نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20842
زمان انتشار: 20 تیر 1398 11:16:00

نسل هشتم هیوندای سوناتا

هیوندای نسل نوسوناتا را معرفی کرده تا با ارائه بیشترین به روز‏رسانی ها، آن را به عصر جدیدی از دیجیتال و زبان طراحی وارد کند. سوناتا در کشورمان هم محبوب است و از سال 1385 در مدل‏NF به همراه دیگر اعضای خانواده هیوندای، واردات گسترده آن آغاز گردید، موردی که تا نسل قبلی (مدل 2019) هم ادامه داشت.
نسل هشتم هیوندای سوناتا
مجله ماشین - سلمان امیدبخش/ ظاهر ویژه هیوندای سوناتا در برخورد اول باعث می شود تا پرسش‏های متعددی در ذهن علاقمندان شکل بگیرد، زیرا هرچند دیگر مدل های کمپانی نیز از زبان طراحی مدرنی برخوردار شده اند، اما تغییر در سدان مورد بحث فراتر از آنهاست. البته این دگرگونی گسترده چندان هم جای تعجب ندارد، چون قدیمی ترین اتومبیل خودروساز کره ای یعنی سوناتا، با 35 سال سابقه تولید، در مدل 2020 به نسل هشتم خود وارد شده و هیوندای هم برای آن سنگ تمام گذاشته است. 
به عقیده نویسنده مجله ماشین، در اولین برخورد، جلوپنجره آبشارگون جلب توجه می کند که به نظر می‏رسد به صورت اختصاصی برای سوناتا ساخته و پرداخته شده است. اما در ادامه سبک طراحی چراغ ها و امتداد آنها روی در موتور به همراه خطوط تیز و شکسته که به آینه های جانبی و درها می رسد، چشم ها را به سمت خود خیره می کند و به احتمال فراوان، به زودی شاهد این سبک طراحی در دیگر مدل های خانواده سوناتا  هم خواهیم بود. 
سنت شکنی هیوندای برای طراحی بدنه سوناتا در قسمت جانبی و عقب هم قابل مشاهده بوده و در انتهای در صندوق بار کوچک به همراه شیشه و ستون‏های کشیده این بخش که در یکدیگر اقدام شده اند، فرمی کوپه مانند را به خودرو بخشیده اند، بنابراین، اگر سوناتا را به عنوان اولین سدان کوپه هیوندای در نظر بگیریم، سخنی به گزاف نگفته ایم، کلاسی که مرسدس بنز CLS بنیانگذار آن بوده و به طور حتم هیوندای در طراحی سوناتا 2020 از نسل نو این مرسدس پیشرو الهام گرفته است. 
اما باتوجه به اصرار خودروسازان کره ای جهت تغییر زودهنگام نسل اتومبیل‏های خود، باید دید که در ادامه تا چه میزان سوناتا می تواند از طراحی ماندگاری برخوردار باشد، زیرا هر بخشی باعث می شود تا دیگر خودروها و رقیبان به ذهن خطور کند. به عنوان مثال، نمای عقبی و ترکیب چراغ ها، به مدل های ولوو شباهت داشته و نمای جلو هرچند که جدید و خاص است، اما طراحی خودروهای هوندا در آن مشاهده می شود. 
داخل کابین سوناتا به بیننده یادآوری می کند که هیوندای در طراحی محصولات خود برای بخش موردبحث، استفاده از عناصر دیجیتالی را برای افزایش فضای موثر کابین سرلوحه کار خود قرار داده تا علاوه بر رعایت موارد ارگونومی و دسترسی مناسب، سرنشینان خودرو هم راحتی مثال زدنی را تجربه کرده و از تمامی تجهیزات ایمنی و رفاهی سوناتا به بهترین نحو استفاده کنند. 
به عقیده نویسنده مجله ماشین، هیوندای علاوه بر موارد فوق که همانا کاربری راحت باشد، به وجود نور بیشتر در داخل کابین اهمیت ویژه ای داده و بنابر این مورد، سقف پانورامیک یکی از آپشن هایی بوده که سوناتا از آن برخوردار شده است تا سرنشینان اتومبیل حسی شاداب و سرزنده را در حین نشستن داخل آن تجربه کنند. کمپانی به طراحی این بخش و ترکیب عناصر فناوری در آن، واژه زیبای باهوش را درنظر گرفته که باتوجه به پیشرفت های دیجیتالی و رقابت کمپانی های خودرویی در پیشی گرفتن در این مبحث، سوناتا هم نیاز داشت تا بیش از گذشته به استفاده از عناصر مدرن روی آورد. 
پیشرفت‏های حاصل شده در سوناتا 2020 به کابین و فناوری های رفاهی و طراحی بدنه خلاصه نشده و کمپانی در مبحث فنی هم با دست پر به میدان آمده تا برای رقبای قدر خود، خط و نشان بکشد. از جمله این تغییرات به شاسی پیشرفته، ترمزهای مدرن و قوی و پیشرانه های به روز آوری شده، می‏توان اشاره کرد. اما جالب اینکه سوناتا از گیربکسی مدرن موسوم به تعویض دنده الکترونیکی (SBW) سود می برد. دکمه های تعویض دنده هم در کنسول وسط قرار داشته که راننده مانند خودروهای آستون مارتین باید برای انتخاب حالت مورد نظر، آنها را بفشارد.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس