اعداد و ارقام در مورد مثلث رودسترهای مکلارن 720S اسپایدر، مرسدس AMG GTR رودستر و پورشه 911 توربو S کابریو،اگر گیج کننده نباشد، واقعاً خیره کننده است.
مجله ماشین : اعداد و ارقام در مورد مثلث رودسترهای مکلارن 720S اسپایدر، مرسدس AMG GTR رودستر و پورشه 911 توربو S کابریو،اگر گیج کننده نباشد، واقعاً خیره کننده است. مجموع قیمت سه خودرو: 825 هزار و 110 دلار،جمع نیروی تولیدی 1927 اسب بخار و مجموع گشتاور تولیدی آنها 1674 پاوند
شکل خاص این سه خودرو به خصوص در چنین رنگ هایی نه تنها باعث ایجاد شوق و شور در کودکان بلکه حتی در مورد بزرگسالان نیز می شود. هر یک از این سه خودرو معرف مدل های بدون سقف شرکت های خودروسازی بسیار معتبری هستندکه همواره سرآمد خودروهای سرعتی بوده اند. اما سؤالی که در مورد آنها مطرح می شود این است که چرا یک خودروساز که همواره در ساخت سوپراتومبیل های عالی مطرح بوده و هست، دست به اقدامی جهت کاهش استحکام و افزایش وزن میزند؟ برای پاسخ به این سؤال باید اقدام به چند روز رانندگی در بهترین جاده های جنوب کالیفرنیا کرد و بعد تنها پاسخی که به آن میرسید و به آن باور دارید این است که چرا که نه؟!
اما قبل از پرداختن به اصل مقاله باید نکاتی مد نظر قرار گیرد. اول اینکه برگزارکنندگان مایل بودند که به جای مدل 720S اسپایدر، مدل 600 LT را سفارش دهند، چرا که قیمت پایه 259 هزار دلاری هماهنگی بیشتری با قیمت دو خودروی دیگر داشت و اینکه قیمت مدل آزمایشی به رقم اعجاب انگیز 372 هزار و 750 دلار میرسید، اما متأسفانه مدل 600LT اسپایدر برای شرکت در این رقابت ها آماده نبود.
نکته بعدی مرسدس AMG GTR رودستر بود که به نظر و عقیده برگزارکنندگان خودرویی قدیمی و پیر بود. البته GTR رودستر از تاریخ ورودش به بازار حدود فقط یکسال میگذرد، ولی شاسی و پلتفرم آن به سال 2014 برمیگردد. ذکر این نکات لازم به نظر میرسید چرا که تنها خودروی جدید گروه پورشه 992 توربو S بود.
مطلب کامل این تست در مجله ماشین شماره 448 منتشر شده است.