نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 22141
زمان انتشار: 30 مهر 1399 13:24:00
افتتاح ‌پروژه‌های هوشمندسازی پلیس؛

از شماره گذاری اینترنتی تا امکان ‌‌رؤیت تصاویر تخلفات و سوابق تصادفات

‌‌پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله شماره گذاری اینترنتی، نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری و تعویض اینترنتی گذرنامه با حضور فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد
از شماره گذاری اینترنتی تا امکان ‌‌رؤیت تصاویر تخلفات و سوابق تصادفات

 به گزارش مجله ماشین به نقل از سایت راهور ، ‌‌پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله  شماره گذاری اینترنتی، نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری و تعویض و صدور اینترنتی گذرنامه با حضور فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد.


 

سردار "حسین اشتری" در مراسم افتتاح پروژه های هوشمندسازی پلیس،  گفت: نیروی انتظامی به دلیل مسوولیت هایی که دارد به صورت تمام وقت در خدمت مردم عزیز و شریف میهن اسلامی است؛ شاید کمتر سازمان یا نهادی وجود داشته باشد که اینگونه بی بدیل به مردم خدمت رسانی می کند.

 

وی عنوان کرد: نیروی عظیم انتظامی ضمن حفاظت از مرزها، حضور پرقدرت در تمامی نقاط کشور، انتظام بخشی در سطح جامعه ، برخورد با مجرمان و ... یک نهاد خدمتی نیز محسوب می شود.

 

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مجموعه نیروی انتظامی 24 ساعته در حال خدمت رسانی به مردم کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده نیروی انتظامی سالیانه بیش از 70 میلیون خدمت رسانی به مردم ارائه می دهد.

 

سردار اشتری ادامه داد: در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود ماموریت های بسیار ، می طلبد که در ارائه خدمت به مردم تحول ایجاد کند و خدمت رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره برداری از فناوری های روز ارائه دهد.

 

وی تصریح کرد: الحمداله چهار دهه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را که مرور می کنیم، پلیس در حال رشد ، شکوفایی و پیشرفت بوده و نسبت به بسیاری از سازمان های دیگر تحولات در ناجا چشمگیرتر بوده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تحولات بیشتری در سازمان هستیم، گفت: هوشمندسازی پلیس مدت هاست به صورت جدی مطرح و پیگیری شده، از این رو همکاران در صدد برآمدند که تحول مطلوبی را در ارائه خدمت رسانی و اجرای ماموریت ها ایجاد کنند.

 

سردار اشتری تاکید کرد: البته اجرای هر تحول، سختی هایی را نیز به دنبال دارد که برخی آن را بر نمی تابند این در حالی است که در نیروی انتظامی به دلیل اینکه همکاران دائما در حال اجرای ماموریت هستند این نیاز را حس کردند که بایستی ارائه خدمات با سرعت بیشتری انجام شود، از این رو به اجرای طرح هوشمندسازی پلیس کمک کردند و در این راستا گام های خوبی برداشته شد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای هوشمندسازی باید مولفه هایی را در نظر بگیریم ، خاطر نشان کرد: در کنار هوشمندسازی ، چابک سازی و مقتدرسازی نیز از راهبردهای اصلی پلیس است؛ در واقع در اجرایی شدن این طرح بایستی همکاران ما آمادگی ، توان و ظرفیت لازم را برای پیشرفت و حرکت رو به جلو داشته باشند.

 

فرمانده ناجا تصریح کرد: پلیس باید عالم و آگاه به موضوعات و آموزش های لازم را دیده باشد تا از عهده ماموریت ها برآید، از این رو آموزش دادن به همکاران یکی از راه های رسیدن به پلیس هوشمند است؛ داشتن تجهیزات به روز ، پشتیبانی مالی و فراهم کردن زیرساخت ها نیز از دیگر موارد مورد اهتمام در بحث هوشمندسازی پلیس است.

 

سردار اشتری عنوان کرد: امیدواریم امروز که در طلیعه هفته ناجا و حلول ماه ربیع الاول هستیم در راستای ارائه خدمات بی منت، سریع و آسان به مردم نیز موفق عمل کنیم .

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که خدمات پلیس را به داخل منازل مردم ببریم، گفت: در این مسیر باید پلیس های تخصصی از جمله پلیس راهور، آگاهی، وظیفه عمومی و ... با سرعت بیشتری گام بردارند چرا که مراجعه مردم به آنها بیش از سایردستگاه ها است.

 

سردار اشتری با بیان اینکه تا پایان سال 1400 طرح هوشمندسازی را به اتمام می رسانیم، گفت: امروز جرایم پیچیده شده و مجرمان نیز پیچیده تر از گذشته عمل می کنند ما نیز بایستی با پیشرفت هایی که داریم جلوی وقوع جرم را بگیریم.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم، عنوان کرد: امیدواریم که با تقویت این حوزه بتوانیم خدمات را سریع تر و دقیق تر از نظر کیفیت و کمیت به مردم ارائه دهیم و خلاء ها و کمبودهای نیروی انسانی را با هوشمندسازی پلیس جبران کنیم.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم سامانه هایی که امروز افتتاح شد بدون هیچ توقف و خلایی ادامه داشته باشد ، ضمن اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از دهها خدمات دیگر نیز رونمایی کنیم.

 

گفتنی است، پروژه های هوشمندسازی پلیس با حضور سردار "اشتری" افتتاح شد که استعلام خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی، نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری ، استعلام تخلفات رانندگی با امکان رویت تصاویر تخلفات از جمله دستاوردهای پروژه های هوشمند سازی پلیس است.

 

استعلام وضعیت گواهینامه، استعلام وضعیت کارت و سند خودرو و پلاک های هرشخص و گزارش تخلفات حمل و نقل عمومی از دیگر دستاوردهای پروژهای افتتاح شده هوشمند سازی پلیس است.

 

در ادامه افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی پلیس ، سردار سید کمال هادیانفر اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی داریم و فرصت را مغتنم شمرده و فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به همه همکارانم در سراسر کشور تبریک می گویم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی پلیس ادامه داد: همه جوامع به ویژه کشورهای توسعه یافته نیازمند تحول و هوشمندسازی در حوزه‌هایی چون دولت هوشمند، آموزش و کسب و کار هوشمند، شهروند هوشمند، امنیت هوشمند و … هستند.

 

وی با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن زیست بوم کلان در حوزه هوشمند سازی است، ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره مندی از فناوری‌های نوین پیش گام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه‌هایی چون مدیریت، ارائه خدمات، شماره گذاری، اجراییات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و … مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا گام‌های مطلوبی برداشته است.

 

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده پیش بینی پذیری و کاهش هزینه‌های مردم و سازمان (ناجا) بهره مند می‌شویم.

 

وی ادامه داد: اصلاح روش‌ها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گام‌هایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته‌ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع تحول سیستمی در حوزه‌های نوآوری در سامانه‌ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده‌ایم و این گام‌ها از سال گذشته برداشته شده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛ همچنین با راه اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند، با کاهش ۵ هزار مراجعه کننده در روز مواجهه شده‌ایم.

 

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبت دهی اینترنتی) خاطر نشان کرد: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می‌شود و فرآیند کاغذی در حال منسوخ شدن است.

 

وی اشاره کرد: استفاده از دست افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را می‌دهد که در زمان اعمال قانون کلیه اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.

 

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: به زودی با شبکه یکپارچه ترسیم کروکی الکترونیکی، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکی‌های تقلبی به صفر کاهش یابد.

 

وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه اندازی آموزشگاه‌های رانندگی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه می‌کند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می‌برند، خاطر نشان کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو ارائه می‌دهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی درشماره گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم.

 

سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن «پلیس همراه من» و سایت «پلیس راهور» بارگذاری شده است، تاکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانه‌ها می‌توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهره مند شوند.

 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس