نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20462
زمان انتشار: 09 آبان 1397 13:09:00

شورولت بلیزر، احیای نامی خاطره ‏انگیز

توجه مشتریان به بازار داغ اس‏ یو وی‏ های میان قامت باعث شده تا شورولت دست به‏ کار شده و برای رقابت با خودرو‏هایی مانند تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت و فورد Edge بار دیگر نام بلیزر را که در سال ۲۰۰۵ تولید آن پایان یافته مجددا احیا کند.
شورولت بلیزر، احیای نامی خاطره ‏انگیز

مجله ماشین-  محمد میرمحمدی/ اولین نکته‏ که در خودروهای آمریکایی جلب توجه می‏کند استفاده از عناصر حجیم در طراحی آنهاست اما شورولت در نسل نو بلیزر با به‏ کارگیری خلاقانه خطوط و استفاده از زوایایی ظریف در کنار ظاهر عضلانی همیشگی، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. 

چراغ‏ های اصلی این مدل در جایی پایین‏تر از مکان معمولشان و روی سپر قرار گرفته‏اند و جای همیشگی شان را به نمونه‏ های روشنایی در روز داده‏اند. در قسمت میانی این مجموعه نیز جلوپنجره بزرگی قرار گرفته که ورودی‏ های هوای آن طرحی بدیع داشته و نشان شورولت در میان آن خودنمایی می‏کند. در موتور حجیم و عضلانی بوده و هر آنچه را از یک خودروی آمریکایی انتظار دارید، به نمایش می‏ گذارد. 
با فاصله گرفتن از نمای روبه ‏روی این کراس‏اوور غول‏پیکر عناصر آمریکایی کمی رنگ باخته و جای خود را به طرح‏ هایی نظیر آنچه در کراس ‏او ور‏های آسیایی وجود دارد، می‏دهند. البته این موضوع باعث تعجب نیست چرا که اس ‏یو وی‏ های این چنینی بیشتر محبوبیت خود را مدیون طراحی ‏های نوآورانه آسیایی ‏ها هستند. 
گلگیرهای حجیم و رینگ‏های آلومینیمی ۱۸ اینچی (که در مدل‏های RS و Premier جای خود را به نمونه‏ های ۲۱ اینچی می‏دهند) به زیبایی این بخش کمک کرده و نام بلیزر نیز طبق یک سنت دیرینه روی در‏های جلو نقش بسته است. 
چراغ ‏های بزرگ عقب، قاب پلاک و خروجی‏های اگزوز روی سپر و باله مشکی‏رنگ، ظاهری زیبا و در عین حال قدرتمند به نمای انتهایی شورولت بزرگ جثه بخشیده ‏اند. 
طراحی داخلی بلیزر ۲۰۱۹ حسی فراتر از سوار شدن بر یک کراس‏اوور را به مسافرانش القا می‏کند و عناصری چون فرمان بزرگ و کنسول عریض میانی یادآور محصولات بزرگ‏تر خانواده شورولت هستند. البته در این میان ظرافت به‏ کار گرفته شده در طراحی تمامی قطعات مشهود بوده و همین مورد نشان‏دهنده تلاش شورولت در جذب مشتریانی است که در سال‏های گذشته به‏ واسطه پویا نبودن طراحی محصولات خود، از دست داده بود. 
امکانات رفاهی در بلیزر ۲۰۱۹ شامل گرم‏کن صندلی‏های جلو، فرمان و همچنین صندلی‏های عقب در مدل‏های Premier بوده که از طریق اطلاعات وارد شده در سامانه تهویه بهترین دما را برای راحتی سرنشینان برمی‏گزیند. شورولت برای حفاظت از وسایل سرنشینان نیز یک جعبه با قفل الکترونیکی در‏نظر گرفته که قابلیت جادادن کیف‏های کوچک را در خود داراست. 
سامانه رفاهی دیگری در روز‏های گرم و زمانی که اتومبیل برای مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار گرفته به دادتان خواهد رسید و بدون نیاز به باز کردن در خودرو و از طریق ریموت کنترل شیشه‏ های آن را پایین آورده تا دمای داخل بلیزر کاهش یابد. 
یکی از قابلیت‏ هایی که کراس‏اوور‏ها نسبت به خودرو‏های سواری دارند، امکان یدک‏کشی است. البته این مورد همواره با مشکلاتی از قبیل اتصال یدک، کنترل آن در مسیر‏های باریک و به‏خصوص هنگام حرکت به عقب مواجه بوده که کار را برای رانندگان کم تجربه سخت می‏کند. شورولت برای حل این مشکلات از یک دوربین استفاده کرده که تصویری از بالا به پایین از یدک را در اختیار راننده قرار می‏دهد. 
سامانه اطلاع/ سرگرمی بلیزر مجهز به یک نمایشگر ۸ اینچی با قابلیت لمسی بوده که شبکه‏ های 4G،LTE را پشتیبانی می‏کند و قابلیت اتصال به شبکه‏های Apple CarPlay و Android Auto را نیز داراست. امکاناتی همچون شارژر بدون سیم تلفن ‏همراه و کروز‏کنترل تطبیقی نیز با توجه به تیپ خودرو در اختیار مشتریان قرار می‏ گیرند. 
برای بلیزر جدید دو پیشرانه در نظر گرفته شده که نمونه اول ۴‏سیلندر خطی به حجم 5/۲ لیتر بوده که ۱۹۳ اسب‏بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‏متر گشتاور تولید می‏کند. پیشرانه دیگر ۶ سیلندر خورجینی است که 5/۳ لیتر حجم داشته و ۳۰۵ اسب ‏بخار قدرت و ۲۶۹ نیوتن‏متر گشتاور تولید می‏کند. هر دو  این نمونه‏ ها با یک جعبه ‏دنده ۹‏سرعته اتوماتیک در تعامل و ارتباط خواهند بود. سامانه چهار‏چرخ متحرک با امکان انتقال تک محور (محور جلو) نیز در صورت سفارش مشتری عرضه خواهد شد.

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس