نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20446
زمان انتشار: 14 مهر 1397 12:59:00

عرض اندام برادر کوچکتر کاین پورشه ماکان 2019 معرفی شد

کمپانی پورشه در کنار محصولاتی از جمله 911 که سال ‏ها روی خط تولید بوده و پرچمدار اصلی این شرکت محسوب می‏ شود، بار‏ها به سراغ طراحی و تولید کلاس ‏هایی جدید رفته و توانسته طی مدت کوتاهی آن ها را نیز به موفقیت برساند.
عرض اندام برادر کوچکتر کاین پورشه ماکان 2019 معرفی شد

 مجله ماشین- محمد میرمحمدی/  آخرین پیروز این میدان ماکان است. ماکان در سال ۲۰۱۴ و در حالی که از معرفی برادر بزرگ‏ترش، کاین، ۱۱‏سال می‏ گذشت، معرفی گردید و تا‏کنون توانسته به رکورد فروش بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه دست یابد. این کراس اوور لوکس در کشورمان نیز محبوب بوده و نمونه های 2018 آن هم‏اکنون بیش از 5/1‏میلیارد تومان قیمت دارند. پورشه برای سال ۲۰۱۹ این مدل را دستخوش تغییر کرده تا همچنان بتواند به حفظ و افزایش سهم 40‏درصدی از فروش کمپانی خود ادامه دهد. 


چهره ماکان بیش از آن که به کاین شباهت داشته باشد یادآور 911 بوده و این موضوع در طراحی گوشه و کنار طراحی نسل نو آن نیز قابل رؤیت است. 
نمای روبه‏ رو دستخوش تغییراتی شده و از آن جمله به حذف چراغ‏ های مه‏شکن از روی سپر، تغییر گرافیک چراغ ‏های اصلی و آرایش جدید جلوپنجره را که خطوط عرضی در آن برجسته‏ تر به نظر می‏رسند، می توان اشاره کرد.
همچنین از این پس فناوری چراغ‏های LED در تمام مدل‏ های ماکان به صورت استاندارد استفاده خواهد شد. 
به نظر می‏رسد پورشه در طراحی نسل نو این ببر خیزان (ماکان در زبان هندی به معنای ببر بوده و نمونه مفهومی آن هم Cajun نام داشت) سعی دارد تا نمای اسپرت‏ تری نسبت به مدل پیشین داشته و در نمای جانبی با استفاده از رینگ‏ه ای آلومینیمی پنج پره مشکی‏رنگ جدید تاحدود زیادی به این هدف رسیده است. 
در بخش انتهایی خودرو نیز همانند نمای روبه‏ رو شاهد تغییراتی جهت القای حس قدرت و تحرک هستیم. چراغ‏های عقب از نو طراحی شده‏ و به ‏نظر می‏رسد اتصال میان آنها از کاین جدید و البته مدل‏های 911 به ماکان سرایت کرده باشد. 
بر خلاف نسل گذشته، از نام ماکان روی در صندوق خبری نیست و پیوستگی چراغ‏ ها در کنار دیفیوزر و خروجی‏ های اگزوز اطراف آن، به عریض و اسپرت نشان دادن این بخش کمک کرده‏اند. 
کمپانی پورشه، ماکان ۲۰۱۹ را با رنگ‏ های جدیدی همچون آبی میامی (Miami)، سبز متالیک مامبا، نقره‏ای Dolimite و Crayon تولید خواهد کرد که این موارد در کنار تزئینات داخلی سفارشی، گزینه ‏های متعددی را پیش پای مشتریان خواهد گذاشت. 
فضای داخلی این مدل هم تغییرات زیادی را تجربه کرده است. نمایشگر ۷‏اینچی کنسول وسط جای خود را به یک نمونه ۱۱‏اینچی داده و همین عامل باعث تغییر مکان دریچه‏ های مرکزی سامانه تهویه به زیر این نمایشگر شده است.
 نکته دیگری که بسیار جلب توجه می‏کند، فرمان اسپرتی است که نمونه آن را قبلاً در 911 نیز دیده‏ایم. این نمونه که GT Sport نام دارد، در عین سادگی کاربردی بوده و در القای حسی پویا و افزایش اعتماد به‏نفس در راننده موفق عمل می‏کند. 
سامانه مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) در نسل نو ماکان به ‏روز‏رسانی شده و قابلیت اتصال کامل و عملکرد‏های فراوانی را پشتیبانی می‏کند که از این میان می‏توان به کنترل صوتی هوشمند و گزارش آنی ترافیک از طریق اینترنت اشاره کرد. این سامانه همچنین دارای یک برنامه دقیق آفرود بوده که توانایی ضبط و تحلیل سفر‏های خارج از جاده را داراست. 
شاسی ارتقا یافته، جسارت و توانایی لازم برای بهره‏بردن از قابلیت‏ های اسپرت در کنار حفظ جایگاه یک اس‏یووی جمع و جور را به ماکان داده است. توازن و تعادل در حین راحتی سرنشینان نیز از دیگر ویژگی‏ های استفاده از این شاسی جدید است. 
هر چند که استفاده از تایر‏هایی با سایز متفاوت در جلو و عقب، برای اس ‏یو وی‏ ها کمی عجیب به نظر می‏رسد اما پورشه در ماکان 2019 نیز بر این قدم خود استوار مانده تا لذّت رانندگی به ‏واسطه سامانه چهارچرخ متحرک دو چندان شود. استفاده از این تایر‏ها نیز که با رینگ‏های ۲۰ و ۲۱‏اینچی عرضه می‏شوند، کیفیت رانندگی را افزایش داده است. 
ماکان با فروش خود در سال‏های اخیر ثابت کرده که مردم اشتیاق زیادی برای خرید اس ‏یو وی‏ های دو منظوره دارند. خودروهایی که نیاز‏های شهری و مسافرتی خانواده‏ها را برطرف کرده و در کنار آن از قابلیت ‏های هیجان‏ انگیزی برخوردارند که اس ‏یو وی‏ های معمولی فاقد آنها هستند. 
این خودرو در بازار ایران و در غیاب رقبایی چون رنجروور ایووک و مازراتی لوانته توانسته فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند اما ورود نسل نو آن به بازار کشورمان فعلا ممنوع است. 

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس