نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21327
زمان انتشار: 30 دی 1398 10:00:00

آستون مارتین زرد خاص

همکاری بیژن با آستون مارتین
نویسنده: مسیح فرزانه
آستون مارتین زرد خاص

مجله ماشین / نامش بیژن پاکزاد بود و از جوانی علاقه‏ مند مد و طراحی. پشتکارش وی در دنیا مبدل به نشان تجاری منحصر به فردی کرد که گران می ‏فروشد و برای هر کسی لباس تولید نمی‏کند. اما و هنگامیکه در 16 آوریل 2011 چشم از جهان فرو بست، تمامی ثروتش به پسرش نیکلاس رسید. وی که خود را حالا به جای پاکزاد، نیکلاس بیژن نام نهاده است، مدیریت بوتیک ‏های پدر را بر عهده دارد و در قرارداد اخیر با کمپانی آستون مارتین نقش کلیدی بازی کرده است. اما چه اتفاقی بین طراحی شهیر و کمپانی خودروسازی رخ می‏دهد تا خودرویی خاص تولید می‏شود؟! چیزی مثل بوگاتی هرمس یا رولزرویس و آستون مارتین و بوگاتی بیژن. 


بیژن پیش از این و قبل از فوتش قراردادی را با رولزورویس امضاء کرد تا 30 دستگاه تولید محدود مدل دراپ هد را با طراحی خود به بازار عرضه کند که قیمت هر دستگاه بین یک تا یک و نیم میلیون دلار تخمین زده شده بود. 
حالا این همکاری جدید با آستون مارتین دیگر لوکس ساز بریتانیایی برای تولید تعداد محدود مدل DBS اجرایی شده و نیکلاس در این خصوص می‏گوید: من و پدرم همیشه علاقه فراوانی به خودرو داشتیم و داریم و هر یکشنبه چند ساعت را با ماشین در بورلی هیلز می‏گذراندیم. رانندگی را از پدرم آموختم و داخلی خیلی از خودروهای وی نشسته‏ و برخی از آنها را در مالکیت دارم. 
وی در ادامه می‏گوید: پیش از این همکاری‏ های با کمپانی بوگاتی و رولزرویس هم داشته‏ایم. اما داستان همکاری با کمپانی آستون مارتین از آنجایی شروع شد که دو سال و نیم پیش طی همایش خودرویی پیبل بیچ با آقای مرک ریچمن، مدیر دپارتمان طراحی آستون مارتین دیداری داشتم و تصمیم گرفتیم تا باتوجه به ایده‏ های مشترک، با یکدیگر همکاری کنیم.   
 
وی در مورد این آستون مارتین سفارشی بیژن که براساس مدل DBS Superleggera ساخته می‏شود، می‏گوید: این ماشین در موتور کشیده‏ای دارد و در آن به ‏صورت کشیده و برعکس تمامی خودروها باز می‏شود. روی این کاپوت خطوط تهاجمی و عضلانی زیادی وجود دارد که یک خودروی اسپرت زیبا را به‏ وجود می‏ آورد. 
از این دو خط استفاده و نوشته‏ ها را روی آن درج کردیم تا وقتی به در موتور و جلوپنجره نگاه می‏کنید، فقط هواکش زرد رنگ ببینید و با بررسی جزئیات، شکل بتّه جقّه را که علامت و نشانه کمپانی بیژن است، به راحتی مشاهده کنید. ما از این شمایل در بسیاری از محصولات دیگرمان نیز استفاده می‏کنیم. 
 
 
وی در ادامه درخصوص مفهوم و اهمیت رنگ زرد برای شرکت بیژن (خانه بیژن) اضافه می‏کند: پدر من همیشه عاشق رنگ زرد بود و به دلیل کاربرد رنگ های نامتعارف جهت البسه مشهور بود. شما همیشه رنگ‏های آبی، خاکستری و قهوه‏ای می‏بینید اما مواردی مانند اسطخودوسی، زرد، قرمز روشن و یا نارنجی را معمولاً در انواع لباس‏ها نمی‏ بینید. 
پدر من رنگ‏ها را دوست داشت، عاشق گل‏ها بود و از این دو عامل به هماهنگی در استفاده از رنگ‏های خاص در تولید محصولاتمان رسیده بود، کاری که فکر می‏کنم هیچ کس بهتر از ما انجامش نمی‏دهد. از طرفی رنگ زرد، مورد علاقه بیژن بود، چون رنگ شادی است و خودش نیز فرد شاد و پرشوری بود و حالا این رنگ بخشی از نشان تجاری ما است. 
در ادامه صحبت از او می‏خواهم کمی در مورد چرم عالیشان که در خودروها استفاده می‏کنند بگوید و نیکلاس اذعان می‏دارد: منبع ما برای تهیه چرم‏ها سراسر اروپاست، با دقت تمام آنها را انتخاب کرده و در خودروهایمان استفاده می‏کنیم و فضای داخلی ماشین‏ها پر می‏شود از چرم درجه یک و اعلاء تمساح. این گران‏ترین چرم تمساح، گران قیمت ترین موردی است که در حال حاضر می‏توانید از بازار تهیه کنید. دقیقاً می‏شود یک پوست نرم با جزئیات و چیدمان خاص خودش که با تغییر و ترکیب رنگ‏ها، فضای داخلی با بیرونی را هماهنگ می‏کنیم و این همان چیزی است که در کت‏های چرم ما با تمامی جزئیاتش وجود دارد. 
 
 
پشتی صندلی‏ها و زیرشان، خطوط و نقوش ریزی داشته که در بالا بردن قیمت خودرو پراهمیت محسوب می‏شوند. برای مثال چرم یا پارچه‏ای که ما یا آستون مارتین استفاده می‏کنیم، بر پایه متر و یارد قیمت‏گذاری شده اما چرم تمساح سانتی‏متری ارزش‏گذاری می‏شود. و منبع تهیه آن مزارع می‏سی‏سی‏پی و لوییزیناست. 
 
اما شاید جالب باشد از پروسه خرید این ماشین کلکسیونی و نایاب اطلاعاتی داشته باشید که نیکلاس پاکزاد می‏افزاید: این ماشین را می‏توان در بوتیک خانه بیژن یا نمایندگی‏های آستون مارتین سفارش گذاری کرد و پروسه خرید آن شامل برنامه خاصی می‏شود. 
 
با هر یک از خریداران جلسه خصوصی (در بوتیک بیژن در بورلی هیلز یا کارخانه آستون مارتین در انگلستان) می‏گذاریم و درخصوص ترکیب رنگ‏ها به آنها توضیح می‏دهیم چه سبک زندگی دارند، یا اینکه در چه مکانی این ماشین را خواهند راند؟ زمان تحویل خودرو چه وقتی می‏خواهند باشد؟ و تمامی آپشن‏های شخصی‏سازی (Customization) را برایشان شرح می‏دهیم. آستون مارتین نیز در پروسه ساخت ماشین مالکین را دعوت کرده تا در جریان مراحل ساخت خودروشان قرار بگیرند. تقریباً از زمان سفارش‏گذاری  خودرو تا هنگامیکه ماشین از خط تولید خارج شود، شش ماه نیاز است تا آن را در هر کجای دنیا که بخواهند به مالکین تحویل می‏دهیم. 
 
 
از نیکلاس می‏پرسم آیا هیچ‏کدام از خودروهایی که سفارش داده شد از طرف مالک، جزئیات خاصی روی آن نصب شده یا خیر؟ وی می‏گوید: این داستان به مشتری اهل مکزیکو سیتی مربوط بود و جزئیات طراحی آن را شامل پرچم کشور مکزیک را شامل می‏شد. 
هر خودروی ما شامل جزئیات خاص خودش بوده که با چرم، پارچه، جواهرات و رنگ‏های متفاوت ترکیب می‏شود و محصول خاصی را به‏ وجود می‏ آورد، محصولی که برای مالک شامل مشخصات خاصی است. 
شایان توجه است Bijan Edition Superleggera از پیشرانه 12 سیلندر 2/5 لیتری توئین‏توربو با خروجی 715 اسب‏بخار سود می‏برد. آستون مارتین و بوتیک بیژن در زمینه قیمت این ماشین خاص هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده‏اند. ولی قیمت یک دستگاه آستون مارتین DBS سوپرلگرا کوپه بین 305 تا 329 هزار دلار است و تغییرات استثناییی بیژن می‏تواند قیمت خودرو را تا دو برابر و حتی بیشتر هم افزایش دهد. 

 

 

OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس