نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20563
زمان انتشار: 14 بهمن 1397 12:49:00
سردرگمی مردم در آشفته بازار خودرو هر روز بیشتر می شود!

کیا پیکانتو 130 تا170 میلیون تومان شد

این روزها مدل های کارکرده کیا پیکانتو که به تعداد بسیار محدود به کشورمان وارد شده اند 130 تا170 میلیون تومان قیمت دارند که برای چنین خودرویی اصلا منطقی به نظر نمی رسد.
کیا پیکانتو 130 تا170 میلیون تومان شد

 مجله ماشین - آرین معین/ افزایش بی رویه قیمت، باعث  سردرگمی خریداران ایرانی شده است و در این آشفته بازار هر کس هر قیمتی بخواهد بر روی خودوراش می گذارد. کیا پیکانتو یکی از همین خودروهاست که قیمت گرانش که اصلا توجیهی ندارد، البته اتومبیلی مناسب برای رفت و آمد روزانه شهری و کم مصرف بوده ولی به چه قیمت؟ 

نسل اول کیا پیکانتو در سال 2004 معرفی شد که به دلیل طراحی نامتعارف تا سال 2010 دوبار دستخوش تغییر چهره (فیس لیفت) شد تا بتواند در کارزار رقبای کهنه‏کار جایی برای عرضه اندام داشته باشد. 
اما با عرضه نسل دوم در 2011 و دگرگونی در طراحی‏ های کیا و استفاده از خط مشی یکسان و دادن هویت با جلوپنجره معروف دماغ ببر، پیکانتو بسیار زیبا و دوست داشتنی شد به طوری که با ورود به موقع به بازار بی رمق ایران در سال 2013 جان تازه‏ای به کلاس هاچ‏بک بخشید. 
این خودرو در تست تصادف مرکز ارزشیابی ایمنی اروپا ((Euro NCAP 4 ستاره ایمنی دریافت کرده و دلیل نداشتن ستاره پنجم به خاطر عدم تأمین ایمنی عابرین بوده در صورتی که این موضوع برای سرنشینان خودرو از بالاترین استاندارد و حفاظت ممکن برخوردار هستند. 
کیا برای عقب نماندن از رقبا سه بار در سال‏های 2015، 2016 و 2017 در بخش سپر جلو و عقب تغییراتی را در پیکانتو ایجاد کرد که باعث شد چهره آن به خصوص در قسمت پوزه با برجسته‏تر شدن و بزرگتر شدن ورودی هوا سپر و تغییر فرم چراغ مه شکن بسیار جذاب‏تر شود. 
تنها تغییری که در نمای کناری به چشم می‏آید، طراحی رینگ‏ها بوده که با طرح 5 نیم دایره زیباتر شده است. در نمای عقب نیز افزوده شدن سراگزوز دوبل و هواکش‏های عمودی روی سپر به هرچه اسپرت جلوه دادن آن کمک کرده است.   
نسل سوم که در سال 2018 معرفی شده در نمای چراغ‏های جلو و عقب و همچنین طراحی سپرها، دستخوش تغییر اساسی گردیده است. پلت فرم و فرم کلی ابعاد اتاق همانند نسل دوم بوده ولی بیشترین تغییرات شامل داخل خودرو بوده که طراحی نسبتا ساده نسل قبل حالا به طراحی جدید داشبورد برادران بزرگتر خود، سراتو و اپتیما نزدیک‏تر شده که بسیار لوکس‏تر جلوه می‏کند. 
 
متاسفانه این مدل به دلیل جلوگیری از واردات خودرو به کشور هنوز راه نیافته و جای خالی آن احساس می‏شود. کیا پیکانتو مورد آزمایش مدل 2014 بوده که در واقع همان طراحی اولیه نسل دوم خود را دارد. اتومبیل به دلیل ابعاد کوچک، در خیابان‏های شلوغ قدرت مانور بالایی داشته و در پیدا کردن جای پارک شما را اصلاً به دردسر نمی‏اندازد.
رقبای پیکانتو در بازار ایران را می‏توان مزدا 2، MG3، میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 بر شمرد. در بحث مقایسه پیکانتو با رقبا باید گفت از نقاط ضعف آن طراحی ساده‏تر داشبورد بوده که البته وجود نواری سفید رنگ روی داشبورد و در قسمت پایین غربیلک فرمان طرح آن را از یکنواختی در آورده است. 
 
 
پیکانتو نسبت به بقیه از سرویس و خدمات بهتری برخوردار بوده و مشکل تأمین قطعات یدکی آن را ندارید. مزدا 2، MG3 و میتو که دیگر در نمونه های صفرکیلومتر وارد و یا مونتاژ نشده و مشکل تأمین قطعات آنها تا حدود زیادی وجود دارد، اما نمونه‏های صفر کیلومتر پیکانتو و میراژ همچنان در بازار موجود است.  
از نقاط ضعف دیگر پیکانتو فضای پای سرنشینان عقب بوده و در صورتی که راننده فردی بلند قد باشد عملاً فضای پایی برای سرنشین عقبی آن وجود ندارد. همچنین صندوق نسبتاً کوچکی با حجم 200 لیتری داشته که البته با خواباندن صندلی‏های عقب به 870 لیتر می‏رسد ولی برادر آن i10 که پیشرانه و گیربکس یکسانی با آن داشته، دارای فضای صندوق 250 لیتری و صندلی‏های جادارتری است. 
هیوندای به دلیل وزن کمتر شتاب بیشتری نیز نسبت به کیا دارد. به دلیل حضور مستمر پیکانتو در چند سال اخیر، تغییر چهره برای به‏روز بودن، تأمین قطعات آن توسط نمایندگی و از همه مهم‏تر در دورانی که واردات خودرو با مشکل روبرو بود، همچنان در بازار حضور داشت، کار را به جایی رساند که در این کلاس خودرویی به لقب محبوب‏ترین در بین رقبا دست پیدا کند و بازار دست دوم بهتری نیز داشته باشد. 
مزدا 2 نیز با وجود کیفیت ساخت بالا به دلیل عرضه محدود و امکانات کمتر نسبت به پیکانتو بازنده بوده و MG3 به خاطر مشکلات و نقص فنی در گیربکس، ضعف در سامانه ترمز دستی و عدم تبلیغات کافی نمایندگی در معرفی این برند کهنه‏کار انگلیسی، مورد استقبال قرار نگرفت. 
بعد از پیکانتو اما میتسوبیشی میراژ مورد استقبال قرار گرفته که به دلیل 3 سیلندر بودن مصرف سوخت کمتری داشته و طراحی داخلی آن منطقی بوده و با به‏روز رسانی که در طراحی بیرونی آن انجام شد، انتخاب معقولی محسوب می‏شود، اما از شتاب و قوای فنی چندان مناسبی برخوردار نیست. 
مزدا 2 مدل 1391 با کارکرد 80 هزار کیلومتر حدود 110 میلیون، ام جی 3 مدل 2015 با کارکرد 40 هزار کیلومتر حدود 120 میلیون و میراژ مدل 2017 با کارکرد 50 هزار کیلومتر حدود 140 میلیون تومان قیمت دارند. 
پیکانتو مورد بررسی بعد از طی 4 سال و پیمودن مسافت 23 هزار کیلومتر همچنان کیفیت خود را حفظ کرده است. صدایی اضافی از داخل اتاق به هنگام رانندگی شنیده نشده و پلاستیک داشبورد، چرم و پارچه صندلی‏ها کیفیت اولیه خود را حفظ کرده‏ است. 
دید به اطراف کاملاً خوب بوده و آینه‏ها دید به کناره‏ها و عقب را به خوبی پوشش می‏دهند. نبود دوربین عقب به دلیل ابعاد کوچک پیکانتو حس نمی‏شود ولی در این بازه قیمتی وجود آن به همراه آینه وسط الکتروکرومیک خالی از لطف نیست. 
پیشرانه با وجود اینکه حجم کمی داشته ولی از شتاب قابل قبولی برخوردار است و کاملاً سرحال و چالاک نشان می‏دهد. همچنین پیکانتو مصرف سوخت خوبی در ترافیک شهر تهران دارد و تعلیق آن به خوبی از پس چاله‏ها و ناهمواری ‏های جاده بر می ‏آید. 
 
 
ترمزها به راحتی از پس جثه کوچک خودرو برآمده و قدرت ایستایی مطلوبی دارند. فرمان هم به دلیل برقی بودن بسیار نرم بوده که در مانورها اصلاً شما را خسته نمی‏کند ولی به دلیل سبک بودن حس دقیقی از وضعیت چرخ‏ها و تماس آنها با جاده منتقل نمی ‏نماید. 
نبودن کنسول وسط در این خودرو علاوه بر کمتر شدن جا برای قرار دادن وسایل باعث شده فضایی برای قرار دادن دست روی آن برای جلوگیری از خستگی شانه ‏ها وجود نداشته باشد. 
آپشن‏های پیکانتو شامل: آینه‏های تاشو برقی کناری به همراه تنظیم الکتریکی آنها، بلوتوث موبایل و تنظیم سیستم صوتی روی غربلیک فرمان، سانروف و چراغ‏های اتوماتیک با سنسور نور است. سرویس‏ها همگی در نمایندگی اطلس خودرو انجام شده که هزینه سرویس دوره‏ای تعویض روغن و فیلتر‏ها در حدود 300 هزار تومان است. 

مشخصات فنی کیا پیکانتو

تعداد سیلندر/ نوع پیشرانه

4/ خطی، تنفس طبیعی

حجم پیشرانه (سیسی)

1248

حداکثر قدرت (اسب‏بخار/دور در دقیقه)

6000/85

حداکثر گشتاور (نیوتن‏متر/دور در دقیقه)

4000/121

وزن خالص (کیلوگرم)

1035

شتاب 0 تا 100 کیلومتر برساعت (ثانیه)

9/12

حداکثر سرعت (کیلومتر برساعت)

160

نوع جعبه دنده

چهار سرعته تیپ ترونیک

طول/عرض/ارتفاع (میلی‏متر)

3595/1595/1481

فاصله محوری (میلی‏متر)

2385

وضعیت انتقال قدرت

چرخ‏های جلو

حجم صندوق بار (لیتر)

200

حجم مخزن سوخت (لیتر)

35

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)

3/5

حدود قیمت نمونه کارکرده (میلیون تومان)

130

  

 

قیمت لوازم یدکی اصلی کیا پیکانتو (هزار تومان)

لنت جلو

850

شل گیر چرخ جلو

77

سگ دست اکسل جلو (جفت)

99

توپی چرخ جلو

161

بلبرینگ توپی چرخ جلو (جفت)

211

فیلتر هوا

62

فیلتر کابین

70

فیلتر روغن

20

 


حدود قیمت مدل‏های پیکانتو در ایران

مدل 2014 با کارکرد 80 هزار کیلومتر، 130 میلیون تومان

مدل 2015 با کارکرد 60 هزار کیلومتر، 145 میلیون تومان

مدل 2016 با کارکرد 30 هزار کیلومتر، 160 میلیون تومان 

مدل 2017 با کارکرد 30 هزار کیلومتر، 170 میلیون تومان


 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس