نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21754
زمان انتشار: 16 تیر 1399 13:32:00
VW ID. BUGGY

بازگشت حشره چهارچرخ فولکس ‏واگن

جوانان قدیم با برخی اتومبیل‏ های دوره خود، خاطره دارند که هیچ‏گاه فراموششان نخواهد شد. مدل‏هایی مثل رنو 5، مینی ‏ماینر، ب ‏ام ‏و 2002، پیکان جوانان، فولکس بیتل یا همان قورباغه خودمان و ... اما یکی از خودروهای بسیار جذاب دهه پنجاه شمسی فولکس ‏باگی بود که بار دیگر کمپانی فولکس‏ واگن با تبدیل این مدل خاطره‏ انگیز به نمونه ‏ای پیشرفته و مدرن در قالب یک اتومبیل مفهومی، دفتر خاطرات خود را ورق زده است.
بازگشت حشره چهارچرخ فولکس ‏واگن

مجله ماشین - نویسنده: مهندس جواد علیپورصدری /  این خودروی دو نفره به نام VW ID. BUGGY به دلیل بهره‏ مندی از موتور الکتریکی روی محور عقب و تکیه بر یک باتری ولتاژ بالای 62 کیلووات ساعت جاسازی‏شده در کف اتاق، قدرتی برابر 201 اسب ‏بخار و گشتاوری به اندازه 228 پاوندفیت را بدون آلایندگی در اختیار راننده قرار می ‏دهد. به این ترتیب، راننده و تنها نفر همراه او در مدت 2/7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت رسیده و می‏توانند تا حدود 160 کیلومتربرساعت سرعت بگیرند. 

اگرچه با چنین ترکیبی، آی‏دی باگی حتی در مسیرهای خارج جاده نیز مشکلی ندارد اما با وجود امکان افزودن موتور دیگری روی محور جلو و تلفیق آن با سامانه 4Motion عملاً فولکس‏واگن یک خودروی مفهومی چهارچرخ متحرک مهیج و آینده‏نگر را به علاقه‏ مندان معرفی کرده ‏است که توان پیمایش آن با یک‏بار شارژ به 250 کیلومتر می‏رسد.
مطابق روال قبل، در نمای بیرونی این باگی هم اثری از جلوپنجره دیده نمی‏شود و اگر چه کاپوت برجسته‏ جلو بوسیله گلگیرهای برآمده دو طرف محدود شده اما با وجود نبود دره و ستون میانی، خطوط کمربند روی بدنه در امتداد همین گلگیرهای بزرگ جلو، نگاه بیننده را به نرمی تا انتهای اتاق و گلگیرهای عقب همراهی می ‏کنند.
با وجود گلگیرهای برآمده‏ای که مانند شانه ‏های ورزشکاران دیده می‏شوند و استفاده از رنگ سبز در قسمت بالا و خاکستری در بخش زیرین بدنه، نوعی حس شناوری به بیینده القاء می‏گردد که با تکیه بر چراغ‏های سه ‏بعدی LED در جلو و عقب همراه با درخشش نشان VW از همین جنس روی کاپوت در تاریکی، نام شرکت سازنده ‏اش را به رخ همگان می‏کشد. 
خودروی آی‏دی باگی در جایگاه یک وسیله همه ‏جا رو به رینگ‏ های 18 اینچی پنج پره با همان ترکیب رنگ بدنه و لاستیک‏ هایی محصول کمپانی بی‏اف گودریچ با سایز 55/255 و 60/285 به ترتیب در محور جلو و عقب مجهز است. بر اساس همین وظیفه، سپرهای جلو و عقب با ساختاری از آلومینیم فشرده تا زیر هر دو محور امتداد یافته ‏اند تا قطعات متحرک خودرو از هر نوع ضربه یا برخورد با سطوح مسیر در امان باشند.
چارچوب شیشه جلو کاملاً تقویت شده و ستون عقب که بخشی سقف مانند را به دوش دارد برای این خودروی بدون سقف و در، نقش میله ‏های محافظ واژگونی را بازی می‏کنند. با این وجود سرنشینان می‏توانند با کشیدن پوشش مشکی رنگ و نازکی که زیر بخش نیم ‏سقف مانند عقب پنهان شده است، از تابش مستقیم آفتاب یا بارندگی‏ های سبک، در پناه باشند.
جدیدترین خودروی مفهومی فولکس ‏واگن با درازای 4065، پهنای 1890 و بلندای 1463 همگی به میلی‏متر، در کوتاه ‏ترین قسمت بیش از 238 میلی‏متر از زمین بالاتر است و دو محور آن در فاصله 2650 میلی‏متری یکدیگر قرار دارند.
وقتی درون این اتومبیل می‏نشینید از داشتن کمترین امکانات درون اتاق متعجب خواهید شد که البته برای یک کابین ضدآب و چهارفصل، دور از ذهن نیست. فضای اتاق نیز با دو رنگ سبز و خاکستری، تزئین شده است و از مهمترین نکات آن باید به صندلی‏ هایی با پشت ‏سری یکپارچه، فرمان شش‏ضلعی با کلیدهای لمسی و زیرپایی ‏های ضد لغزش اشاره کرد. 
مطابق معمول این خودروی مفهومی فروشی در پی نخواهد داشت و هنوز برنامه‏ ای برای تولید آن از سوی فولکس‏واگن در دستور کار قرار نگرفته است اما پیش‏بینی می‏ شود تجربیات و نکات برجسته این اتومبیل در برخی مدل‏ های آتی این کمپانی مورد استفاده قرار گیرند.


 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس