نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 183
زمان انتشار: 15 فروردین 1397 12:55:00

تست آئودیA7 مدل 2018

آئودی در محصولات جدید خود تا حدودی محدودیت ها را کنار زده و سعی در دمیدن یک روح مخصوص برای هر سری از محصولاتش البته با چاشنی اسپرت دارد. با رونمایی از مدل های جدید آئودی به این نکته پی می بریم که این شرکت تا حدودی از آن چارچوب محافظه کارانه خود فاصله گرفته و با رعایت استانداردهای همیشگی، توجه مردم را به محصولات جدیدش جلب کرده است.
نویسنده: فردین محمدسور
 تست آئودیA7  مدل 2018

 مجله ماشین/ آئودی A7 جدید در سال 2017 در نمایشگاه فرانکفورت به معرض نمایش درآمد. گونه اسپورت تر آئودی A6 که درواقع فرم کوپه به خود گرفته است و همیشه جزو جذاب ترین محصولات آئودی بوده است.

نسل دوم A7 مقدار زیادی از تکونولوژی‌ها و فناوری‌های آئودی A8 را که از لحاظ تکنولوژی یک جهش کوانتومی برای این برند آلمانی به حساب می آید را در خود جای داده است. درواقع چنین چیزی هم انتظار می رفت و فقدان این فناوری ها در آئودی A7 می‌توانست به منزله کوتاهی این خودروساز قلمداد شود.
لیست امکانات و تکنولوژی های موجود در A7 بسیار بلند بالاست. به عنوان مثال امکانات راحتی رانندگی در این خودرو شامل دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل فعال و انطباقی توسط رادار و دستیار پارکینگ می باشد که تا حدودی به نیمه خودران بودن این خودرو دلالت دارند. 
همچنین یک سیستم نیمه هیبریدی 48 ولتی و فرمان پذیری چهار چرخ نیز توجه ما را در این خودرو به خود جلب کرده بود. این سیستم 48 ولتی با یک باتری لیتیوم یونی که در کف صندوق عقب نصب شده است، کمبود گشتاور تولید شده توسط توربوشارژر را در دورهای اولیه جبران می‌کند. با کمک سیستم فرمان چهار چرخ نیز در سرعت‌های پایین تا 5٪ و در سرعت های بالاتر تا 2٪، چرخ های عقب می توانند تغییر زاویه دهند تا به افزایش پایداری و چابکی خودرو در هر سرعتی کمک کنند.

آئودی، A7 را در دو گونه دیزلی و بنزینی به بازار عرضه خواهد کرد. گونه دیزلی  A7 50 TDI مجهز به یک موتور 3.0 لیتری V6 با قدرت 286 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن متر است که ما فرصت آزمایش این مدل را نداشتیم. خودرو مورد آزمایش ما که احتمال می رود فروش و عرضه بیشتری داشته باشد یک آئودی A7 55 TFSI (موتور بنزینی) 3.0 لیتری V6 با دو توربو و با قدرت 340 اسب بخار و 500 نیوتون متر گشتاور بود که  از طریق یک گیربکس هفت سرعته S Tronic نیرو را به چرخ ها انتقال می داد.
شتاب صفر تا صد این مدل به لطف سیستم چهار چرخ quattro و نیروگاه برقی اش بیشتر از 5.3 ثانیه طول نمی کشد و می‌تواند به سرعتی برابر با ۲۵۰کیلومتر در ساعت (محدود شده) دست یابد. که این آمار برای خودرویی در این کلاس بسیار درخور توجه است. با این تفاسیرA7  در هر صد کیلومتر 6.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند و به ازای هر کیلومتر 154گرم CO2 به هوا آزاد می کند.

زیبا، شیک، اسپورت!
از لحاظ ظاهری، آئودی A7 از طراحی آشنایی برخوردار است و همان خط مشی محصولات قبل را حفظ کرده است. با این حال طراحان آئودی معتقدند که روح اسپورت تنها چیزی است که در این نسل باقی مانده است و بقیه اجزا دست خوش تغییرات گسترده ای قرار گرفته اند.

در نمای جلوی خودرو، دو نوع چراغ جلو قابل سفارش هستند که یکی از آن ها مجموعه ای از چراغ هایLED HD Matrix آئودی است و دومی چراغ لیزری آئودی است که به عنوان یک آپشن اضافی در دسترس است. چراغ های عقب نیز طرحی سرتاسری دارند و تمام عرض خودرو را در برگرفته است. که جلوه اسپورتی بخصوص در زمان روشن بودن چراغ ها به این بخش داده است. هرچند از شرکتی که در زمینه تکنولوژی چراغ ها همیشه جزو شرکت های پیشتاز و زبان زد بوده، بیشتر از این هم انتظار نمی رود. 
مسیری که در آن به آزمایش A7 2018 پرداختیم، دارای چشم اندازهای بسیار زیبا با مسیرهای صاف و کوهستانی بود و برای آزمایش کیفیت سواری و بررسی امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در این خودرو، بسیار مناسب بود.
با سوار شدن به داخل خودرو با نمای زیبایی رو به رو می شویم که تماما دستخوش تغییر قرار گرفته است و با طرح جدید صفحه نمایش دوگانه خود در وسط داشبورد، با بسیاری از دکمه های متصل به صفحه لمسی، یک محیط براق و لوکس را رقم زده است. اگر A7 خودروی اصلی شماست و هر روز با آن رانندگی می کنید، به سرعت به فضای داخلی این خودرو عادت خواهید کرد. صفحه نمایش قرار گرفته در بالا به کنترل عملکرد سیستم های خودرو می پردازد و صفحه نمایش پایین تر محیط داخلی خودرو را کنترل می کند.

با زدن استارت، اولین چیزی که در جاده توجه شما را به خود جلب می کند عایق کاری بی نظیر کابین است که تقریبا هیچ صدای اضافه ای از بیرون به شما نمی رسد. آئودی A7، علی رغم نداشتن ستون B، به طور قابل تحسین برانگیزی یک کابین بسیار آرام را برای شما به ارمغان می آورد. به گفته طراحان آئودی آنان روی این بخش بسیار تمرکز کرده اند تا صدای جاده چیزی بیشتر از یک زمزمه خفیف برای سرنشینان خودرو نباشد. صدای موتور را تنها زمانی در داخل کابین می شنوید که راننده پدال گاز را له کند و تا آخر آن را بفشارد.

حالت های مختلف رانندگی در این خودرو دقیقا همان چیزی است که شما انتظار دارید. رانندگی در حالت Comfort (راحت) یک رانندگی نرم و راحت را به شما هدیه می دهد. در حالی که در حالت Sport به طور کاملا هوشمندانه عملکرد پدال گاز و واکنش گیربکس به نحوی تنظیم می شود که جوابگوی رانندگی تهاجمی شما باشد. 
ویژگی های کمک راننده هوشمند موجود بر روی A7، در بزرگراه ها ارزش خود را نمایان می کند و کیفیت خود را به رخ می کشد. این سیستم ها از طریق یک کنترل کننده مرکزی سه سطح تنظیمات را ارائه می دهد. سطح مداخله کم، سطح مداخله بالا و یک نسخه دستی که به شما این امکان را می دهد ویژگی هایی مانند سیستم هشدار خستگی را غیرفعال کنید.
چه رقبایی دارد؟
جواب کاملا واضح است که سری 6 گرند کوپه (Grand Coupe) بی ام و و CLS مرسدس بنز که جدیدا مورد بازنگری قرار گرفته دو رقیب اصلی این خودرو به حساب می آیند. هرچند کاملا واضح است که انتخاب بین این سه رقیب آلمانی بر اساس شرکت سازنده انجام می گیرد، نه بر اساس مشخصات خودرو.

تصور کلی ما از آئودی A7؟
آئودی درA7 تلاش کرده است فناوری های موجود در خودروی عالی A8 را به گونه ای فشرده تر، اسپورت تر و سبک تر به روح A7 تزریق کند. این خودرو قطعا سطح انتظار ما را از S7  و RS7 بالا می برد! 
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس