نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20411
زمان انتشار: 11 شهریور 1397 13:09:00

مرسدس بنز C کلاس فیس لیفت 2019 ، روایتی دیگر از همتی بلند

پنجمین و موفق‏ترین نسل کلاس C مرسدس ‏بنز با ظاهری جدید عرضه شده است. کلاس C جدید همانند کلاس S، علاوه بر تغییر ظاهری در جلو، عقب و چراغ‏ ها به کیلومتر شمار دیجیتالی و سامانه‏ های کمکی رانندگی مجهز شده است.
مرسدس  بنز C کلاس فیس لیفت 2019 ، روایتی دیگر از همتی بلند
مجله ماشین - مازیار دانش پژوه/ پیشرانه‏ های بنزینی و دیزلی جدید نیز در این مدل به‏ کار گرفته شده است. کلاس C جدید چهارمین سال موفق فروش را با 415 هزار دستگاه چهاردر و استیشن در سال 2017 سپری کرده و رمز موفقیتش، ایجاد تنوع در مدل‏ ها است. در سال 2015 مدل کوپه و یک‏سال بعد گونه کروکی به خانواده C اضافه شد. این کلاس در چهار کارخانه در کشورهای مختلف تولید می ‏شود. که شهرهای برمن آلمان، East London آفریقای جنوبی، توسکالوزا آمریکا و پکن چین را شامل می‏شوند. کارخانه چین مدل کشیده را مخصوص این کشور تولید می‏کند که در سال 2017 بزرگترین بازار مرسدس‏بنز محسوب شده است. 
هم زمان با این تغییرات، پیشرانه 4 سیلندر 5/1 لیتری در قالب مدل C 200 و C 200 4MATIC به همراه سامانه EQ Boost عرضه می‏شود. این سامانه به کمک استارت و دینام بهینه شده 48 ولتی، افزایش 14 اسب‏بخاری را فراهم آورده است. 
C 200 
با قدرت 184 اسب‏بخار و گشتاور 280 نیوتن‏متر، خروجی الکتروموتور 10 کیلووات و 160 نیوتن‏متر با مصرف سوخت ترکیبی 3/6 - 8/6 لیتر در یکصد کیلومتر است.
C 200 4MATIC
با قدرت 184 اسب‏بخار، خروجی الکتروموتور 10 کیلووات و 160 نیوتن‏متر و مصرف سوخت ترکیبی 9/6 - 2/7 لیتر در یکصد کیلومتر 
ترکیبی از شبکه الکتریکی 48 ولتی و EQ Boost (تقویت الکتریکی)، افزایش عملکرد و کمک به کاهش مصرف سوخت را امکان پذیر کرده در حالی که چابکی و راحتی در رانندگی بیش از پیش فراهم شده است. 
در هنگام فشار بر روی پدال گاز برای شتاب بیشتر، EQ Boost به‏عنوان پلی بین پیشرانه و موتور الکتریکی و تا قبل از شروع به ‏کار توربوشارژ عمل می‏کند. این مورد، در جهت دستیابی به دور موتور ایده ‏آل در سریع‏ترین زمان ممکن در تعویض دنده، کمک می‏ کند. در نتیجه زمان تعویض دنده‏ کاهش می ‏یابد.
در حین کاهش سرعت اتومبیل، استارتر دینام انرژی جنبشی را بهبود بخشیده و باطری را شارژ می‏کند. پمپ آب سامانه خنک کننده موتور نیز الکتریکی است و با توجه به برنامه‏ تعیین شده ، عمل می‏کند. بدین صورت خروجی خنک‏ کنندگی هماهنگ با میزان نیاز مورد استفاده قرار می‏گیرد. 
مزیت دیگر، موقعی است که اتومبیل در سراشیبی حرکت می ‏کند و به کمک سامانه هوشمند، موتور خاموش است و بازیابی انرژی بوسیله ترمزکردن جهت شارژ باطری‏ ها انجام می‏شود. سامانه Start/Stop به نرمی و سریع کار می‏کند و به لطف استارتر دینام، پیشرانه به سرعت و با لرزش و صدای کم روشن می‏شود. 
در نمونه‏ های جدید 4 سیلندر، خط‏مشی افزایش راندمان با کاهش اصطکاک به‏ کار گرفته شده است. در این ارتباط، حالت مخروطی سیلندر موتور بنام CONICSHAPE مشخص شده است. دیواره سیلندر از بالا به پایین و در انتها کمی باز شده که این امر در کاهش اصطکاک پیستون و در نتیجه کاهش مصرف سوخت را تاثیر بسزایی دارد.  
پیشرانه 2 لیتر بنزینی در قالب مدل C 300 با قدرت 258 اسب‏بخار، مصرف سوخت ترکیبی 9/6 -1/7 در یکصد کیلومتر و آلایندگی گازهای CO2 در کیلومتر 163-157 گرم است. 
C 160 
برای فقط مدل‏های چهاردر و استیشن که از قدرت 129 اسب‏بخار و 95 کیلووات با گشتاور 210 نیوتن‏متر و مصرف سوخت ترکیبی 6/6-8/6 لیتر در یک صد کیلومتر و الایندگی گازهای دی‏اکسیدکربن در کیلومتر به میزان 150-155 گرم است.
C 180 
قدرت 156 اسب‏بخار با گشتاور 250 نیوتن‏متر و مصرف سوخت ترکیبی 5/6-8/6 لیتر در یکصد کیلومتر و الایندگی گازهای CO2 در کیلومتر به میزان 149-155 گرم است.
و قوی‏ترین پیشرانه غیر از نمونه AMG مدل C 400 4MATIC به قدرت 333 اسب ‏بخار و 245 کیلووات و 480 نیوتن‏متر بوده که مصرف سوخت ترکیبی آن 1/8 - 7/8 لیتر در یکصد کیلومتر است. 
دو مدل فوق به جعبه دنده 9 سرعته مجهز هستند. 
علاوه بر این، نمونه AMG با مدل C 43 4MATIC AMG هم در لیست گزینه‏ های انتخابی وجود دارد. پیشرانه این مدل از نوع 6 سیلندر سه لیتری به‏همراه دو توربوشارژ 390 اسب‏بخار قدرت و 520 520 نیوتن‏متر گشتاور تولید نموده و مصرف سوخت ترکیبی آن در بازه 3/9 – 8/9 لیتر قرار می‏گیرد.
طراحی ظاهری این کلاس، ترکیبی از هوشمندی و احساس است. چراغ‏های جلو و عقب نسبت به دیگر قسمت‏ها، بیشتر جلب‏توجه  می‏کنند. دانه‏های نقره‏ای داخل جلو پنجره در دو مدل چهار در و استیشن و در نوع AMG به‏صورت استاندارد وجود دارد. 
سپر‏های جلو و عقب در همه سطوح سفارشی، دوباره طراحی شده است. این طراحی جدید، سطح Exclusive را پرمعنی‏تر و ظاهر سطح آوانتگارد را پویاتر کرده است. قطعات براق زه، روی سپر‏ها قرار داشته و در این خصوص با دو سطوح امکانات ترکیب می‏شوند. 
در نمونه Exclusive زه‏ها از سه قسمت تشکیل شده‏اند. در مدل AMG که فقط شامل سپرهای جلو و عقب، رکاب‏ها و رینگ‏ها می‏شود، طرح سپرها در این سطح از طرح هندسی بیشتری برخودردار شده است. همچنین این امر در سپر عقب به همراه هدایت کننده پایین سپر و اگزوز براق، ظاهر و حس اسپرتی را به‏خوبی به‏نمایش می‏گذارد. 
چراغ‏های استاندارد از نوع‏ هالوژن به همراه روشنایی در روز LED هستند. نمونه LED HP به کمک چهار آینه مجزا، نورپردازی اصلی را فراهم می‏کند. برای نخستین بار در این کلاس چراغ پیشرفته MULTIBEAM LED با افزایش وسعت نورپردازی به ‏صورت سفارشی در دسترس است. 
استارت بدون کلید موسوم به Keyless-Go به‏صورت استاندارد وجود داشته و دکمه آن شبیه به توربین طراحی شده است. همچنین طراحی ظاهری کلید این مدل نیز جدید است. 
در این کلاس، به‏کارگیری آخرین سامانه‏ های کمکی رانندگی باعث شده که این نمونه نیز مانند سایر مدل‏های مرسدس به بالاترین سطح ایمنی دست پیدا کند. به همین منظور امکان رانندگی نیمه خودکار نیز وجود دارد. سامانه‏های مورداشاره از نقشه و اطلاعات هدایت ناوبری کمک می‏گیرند. 
برای مثال رادار تشخیص و کنترل فاصله (Active Distance Assist DISTRONIC)، یکی از اجزاء مجموعه سامانه کمکی رانندگی است که وضعیت ترافیکی جاده و کنترل سرعت در مسیرهای پر پیچ و خم و یا تقاطع خیابان‏ها  را کنترل می‏کند. 
سامانه ‏های جدید دیگری در این کلاس به‏کار گرفته شده‏اند که می‏توان به سیستم کمکی فعال بین خطوط (A Active Lane Change Assist) و کمکی توقف اورژانسی (Active Emergency Stop Assist) اشاره نمود که گزینه دوم هنگامی‏که سامانه متوجه شود راننده هیچ کنترلی روی اتومبیل ندارد، با پیام‏های صوتی و تصویری در داخل کیلومتر شمار، به شخص هشدار می‏دهد. سپس اگر همچنان هیچ عکس‏ العملی از طرف وی صورت نگیرد، فورا به توقف اتومبیل اقدام کرده و توسط  سیستم هشداردهنده اطلاع‏رسانی SOS، محل توقف خودرو را به مرکز ارتباط و امداد مخابره می‏کند.
سامانه کمکی فعال ترمز ((Active Brake Assist نیز به‏صورت استاندارد در این کلاس تعبیه شده که باتوجه به موقعیت موجود، می‏تواند کاهش حرکت در تصادف از عقب، توقف ناگهانی اتومبیل مقابل و عبور عابر پیاده یا دوچرخه‏سوار و یا همه آنها را بررسی و رفتار اتومبیل را کنترل نماید.  
صفحه کیلومتر‏شمار پایه، بین دو استوانه مانیتور 5/5 اینچی با کیفیت 383 در 600 پیکسل تعبیه شده است. نمونه دیجیتالی با اندازه 3/12 اینچ و با کیفیت 1920 در 720 پیکسل به‏صورت سفارشی نیز در دسترس است. نمایش اطلاعات در سه نوع مختلف کلاسیک، اسپرتی و Progressive تشکیل شده و با انتخاب هر کدام، رنگ و نوع نمایش اطلاعات تغییر می‏کند. 
روی غربیلک فرمان هم صفحات لمسی کوچکی برای کنترل امکانات کیلومتر‏شمار و بخش اطلاعاتی تعبیه شده که عملکردی همانند صفحه تلفن‏های همراه هوشمند دارد. کنترل رادار دیسترونیک و کروز‏کنترل روی فرمان از امکانات جدیدی بوده که در این کلاس به‏کار گرفته شده است. صفحه لمسی دیگری روی کنسول وسط قرار دارد، که می‏توان از آن برای کنترل بخش چند‏رسانه‏ای و اطلاعاتی استفاده کرد. همچنین می‏توان از صدور فرامین صوتی (Linguatronic) نیز بهره برد. سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو نیز با امکانات بیشتر به ‏صورت سفارشی در دسترس است.

 
 

 

تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس