیستم چندرسانه ای پیشرفته R-Link Evolution شرکت «رنو» مجهز شده اند که با سیستم عامل Android Auto سازگار بوده و دارای یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی نیز می باشد. از امکانات این سیستم، توانایی اتصال به اینترنت 3G، ارائه اطلاعات ترافیک لحظه ای، بلوتوث تلفن همراه، سیستم ناوبری، نمایش تصاویر و فیلم، اتصال به نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه و خواندن پیامهای متنی می باشد. «رنو کپچر» جدید تنها محصول شرکت «رنو» در کلاس A و B  می باشد که به این تکنولوژی پیشرفته مجهز شده است. البته در خودروهای کلاس لوکس محصولات «رنو» مانند Koleos و Scenic سیستم R-Link2 تعبیه شده که با هر دو سیستم عامل Android Auto و Apple CarPlay سازگار می باشد. نسخه جدید «رنو کپچر» به سیستمهای ایمنی پیشرفته مجهز شده است که می توان به سیستم هشدار نقطه کور(BSW) اشاره کرد که خودروها، موتورسیکلتها و حتی دوچرخه های متحرک در نواحی نقاط کور آینه های جانبی توسط چهار سنسور تشخیص داده شده و به راننده اطلاع داده می شوند. زمانی که یک وسیله نقلیه برای مدت زمان بیشتر از یک ثانیه در نقطه کور راننده باقی بماند، یک چراغ نارنجی رنگ در آینه جانبی، وجود آن را اطلاع می دهد. این سیستم بین سرعتهای 30 تا 140 کیلومتر در ساعت فعال می باشد و سفر را برای هر کسی ایمن تر می کند. در نسخه های فول «کپچر» علاوه بر سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک جلو نیز تعبیه شده اند. سیستم پیشرفته دیگری که در نسخه های فول «کپچر» جدید عرضه خواهد شد، سیستم کمکی پارک(EPA) می باشد که پارک کردن خودرو را بدون دخالت دست راننده انجام می دهد. ایتد راننده مشخص می کند که به دنبال چه نوع محل پارکی می گردد، عمودی، افقی یا اریب. وقتی خودرو با سرعتی کمتر از 30 کیلومتر در ساعت رانده شود، این سیستم کلیه مکانهای پارک مناسب را شناسایی می نماید و با فعال سازی سیستم، غربیلک فرمان با تشخیص محل پارک، خود به خود می چرخد و خودرو در محل پارک می شود.
بهترین و گرانترین نسخه «رنو کپچر» مدل Initiale Paris می باشد که دارای صندلیهای چرم Nappa با سیستم گرمکن و روکش چرم غربیلک فرمان می باشد. همچنین داشبورد دارای قطعاتی از کروم و چرم است و دستگیره های دربها و پدالها از جنس آلومینیوم براق هستند. امکاناتی نظیر هشدار نقطه کور(BSW)، ورود و خروج بدون کلید(Keyless Entry)، استارت دکمه ای، سیستم کمکی پارک آسان(EPA)، سیستم صوتی BOSE همراه با سیستم چندرسانه ای R-Link Evolution در نسخه Initiale Paris یا IP این خودرو تعبیه شده اند.
مشخصات فنی: 
«رنو کپچر» با ارائه شش نوع پیشرانه مختلف بنزینی و گازوئیلی، امکان انتخاب مدل بر اساس نیاز زندگی روزمره را برای مشتریان فراهم نموده است. دو پیشرانه دیزل «کپچر» شامل dCi90 و dCi110 می باشند که اولی با هر دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی در دسترس می باشد، ولی دومی تنها با گیربکس دستی ارائه خواهد شد. پیشرانه dCi110 با سیستم start/stop مصرف سوخت اقتصادی را برای «کپچر» به همراه خواهد داشت. همچنین این پیشرانه دارای سیستم جدیدی است که انرژی حاصل از ترمز و کاهش سرعت را بازیافت و احیاء می نماید. این پیشرانه قدرت 110 اسب بخار را در دور موتور 4000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر را در دور موتور 1750 دور در دقیقه ایجاد می کند. طراحی جدید موتور توربو این پیشرانه را بسیار کارآمد نموده است. دو پیشرانه بنزینی شامل Energy TCe90 و Energy TCe120 می باشند که اولی تنها با گیربکس دستی و دومی با هر دو وع گیربکس دستی  اتوماتیک در دسترس مشتریان خواهند بود. پیشرانه Energy TCe120 به یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه (EDC) با راندمان بالا متصل شده است که با برخوردارای از توربوشارژر، سیستم تزریق مستقیم سوخت(GDI) و سیستم start/stop قدرتی معادل 120 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 205 نیوتن متر در دور موتور 2000 دور در دقیقه تولید می کند.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس