نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 22264
زمان انتشار: 02 آذر 1399 11:00:00

نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در محدودیت های کرونایی چگونه خواهد بود؟

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از فعالیت مراکز معاینه فنی با یک سوم نیروی کار در محدودیت های کرونایی خبر داد.
نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در محدودیت های کرونایی چگونه خواهد بود؟

 به گزارش مجله ماشین به نقل از خبرخودرو، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از فعالیت مراکز معاینه فنی با یک سوم نیروی کار در محدودیت های کرونایی خبر داد.


حسین مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در تعطیلات کرونایی بیان کرد: از آنجائیکه معاینه فنی به عنوان خدمات زیرساختی در بحث کنترل خودروها محسوب شده و در مجموعه مشاغل گروه یک قرار می گیرد لذا ما نیز تابع تصمیمات دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و در این ایام ادامه فعالیت خواهیم داد. در حال حاضر سعی شده بدون خدشه دار شدن و توقف خدمت رسانی به مردم، نیروی کار فعال در مراکز معاینه فنی را بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی به یک سوم تقلیل دهیم تا به سهم خود به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی اظهار داشت: با توجه به تنوع خودرو در کشور ما و دستکاری هایی که روی آن صورت می گیرد، شهرداری تهران با همکاری دانشگاه های معتبر کشور با استقرار در مراکز معاینه فنی مطالعاتی انجام دادند که نتیجه آن منجر به تعیین حدود مجاز صوت بر اساس تبصره 2 ماده 29 قانون هوای پاک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شد و با ابلاغیه وزارت کشور به تمامی مراکز معاینه فنی سطح کشور تجهیزات لازم برای این آزمون فراهم شده و در حال اجرا است. قاعدتا این آزمون در مراکز معاینه فنی تهران به عنوان پیشگام در این امر اجرایی شده و تمام نتایج آن در سامانه سیمفا ثبت خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران هدف از آزمون شدت صوت را کاهش آلودگی صوتی در سطح شهر دانست و گفت: با توجه به آلودگی صوتی ناشی از منابع متحرک، خودرو و موتورسیکلت ها کارشناسان مستقر در مراکز هنگام بررسی عیوب ظاهری، فقط خودروهایی که دارای صدای نا به هنجار ناشی از دستکاری اگزوز مانند بستن در اگزوز، شکستگی ، جابه جایی منبع و استفاده از اگزوزهای غیراستاندارد باشند را به بخش سنجش صدای صوت هدایت می کنند.

مقدم درباره نحوه فرآیند این آزمون تشریح کرد: آزمون صدای صوت برای خودرو های سواری در دور موتور 3700 دور در دقیقه باید زیر 94 دسیبل باشد که دارای یک روش اجرایی است و با تجهیزات مخصوص انجام می گیرد. ضمن اینکه در آبان ماه از 6 هزار و 195 خودرو آزمون شده 40 دستگاه به دلیل اینکه صدای صوت بالاتر از حد مجاز داشتند مردود شدند و باقی آنها موفق به دریافت گواهی معاینه فنی در این بخش شدند.
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس