نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 99
زمان انتشار: 26 دی 1396 14:31:00

شاسی‏ بلند لوکس رکستون ‏G4 ، در بازار خودروی کشور

نسل جدید رکستون با نام G4 که طراحی خوب و به ‏روزی دارد، فرصت یافته با یک پیشرانه کم‏ حجم ‏تر و سامانه پرخوران در‏نظر گرفته شده برای آن،دوباره شانس خود را در بازار خودروی کشور بیازماید.
  شاسی‏ بلند لوکس رکستون ‏G4 ، در بازار خودروی کشور

 مجله ماشین/  نسل جدید رکستون با نام G4 که طراحی خوب و به ‏روزی دارد، فرصت یافته با یک پیشرانه کم‏ حجم‏ تر و سامانه پرخوران در‏نظر گرفته شده برای آن،دوباره شانس خود را در بازار خودروی کشور بیازماید.


رکستون ‏G4 در کلاس خودورهای شاسی‏ بلند لوکس جای‏ می‏گیرد و از امکانات فراوان بهره‏ مند است. 6 خط کرومی مجموعه نمای جلو‏پنجره را با طراحی خاص خود تشکیل‏ می‏دهند و مستقیماً به چراغ‏ها متصل هستند. در موتور و گلگیر‏های جلو و عقب با ورم‏کردگی، نمای یک خودروی قدرتمند را به نمایش می‏گذارند. رینگ‏ها نیز با رنگ‏کرومی براقی پوشانده شده‏اند تا لوکس بودن اتومبیل را بیشتر از بخش‏های دیگر گوشزد کنند. اما بهتر است توجه زیادی به ظاهر نکنیم و به بررسی دیگر ویژگی‏ های آن بپردازیم. 
نمونه در نظر گرفته شده برای حضور در کشور، پیشرانه 2 لیتری دارد که با استفاده از توربوشارژر، قدرت 225‏اسب‏بخاری و گشتاور 350‏نیوتن‏متری را به‏ارمغان می‏آورد. این میزان به وسیله جعبه‏ دنده اتوماتیک 6 ‏سرعته ساخت مرسدس‏بنز در مدل 4WD به هر چهار چرخ و در نمونه 2WD تنها به محور عقب انتقال می‏یابد. شاسی رکستون، نردبانی است. این به معنای آن بوده که با یک شاسی ‏بلند درست و حسابی طرف هستیم، نه کراس‏اووری که لباس بزرگان برتن می‏کند و پرمدعاست. 
سامانه‏ تعلیق نیز مک فرسون دو‏جناغی و چند میله‏ای با میله تعادل به همراهی کمک‏فنرهای گازی است که نشان از آن دارد که سانگ‏یانگ برای این بخش مورد اهمیت جهت شاسی‏سواران، سطحی عمل نکرده ‏است. بخش کابین اما جذابیت بیشتری دارد. اتاقی 7‏نفره با صندلی‏ هایی که از چرم ناپا است و دوخت زیبای قسمتی از داشبورد و رودری‏ها و کیفیت پرداخت آن حتی با دیدن عکس‏ها نیز قابل مشاهده است. 
این بهترین طراحی داخلی بوده که سانگ‏یانگ تا به حال در یک اتومبیل تولید انبوه خود استفاده کرده و به‏کارگیری کروم مات و طرح چوب در قسمت‏های مختلف باعث شده با نشستن در این خودرو، نسبت به دیگر رقبا هم قیمت احساس رضایت کامل داشته باشید. تعریف از کابین تنها به طرح آن ختم نمی‏شود و امکانات مناسبی نیز برای آن در‏نظر گرفته شده است. گرم‏کن صندلی‏های جلو و عقب و 3‏‏حافظه برای صندلی‏های جلو و آینه‏های جانبی، دوربین 360‏درجه کاربردی و سیستم پخش DVD با 6‏بلندگو تنها بخشی از امکانات آن هستند. 
سانگ‏یانگ برای بخش ایمنی رکستون ‏G4 از سامانه‏های کمکی خوبی استفاده‏ کرده ‏است. سیستم کنترل پایداری، سامانه ضدواژگونی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپائینی و سامانه ترمز اضطراری و سنسورهای جلو و عقب به همراه 9 اربگ، برای رفاه و امنیت سرنشینان تعبیه شده‏است. 
قیمت، هنوز مشخص نیست، اما رقبای آن، اتومبیل‏های کراس‏ اوور و شاسی‏بلندهای به‏نامِ 200 تا 250 میلیون تومان خواهند‏بود که از آن‏ها می‏توان به نیسان ایکس‏تریل، تویوتا راوفور، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه اشاره داشت. هرچند که رکستون روی کاغذ، از بعضی از این اتومبیل‏ها بهتر به‏نظر ‏می‏رسد و اگر با قیمت مناسبی عرضه شود، خریداران را بین انتخاب برندهای جاافتاده‏تر و این خودرو دچار تردید جدی خواهد‏کرد، زیرا سانگ‏یانگ، برندی است که امتحان خود را در بازار کشور پس داده است. در پایان، بخشی از مشخصات‏فنی این اتومبیل را در قالب جدول برای شما گرد هم آورده‏ایم. 
 
 

مشخصات فنی رکستون G4

تعداد سیلندر/ نوع پیشرانه

4/ خطی، توربوشارژردار

حجم پیشرانه (لیتر)

2

حداکثر قدرت (اسب‏بخار)

225

حداکثر گشتاور (نیوتن‏متر)

350

نوع جعبه دنده

6 سرعته خودکار

مشخصات تایر

255/60 R18

وزن خالص (کیلوگرم)

2000

فاصله محوری (میلی‏متر)

2865

طول/عرض/ارتفاع (میلی‏متر)

1800/1920/4850

 

تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس