نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20517
زمان انتشار: 15 دی 1397 13:03:00
تست تصادف نیسان پیکاپ با صفر ستاره ایمنی + فیلم

نتیجه ای فاجعه بار برای پیکاپ نیسان!

نیسان پیکاپ که در ایران نیز توسط شرکت پارس خودرو تا اوایل دهه 90 به تولید می رسید بعدها جای خود را به دانگ فنگ ریچ، برادر دوقلوی خود داد! ریچ نیز که حاصل همکاری نزدیک دو شرکت نیسان و دانگ فنگ چین به شمار می رود، بر اساس پلت فرم نیسان پیکاپ NP300 Hardbody (نمونه موجود درایران) شکل گرفته است.
نتیجه ای فاجعه بار برای پیکاپ نیسان!

 مجله ماشین / فردین محمد سور / اخیرا کمپینی متشکل از سازمان جهانی ارزیابی خودروها (NCAP) و انجمن خودروی آفریقای جنوبی، در جهت بهبود ایمنی عبور و مرور و سیستم حمل و نقل در این کشور، به ارزیابی خودروهایی می پردازند که در این کشور در حال استقاده می باشند و با انجام تست های تصادف بر اساس استانداردهای جهانی، ایمنی مدل های موجود را بررسی می کنند.

این سازمان در یکی از تازه ترین تست های ایمنی خود به سراغ نمونه ای رفته است که در ایران با نام های نیسان پیکاپ و دانگ فنگ ریچ به ایفای نقش پرداخته اند. پیکاپی جهانی که در سال 1997 با کد D22 به بازار عرضه شد. این پیکاپ، که نامش مورد تمسخر بسیاری از منتقدان نیز قرار گرفته است (Pickup هم نام با کلاسی است که این خودرو در آن قرار دارد)، در برخی بازارها با نام ناوارا و در آمریکا با نام فرانتیر عرضه می شود.
قدیمی بودن تکنولوژی ساخت این پیکاپ نتایج فاجعه باری را برای آن رقم زد. نتیجه تست تصادف، دریافت صفر ستاره ایمنی از سوی سازمان NCAP اعلام شد! 
به گفته David Ward، دبیر کل سازمان انکپ، نیسان NP300 Hardbody (D22) به طور افتضاحی اشتباه نامگذاری شده است! این خودرو در تست برخورد از جلو که با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت انجام می شود، کاملا ناامید کننده ظاهر شده و آسیب های فراوانی به کابین آن وارد شده است. طبق ادعای شرکت نیسان این پیکاپ 21 ساله از بخشی به نام سپر امنیتی سود می برد که ظاهرا کاملا صحت نداشته است. 
این ارزیابی نشان می دهد که بخش کابین در جذب انرژی حاصل از تصادف موفق عمل نکرده و احتمال آسیب های مرگبار و جبران ناپذیر به سرنشینان را افزایش می دهد.
با توجه به جمع نشدن ستون فرمان و حرکت آن به سمت داخل کابین و برخورد با قفسه سینه آدمک تست، انکپ امتیاز ضعیفی را برای محافظت از سر، سینه و هر دو پای راننده اختصاص داده است. با این حال وضعیت ایمنی سرنشین کناری، اندکی بهتر بوده و نیسان NP300 Hardbody امتیاز قابل قبول تری را برای حفاظت از سینه و پای چپ سرنشین کناری دریافت کرده است. 


 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس