نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20408
زمان انتشار: 11 شهریور 1397 12:38:00

ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان را بشناسید

تویوتا برای ششمین سال متوالی به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان معرفی شد و مرسدس بنز نیز با پیشی گرفتن از ب‏ ام ‏و برای نخستین بار در جایگاه دوم این رده‏ بندی قرار گرفت. ضمن این‏که تسلا با افزایش 60 درصدی ارزش برند خود و نزدیک شدن به آئودی، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.
ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان را بشناسید

 مجله ماشین - بهمن ساروق فراهانی/ بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی کانتار میلوارد براون (Kantar Milward Brown) که هرساله تحت عنوان ارزشمندترین برندهای جهانی یا BrandZ Top 100 منتشر می ‏شود، ارزش برند تویوتا با توجه به رشد تقاضا برای خودروهای اس‏ یو وی  این شرکت در اروپا و ایالات متحده با 5 درصد افزایش به رقم تقریبی 30 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته پیتر والش، مدیر گلوبال برندز،تویوتا در زمینه اتومبیل ‏های شاسی ‏بلند برندی بسیار قابل اعتماد بوده و ارزش و کیفیت فوق‏العاده‏ای را از خود به نمایش می ‏گذارد. 
شایان توجه است طی 13 سالی که از رده ‏بندی ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان می ‏گذرد، تویوتا تاکنون 11 مرتبه عنوان نخست این رده‏ بندی را به خود اختصاص داده و تنها در سال‏ های 2010 و 2012 پس از ب ‏ام ‏و در جایگاه دوم قرار گرفت. 
علاوه بر این، ارزش برند مرسدس بنز که در سال‏ های 2016 و 2017 از نظر میزان فروش جهانی خودرو رقیب سنتی خود ب ‏ام ‏و را پشت سر گذاشت با 9‏درصد افزایش به 7/25 میلیارد دلار رسید. این درحالی است که ارزش برند ب ‏ام ‏و نیز با یک رشد 4 درصدی به 6/25 میلیارد دلار رسیده است.
رشد مرسدس بنز به عملکرد قوی این خودروساز در چین، برزیل و روسیه و همچنین موفقیت نسل جدید کلاس E مربوط می‏شود. 
از طرفی، کاهش اندک فروش ب‏ ام ‏و در ایالات متحده طی سال 2017 موجب عقب افتادن آن از مرسدس بنز شده است. با اینحال نام ب ‏ام ‏و هنوز به عنوان یک بازیگر مقتدر و یک برند بسیار خوب در رأس گروه می ‏درخشد.

ورود مجدد فولکس ‏واگن به رده ‏بندی
پس از یک غیبت دو ساله، برند فولکس‏واگن با ارزش تقریبی 6 میلیارد دلار رتبه دهم رده ‏بندی ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان را به خود اختصاص داد. این برند آلمانی در سال‏ های 2016 و 2017 در واکنش به رسوایی تقلب در موتورهای دیزل از این رده ‏بندی کنار گذاشته شد. 
فولکس ‏واگن در بحث معرفی و اعتماد به برند در بین مشتریان خود با قدرت عمل کرد و همین عامل باعث شد تا علیرغم نکات منفی ریز و درشتی که پیرامون این خودروساز منتشر می‏شد، خریداران از خرید اتومبیل ‏های با کیفیت این شرکت دست نکشیده و به آن وفادار باقی بمانند. به همین دلیل، این برند در سال 2017 با فروش بیش از 23/6 میلیون دستگاه انواع خودرو در سراسر جهان موفق به ثبت یک رکورد جدید شده که نشان‏دهنده آن است که قدرت برند این امکان را می‏دهد تا دوباره روی پای خودش بایستد.

یورش تسلا به جایگاه آئودی
تسلا، که ارزش برند آن با یک جهش فوق‏ العاده از 9/5 میلیارد دلار در سال گذشته به 4/9 میلیارد دلار در سال 2018 افزایش یافت، کماکان رتبه هشتم رده‏ بندی ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان را در اختیار دارد. بدین ترتیب، تسلا باز هم به تعقیب آئودی ادامه خواهد داد که ارزش برند آن امسال با 3 درصد افزایش نسبت به سال 2017 به رقم 6/9 میلیارد دلار رسید.
با توجه به جدول رده ‏بندی، بیشترین افزایش ارزش برند در بین ده خودروساز برتر جهان به تسلا تعلق دارد که با وجود مشکلات فراوان بر سر راه تولید محصول جدید خود یعنی مدل 3 با استقبال غیرمنتظره‏ای از سوی خریداران مواجه شده است. به گفته آقای والش تسلا از جمله شرکت ‏هایی است که مردم را به هیجان می‏ آورد. به عبارت دقیق‏ تر، تسلا نه تنها یک برند خودرو است بلکه به عنوان یک برند کاوش‏گر مریخ هم شناخته می‏شود. و این همان نکته‏ ای است که برای مشتریان تسلا بسیار جذاب است. البته باید دید این شرکت از عهده تعهداتش بر می ‏آید یا خیر؟

ده برند ارزشمند خودرویی جهان در سال2018  

 

نام کمپانی

ارزش برند

( میلیارد دلار)

رتبه در بین 100 برند برتر جهان

درصد تغییر ارزش در مقایسه با سال 2017

1

تویوتا

99/29

36

5+

2

مرسدس بنز

68/25

46

9+

3

ب‏ام‏و

62/25

47

4+

4

فورد

74/12

96

2-

5

هوندا

7/12

97

4+

6

نیسان

43/11

*

1+

7

آئودی

63/9

*

3+

8

تسلا

42/9

*

60+

9

ماروتی سوزوکی

38/6

*

-

10

فولکس‏واگن

99/5

*

-

(*): عدم حضور در بین 100 برند برتر جهان

 

 

 

OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس