پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو به عنوان کوپه دو سرنشینه معرفی شد
آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو به عنوان کوپه دو سرنشینه معرفی شد

۱۴۰۱-۰۹-۳۰

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو بر اساس مدل کوادریفولیو است اما با حفظ گیربکس دستی ارتقا یافته است.

مجله ماشین– پس از یک کمپین تبلیغاتی جامع، آلفارومئو و زاگاتو از  جولیا SWB رونمایی کردند. همانطور که از نامش پیداست، این خودروی بی‌نظیر قبل از اینکه فاصله بین دو محور آن کوتاه شود و به یک کوپه دو در براق و بدون صندلی عقب ایجاد شود، به‌عنوان یک سدان اسپورت شروع به کار کرد. خودروی اهدایی یک مدل تند کوادریفولیو با ۶ سیلندر بود، اما سازنده ایتالیایی خودرو را به مشخصات GTAm ارتقا داد و در عین حال گیربکس شش سرعته دستی را حفظ کرد.

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

طراحی آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

استایل جلویی ترکیبی از قدیم و جدید است زیرا از آلفارومئو SZ الهام گرفته است و در عین حال از جدیدترین طراحی چراغ های LED سه نقطه ای فیس لیفت جولیا ۲۰۲۳ استفاده می کند. طراحی پشت آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو شبیه به  جولیا TZ است در حالی که بال بزرگ عقب GTAm برای ایجاد ظاهری تمیزتر برداشته شده است.

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

یک دیفیوزر جذاب میزبان باله‌های عمودی دوتایی است که در طرفین دو سر اگزوز قرار گرفته‌اند.در مدل معمولی زاگاتو،  جولیا SWB دارای سقف حبابی دوتایی و بر جلوی کاپوت یک هواکش است. جدا از برداشتن درب‌های عقب، سازنده  از دستگیره‌های معمولی درهای جلو نیز خلاص شد تا مشخصات جانبی را از بین ببرد. یک دکمه روی ستون B تعبیه شده است تا درها را باز کند. تقریباً هر پنل بدنه از نو طراحی شده و از فیبر کربن ساخته شده است.

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

قوای فنی آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

در قلب کوپه جولیا یک موتور ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توئین توربو قرار دارد که مطابق با مشخصات GTAm است، به این معنی که ۵۳۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برخلاف GTAm اصلی که فقط با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک فروخته می‌شود، نیرو از طریق گیربکس شش سرعته دستی کوادریفولیو به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

2023 Alfa Romeo Giulia SWB Zagato 9

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

ایده به وجود آمدن آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

اگر می‌پرسید این خودرو چگونه به وجود آمد باید در جواب گفت که، زاگاتو می‌خواست ۱۰۰ سالگی اولین همکاری خود با آلفارومئو را جشن بگیرد. در سال ۲۰۲۱، یک قرن پس از Tipo G1 1921، پروژه آماده انجام شد. پس از آن یک مشتری آلمانی با علاقه به خودروهای خاص به خانه طراحی مستقر در میلان مراجعه کرد. او نه تنها صاحب یک SZ و یک ۸C است، بلکه چندین مدل استون مارتین با قلم زاگاتو و آخرین محصولات آلفارومئو را نیز در اختیار دارد.

آلفارومئو جولیا  SWB زاگاتو

پس از شرکت در یک عکسبرداری در پیست “لا پیستا” در آرسه، جولیا کوپه آماده شده به صاحب واقعی آن تحویل داده می شود. جزئیات قیمت فاش نشده است، اما با توجه به اینکه GTAm با قیمتی نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ دلار در خانه در ایتالیا به فروش می رسد، باید هزینه زیادی داشته باشد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×