نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21587
زمان انتشار: 01 خرداد 1399 13:17:00

حال و روز ناخوش پیک های موتوری

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری از وضعیت نا به سامان پیک های موتوری در این روزها خبر داد.
حال و روز ناخوش پیک های موتوری

 به گزارش مجله ماشین به نقل از خبرخودرو، رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری از وضعیت نا به سامان پیک های موتوری در این روزها خبر داد.


داوود محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا به همه مشاغل از جمله صنف پیک های موتوری خسارت های بسیاری وارد کرده است. از زمان افزایش قیمت بنزین رکود عجیبی در فعالیت پیک های موتوری ایجاد شده بود که شیوع ویروس کرونا نیز به این امر دامن زده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع ویروس کرونا تناقضاتی در زمینه فعالیت پیک های موتوری به وجود آمد. از سویی مسئولین مردم را تشویق به خرید آنلاین کردند اما زمانی که بستر خرید آنلاین از سوی اتحادیه فراهم شد طبق دستور مسئولین پیک های موتوری از جمله اصنافی بودند که می بایست تعطیل می شدند و بدین شکل حداقل 70 درصد افراد شاغل به عنوان پیک موتوری کار خود را از دست دادند.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری افزود: و به دلیل اینکه فعالیت های صنفی ما با رکود مواجهه شده پیک های موتوری حال و روز خوبی ندارند و تراز سوددهی منفی داشتند. ضمن اینکه این سؤال مطرح می شود که با توجه به تعطیلی پیک های موتوری از اسفند ماه چرا باید مالیات بدهند و یا چرا باید هزینه پسماند به شهرداری بدهند.

محمدی خاطرنشان کرد: واقعیت این است رکود عجیبی در واحدهای حمل و نقل اتفاق افتاده و به جای اینکه این روزها اتحادیه جواز پروانه کسب صادر کند، روزانه چندین نفر به ابطال پروانه کسب خود اقدام می کنند. بنابراین دورنمای خوبی را نمی توان برای این صنف پیش بینی کرد.

وی در خصوص سهمیه سوخت پیک موتوری اضافه کرد: سهمیه سوخت پیک های موتوری 25 لیتر است. به عبارت دیگر پیک های موتوری 8/0 لیتر سهمیه سوخت روزانه دارند و چگونه می توانند با این میزان سوخت به تأمین مایحتاج زندگی خود بپردازند و علی رغم جلساتی که اتحادیه با ستاد سوخت، وزارت کشور، وزارت صمت و اتاق اصناف داشته تا کنون به این سهمیه اضافه نشده و اصلاً در دستور کار قرار ندارد. بنابراین علاوه بر اینکه پیک های موتوری به لحاظ درآمدزایی با مشکلاتی مواجهه هستند، افزایش قیمت بنزین و پرداخت عوارض طرح ترافیک و ... نیز به مصائب آنان افزوده است.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری خاطرنشان کرد: سهمیه سوخت وانت بارها مانند خودروهای شخصی نیز 60 لیتر بوده و چون وانت بارها در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری فعالیت می کنند این میزان سهمیه سوخت برای آنان عادلانه نیست. ضمن اینکه قرار است طبق تصمیم سازمان راهداری از ماه آینده 20 در صد از این سهمیه کاهش یابد و بر اساس پیمایش وانت بارها سهمیه سوخت به آنان تعلق بگیرد. این سیاست درستی است اما ابتدا می بایست بستر پیمایش فراهم شود و سپس توزیع سوخت بر اساس پیمایش انجام شود.

محمدی در خصوص اعطای لاستیک دولتی به این صنف بیان کرد: تنها موردی که از سوی وزارت صمت در این صنف به صورت روتین پیش می رود توزیع لاستیک است که جای تشکر و قدردانی از وزارت صمت دارد. بر اساس این طرح وانت بارهایی که اتحادیه پروانه فعالیت برای آن ها صادر کرده و از طریق وانت خود امرار معاش می کنند با دریافت نامه از اتحادیه و با مراجعه به نمایندگی های مربوطه می توانند از لاستیک دولتی برخوردار شوند.
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس