پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » برنامه سود آور جنرال موتورز برای خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵
PaulJacobsonGM

برنامه سود آور جنرال موتورز برای خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵

۱۴۰۱-۰۹-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

این شرکت اعلام کرد، تولید خودروهای برقی خود را سالانه به یک میلیون دستگاه در قالب پنج کارخانه مونتاژ در آمریکای شمالی افزایش خواهد داد.

مجله ماشین – جنرال موتورز انتظار دارد خط تولید خودروهای برقی خود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد. این هدف شامل تولید سالانه بیش از یک میلیون خودروی برقی در پنج کارخانه مونتاژ در آمریکای شمالی است. به عنوان بخشی از این پیش بینی، جنرال موتورز انتظار دارد که خودروهای برقی به حاشیه سود تک رقمی پایین تا متوسط برسند. این رقم شامل فروش و درآمد خدمات پس از فروش است، اما هزینه مالیات شامل آن نمی شود.

پل جاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز، هفته گذشته در مراسم روز سرمایه گذاری جنرال موتورز گفت: «ما در واقع تخمین می زنیم که این هزینه مالیات به ارزش ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار برای هر وسیله نقلیه از جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود.
حجم ۱ میلیون خودروی برقی تقریباً نیمی از تولید فعلی خودروهای جنرال موتورز در آمریکای شمالی را تشکیل می دهد. در سال ۲۰۲۱ این شرکت ۲.۱ میلیون خودرو و کامیون فروخت. تنها ۳۳۰۰۰ خودروی برقی از جمله Chevy Bolt و Bolt EUV فروخته شد. این بدان معناست که جنرال موتورز انتظار دارد فروش خودروهای برقی را بیش از ۳۰ برابر حجم سال ۲۰۲۱ خود افزایش دهد.
جاکوبسون به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم که بازار خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ حتی از سهم ۱۷ درصدی صنعت که بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان شخص ثالث پیش‌بینی می‌کنند، بزرگ‌تر خواهد بود». و ما این کار را با طراحی عالی، کیفیت، عملکرد، و قیمتی بیشتر از هرکس دیگری انجام خواهیم داد.”
جنرال موتورز همچنین انتظار دارد ظرفیت باتری در ایالات متحده در همان بازه زمانی به ۱۶۰ گیگاوات ساعت برسد. در همین حال، طبق گفته جاکوبسون، هزینه سلول باتری آن باید از حدود ۸۷ دلار در هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۵ به کمتر از ۷۰ دلار در هر کیلووات ساعت تا پایان دهه کاهش یابد.

با این دستاوردها، این شرکت تخمین می‌زند که کل درآمد این کمپانی تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۱۲ درصد افزایش می‌یابد. علاوه بر این، جنرال موتورز برای تولید خودروهای برقی ارزان قیمت با هوندا وارد همکاری مشترک شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×