پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خرید خودرو کره‌ای‌ با ۷۰۰ میلیون تومان
r4

خرید خودرو کره‌ای‌ با ۷۰۰ میلیون تومان

۱۳۹۹-۱۱-۱۹

خودرو در بازار امروز ایران و با توجه به افزایش قیمت‌های ناگهانی و بیش‌ازاندازه خود، دیگر تنها یک کالای مصرفی نیست.

رپورتاژ / خودرو در بازار امروز ایران و با توجه به افزایش قیمت‌های ناگهانی و بیش‌ازاندازه خود، دیگر تنها یک کالای مصرفی نیست. بلکه توانسته خود را به جمع کالاهای سرمایه‌ای رسانده و حتی در بورس کالا نیز جایگاهی برای خود دست‌وپا کند. به همین دلیل امروزه خرید خودرو صفر کاری است که از عهده هرکسی برنمی‌آید. از سوی دیگر قوانین سخت‌گیرانه خودروسازان برای تحویل و ثبت‌نام خودرو نیز باعث شده که بیشتر مردم به سمت خرید خودرو دست‌دوم روی آورند.

از سوی دیگر خروج شرکت‌های اروپایی از بازار ایران و تحریم بازار خودروی ایران توسط شرکت‌های خارجی باعث شده که نام خودروهای اروپایی و خارجی از فهرست خودروهای نو خارج شود. به همین دلیل طرفداران خودروهای خارجی تنها می‌توانند خودروی موردنظر خود را در بازار خودروهای دست‌دوم پیدا کرده و راهی به‌جز استفاده از سامانه خرید خودرو کارکرده برای آن‌ها باقی نمانده است.

در این مقاله از همراه مکانیک قصد داریم تا به سراغ خودروهای کره‌ای محبوب ایرانیان، یعنی خانواده هیوندای برویم. خانواده‌ای که در ایران امروز در مرز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قرارگرفته‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید ۷۰۰ میلیون تومان از پول خود را صرف خرید یک هیوندای کارکرده کنید، با ادامه این مقاله از همراه مکانیک همراه شوید.

هیوندای i20 کرمان موتور مدل ۹۷ اتوماتیک

یکی از محبوب‌ترین کلاس‌ها در بازار خرید خودرو دست‌دوم، هاچ‌بک‌ها هستند. این کلاس از خودروها به دلیل ظاهر زیبا و جمع‌وجور خود گزینه مناسبی برای رفت‌وآمدهای شهری هستند. زیرا در شهرهای شلوغ امروز نیاز به‌جای زیادی برای پارک کردن نداشته و همچنین مصرف سوخت نسبتا پایینی دارند. به همین دلیل است که این کلاس از خودروها توانسته‌اند در طوفان حضور شاسی بلندها از موقعیت خود محافظت کرده و جایگاه خود را به‌سادگی از دست نداده‌اند.

هیوندای i20 یکی از خودروهای هاچ‌بک موفقی است که هم به‌صورت وارداتی و هم به‌صورت مونتاژی به ایران آمد. در سال ۱۳۹۵ بود که کرمان موتور این خودرو را برای مونتاژ بر روی خطوط تولید خود برد و مونتاژ آن را تا سال ۹۷ ادامه داد. امروزه هیوندای i20 کرمان موتور مدل ۹۷ اتوماتیک در بازار خودروهای کارکرده با قیمت ۷۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این خودرو برای تامین توان خود از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری استفاده می‌کند که نهایتا قدرتی برابر ۹۹ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۳۴ نیوتن متر را برای آن تامین می‌کند. این پیشرانه کم‌حجم به هیوندای i20 کمک می‌کند که تا حد امکان استهلاک خود را کاهش داده و مصرف سوخت را بهینه سازد. قدرت تولید توسط پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو رسیده و برای یک شتاب‌گیری ۱۳.۲ ثانیه‌ای کافی است. این خودرو به‌خوبی توانسته در بخش مصرف سوخت پاسخ تلاش‌های هیوندای برای بهینه‌سازی مصرف سوخت را داده و با صرف ۶.۷ لیتر در یک مسیر ترکیبی ۱۰۰ کیلومتری به‌عنوان یک خودروی اقتصادی شهری مورداستفاده قرار گیرد.

هیوندای آزرا ۲۰۰۷ فول

هیوندای آزرا ۲۰۰۷ فول نسل چهارم از این خودروی موفق است که توسط آسان موتور به ایران آمد. به دلیل اینکه در آن سال‌ها بازار سدان‌های نیمه لوکس با یک قیمت مناسب در ایران تقریبا خالی بود، هیوندای آزرا ۲۰۰۷ فول توانست با استقبال خوبی مواجه شود. این سدان کره‌ای که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ بر روی خط تولید هیوندای قرار داشت، توانست در مدت‌زمان حضور ۵ ساله خود تجربه موفقی را برای این خودروسازی رقم بزند.

نیروبخش آزرا یک پیشرانه پرحجم و پرقدرت است. پیشرانه‌ای ۳.۳ لیتری که می‌تواند قدرتی برابر ۲۳۵ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۳۰۴ نیوتن متر را برای هیوندای آزرا فراهم کند. انتقال قدرت به چرخهای جلو با استفاده از یک گیربکس ۵ سرعته انجام می‌شود. به‌علاوه این خودرو می‌تواند در ۸.۲ ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسانده و تا سرعت ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت طی مسیر کند. مصرف سوخت این خودرو نیز عددی برابر ۱۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر از یک مسیر ترکیبی عنوان شده است. بنابراین دیده می‌شود که هیوندای آزرا ۲۰۰۷ فول با توجه به پیشرانه پرحجم خود و مصرف سوخت نسبتا بالا در مقایسه با هیوندای i20 گزینه مناسبی برای رفت‌وآمدهای شهری نیست. اما با توجه به فضای جادارتر کابین خودروی بهتری برای خانواده‌های ایرانی است.

هیوندای النترا مدل ۲۰۱۴ لو آپشن

هیوندای النترا در سال ۲۰۱۳ و به کمک آسان موتور به خیابان‌های ایران آمد. این خودرو با استفاده از ظاهر فریبنده خود به‌خوبی می‌تواند خریداران را فریب دهد. این در حالی است که ازنظر فنی فاصله زیادی با رقبای خود داشته و عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان نمی‌دهد. هیوندای النترا مدل ۲۰۱۴ هم‌اکنون در بازار ایران در بازه قیمتی ۷۷۰ تا ۸۲۰ میلیون تومان قرار دارد. واضح است که مدل لو آپشن آن قیمت کمتری نسبت به سایر گزینه‌ها خواهد داشت.

هیوندای النترا با سه پیشرانه با حجم‌های ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری به بازارهای جهانی راه یافت. اما تنها مدل ۱.۸ لیتری آن موفق به حضور در بازار ایران شد. قدرت تولیدی توسط این پیشرانه برابر ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور آن برابر ۱۷۶ نیوتن متر است. دانستن همین مشخصات کفایت می‌کند تا اسپرت نبودن این خودرو را نشان دهد. بااین‌حال شتاب ۱۰.۳ ثانیه‌ای آن برای استفاده‌های شهری و روزمره کفایت می‌کند. به‌علاوه مصرف سوخت ۷.۱ لیتری آن در یک سیکل ترکیبی هیوندای النترا را تبدیل به یک خودروی شهری خوش‌چهره می‌کند.

خرید خودرو دست‌دوم از گذشته تا امروز یکی از دشوارترین کارها بوده است. از پیدا کردن یک خودرو مناسب گرفته تا زنگ زدن به فروشنده و قرار حضوری برای دیدن خودرو، تمامی آن چیزهایی است که گزینه‌های پیش روی شما را محدود می‌کند. همراه مکانیک با ۷ سال تجربه درزمینه خرید و فروش خودروهای کارشناسی‌شده، امکانی را برای شما فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به حتی یک تماس با فروشنده، به خودروی موردنظر خود در هر جای ایران که باشد دسترسی پیدا کنید. با استفاده از خدمات کارشناسی این خودرو به‌راحتی می‌توانید یک خرید مطمئن انجام داده و برای جلب اطمینان شما امکان بازگشت خودرو تا هفت روز پس از خرید نیز برای شما فراهم‌شده است. همین الان وارد سامانه خرید خودرو همراه مکانیک در hamrah-mechanic.com شوید و از نمایشگاه این شرکت بازدید کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×