شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چین برای بازار اروپا کوپرا تاواسکان را تولید و صادر می‌کند
CupraTavascanConcept1

چین برای بازار اروپا کوپرا تاواسکان را تولید و صادر می‌کند

۱۴۰۱-۰۹-۱۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 9

فولکس واگن مانند تسلا و ب‌ام‌و در حال واردات خودرو از چین است.

مجله ماشین – فولکس واگن از واردات خودروهای ساخت چین به اروپا واردخبر داد. با توجه به ظرفیت تولید محدود این شرکت در بازار داخلی، نیازمند تامین قطعات از چین است.

این اولین بار نیست که یک خودروساز اروپایی از چین خودرو وارد می کند. تسلا، بی ام و و رنو به ترتیب با مدل ۳، iX3 و اسپرینگ این کار را انجام دادند. برای فولکس واگن، مدلی که از چین صادر می شود، نسخه تولیدی کوپرا تاواسکان خواهد بود.

فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد: کارخانه آنهویی کارخانه ای با ظرفیت و فناوری مناسب در زمان برنامه ریزی تولید بود. این خودروساز اضافه کرد که دیگر برنامه ای برای صادرات مدل های دیگر از چین ندارد.

کوپرا تاواسکان که به عنوان یک کراس اوور مفهومی الکتریکی در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، تولید تایید شده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ در اروپا به فروش برسد. این خودرو بر اساس پلت فرم ام‌ایی‌بی گروه فولکس واگن ساخته شده است که همچنین زیربنای سری ID فولکس واگن را دارد. برند فرعی سئات اوایل سال جاری به طور خلاصه از نسخه تولیدی  تاواسکان از طریق رویداد Unstoppable Impulse، نسخه های فیس لیفت شده فورمنتور ، بورن و لئون رونمایی خواهد کرد.

کوپرا هم‌اکنون در حال در آزمایش تاوسکان در جاده‌ها و تولید آن است. در عکس هایی که منتشره شده نمونه اولیه مشابه به فولکس واگن ID.4 است.

درست مانند طرح مفهومی، کوپرا تاواسکان با یک موتور دوگانه عرضه می‌شود که در قوی‌ترین شکل آن بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انواع دیگری از این پیشرانه در دسترس خواهد بود، اگرچه می‌توانید انتظار داشته باشید که  تاواسکان اسپورت‌ترین کراس اوور EV کامپکت در خط تولید گروه فولکس واگن باشد.

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×