نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 193
زمان انتشار: 18 فروردین 1397 13:52:00

لکسس UX. جمع و جورترین کراس اور لکسس!

لکسس به سرعت در حال توسعه کلاس شاسی بلندهای خود است. پس از عرضه RX با سه ردیف صندلی و LX فول سایز خود در اواخر سال گذشته، اکنون لکسس UX را در کلاس کراس اورهای جمع و جور رونمایی کرده است.
نویسنده: فردین محمدسور
لکسس UX. جمع و جورترین کراس اور لکسس!

 مجله ماشین/ لکسس UX جلوپنجره ی دوکی شکل تهاجمی خود را به رخ می کشد تا نشان دهد که از خانواده لکسس است و طراحی چراغ های تمام عرض عقبش را از کانسپتش به ارث برده است. لکسوس علاوه بر رینگ های 17 و 18 اینچی، نوعی رینگ 17 اینچی مخصوص را نیز طراحی کرده است که به خنک کردن دیسک های ترمز از طریق جریان هوا کمک می کند. 

اگرچه لکسس، کراس اور NX را نیز در سبد محصولات خود دارد اما UX همچنان حدود 6اینچ طول کمتری دارد. این در حالی است که فاصله بین محوری این دو کمتر از یک اینچ با هم تفاوت دارد. UX همچنین اولین لکسوسی است که بر روی پلتفرم جدید GA-C سوار شده است. لکسوس ادعا می کند که این پلتفرم به UX کمک می کند تا کمترین مرکز سقل را در کلاس خود داشته بلاشد. 
از آن جهت که UX یک کراس اور جمع و جور شهری به حساب می رود، لکسس تمرکز اصلی خود را آنچنان بر روی قدرت قرار نداده است. مدل استاندارد UX 200 با یک موتور 2لیتری 4سیلندر مقدار 168 اسب بخار نیرو تولید می کند. این موتور متصل به یک گیربکس CVT ویژه می باشد که به گفته سازنده با استفاده از یک دنده اضافی برای شروع حرکت، باعث می شود آن را سریعتر از دیگر CVTها احساس کرد.
نسخه هیبریدی UX یعنی UX 250h نیز با یک موتور 2.0 لیتری مشابه و سیستم محرک و باطری در دسترس خواهد بود که مجموعا 176 اسب بخار نیروتولید می کند. یک موتور الکتریکی اضافی نیز بر روی محور عقب قرار دارد تا هنگامی که UX اصطکاک چرخ های عقب را از دست می دهد، 80 درصد نیرو را تا سرعت 70 کیلومتر بر ساعت به چرخ های عقب منتقل  کند. همچنین مدل هیبریدی دارای سیستمی است که با تحلیل و آنالیز عادت های راننده و شرایط ترافیکی جاده سعی در بهینه کردن مصرف باطری دارد.
در نسخه F Sport از UX 200 و UX 250h نیز سیستم تعلیق ویژه، سپر عقب متمایز، تریم مشکی، صندلی های اسپورت جلو، فرمان F Sport و پدال های آلومینیومی دیده می شود. همچنین برای جبران نبود روح اسپورت در گیربکس های CVT، یک ویژگی کنترل صدای فعال تعبیه شده است که می تواند صدای تغییرات دنده را شبیه سازی کند.
در داخل کابین، خریداران می توانند از میان چهار رنگ مختلف و دو نوع باف مختلف حق انتخاب داشته باشند. یکی از این دو بافت چرمی است و دیگری یک نوع بافت مخصوص است که از یک نوع کاغذ ژاپنی به نام washy الهام گرفته شده است.
هرچند UX پایین ترین سطح کراس اور لکسوس به حساب می آید، اما از بسیاری از ویژگی های ایمنی نظیر کروزکنترل انطباقی، سیستم کمکی حرکت میان خطوط ، نوربالای تطبیق پذیر، تشخیص علائم جاده ای، سیستم تشخیص عابر پیاده در شب و دوچرخه سواران در روز برخوردار می باشد.
لکسس، زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا، قیمت گذاری UX 2019 را به آینده موکول کرده است.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس