جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کانسپت فراری ویژن گرن توریسمو رونمایی شد
MACHINEMAG1 10

کانسپت فراری ویژن گرن توریسمو رونمایی شد

۱۴۰۱-۰۹-۰۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه

فراری ویژن گرن توریسمو در فینال جهانی گرن توریسمو در مونت کارلو رونمایی شد.

مجله ماشین – فراری ویژن گرن توریسمو یک خودروی تک سرنشین است و  اولین خودروی مفهومی فراری است که به طور خاص برای بازی گرن توریسمو ساخته شده است. عدد ۷۵ نوشته شده در کنار این خودرو نشان دهنده تعداد سال های حضور فراری در مسابقات اتومبیلرانی سرعت می باشد. ویژن گرن توریسمو به سرپرستی فلاویو مانزونی طراحی شده است و مستقیماً از نمونه‌های اولیه مسابقه‌ای فراری دهه ۶۰ و ۷۰ افسانه‌ای الهام گرفته شده است.

MACHINEMAG2 4

طراحی پشت آن بسیار مدرن است و شباهت زیادی به فراری ۴۹۹P دارد که ماه گذشته برای حضور در مسابقات لمان ۲۴ و WEC   رونمایی شد. طراحی فراری ویژن گرن توریسمو بر اساس ایده یک فرم سرعت با خطوط بسیار هندسی، تیز و زاویه‌ای شکل گرفته است که با این وجود شکلی بسیار ارگانیک را تشکیل می‌دهند.  جریان هوا را از قسمت زیرین جلو، اطراف کابین راننده و روی غلاف های جانبی هدایت می کند. این راه حل به دلیل تغییر در تکانه و مکش ایجاد شده توسط قسمت مرکزی بدنه، نیروی رو به پایین آیرودینامیکی بسیار کارآمد ایجاد می کند.

MACHINEMAG3 3

از پیشرانه هیبریدی ۳ لیتر توئین توربوشارژ موجود برای ۲۹۶ GTB و GTSاستفاده شده و  ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت  و  ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید میکند. فراری ویژن گرن توریسمو   ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و براساس شبیه‌سازی‌های انجام شده، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت  ۲ ثانیه است و این کانسپت می‌تواند در  ۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود. تنها نسخه تولید شده این خودرو چند هفته دیگر در موزه فراری در ایتالیا به نمایش عموم در خواهد آمد.

MACHINEMAG4 4 MACHINEMAG5 3

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×