پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳ رونمایی شد
لئو MX۸

لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳ رونمایی شد

۱۴۰۱-۱۱-۲۵

لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳ رونمایی شد، این خودرو که نیسان ترا بوده به سفارش شرکت ایستا موتور دستخوش تغییراتی شده است.

به گزارش مجله ماشین به نقل از خبر ماشین، شاسی بلند (SUV) لئو MX۸ ، محصول جدید ایستا موتور طی مراسمی در نمایشگاه توان مندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری – صنعتی (ارس اکسپو ۲۰۲۳) رونمایی شد؛ این خودرو که همان نیسان ترا بوده به سفارش شرکت ایستا موتور دستخوش تغییراتی شده است.

لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳

لئو MX۸ یک شاسی بلند سایز متوسط است که توسط نیسان طراحی شده و در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان ترا در چین رونمایی و تولید آن توسط دانگ فنگ آغاز شد. لئو MX۸ از نظر اندازه بین کراس اوور کامپکت نیسان ایکس تریل و نیسان پاترول قرار گرفته است.

لئو MX۸ به یک پیشرانه با حجم ۲ لیتر توربو و قدرت ۲۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر مجهز است که از طریق یک جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک ZF به چرخ ها منتقل می شود. فاصله بین محورها ۲۸۵۰ میلی متر و ابعاد این خودرو ۴۸۸۲ میلی متر طول است.

لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳

لئون MX۸ که بر اساس پلتفرم body-on-frame مشترک با وانت ناوارا ساخته شده تقریباً جایگزینی برای نسل قبلی پسفایندر محسوب می شود که در مقایسه با شاسی بلندهای کنونی نیسان همچون ایکس تریل و پسفایندر به عنوان یک خودرو ۴*۴ با رویکردی مشابه فورد اورست و تویوتا فورچونر شناخته می شود.

طراحی بدنه این خودرو در قیمت جلو تقریباً شبیه ناوارا و تا حدودی به لکسس LX شباهت دارد اما قسمت پشت آن کاملاً منحصر به فرد است. کابین این خودرو از همتای وانت آن گرفته شده که خود دارای ساختار داشبورد استاندارد نیسان است.

لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳

ایستا موتور در کنار شرکت های سبلان خودرو مایوان، مایوان موتور و مایوان دیزل از شرکت های زیرمجموعه گروه کارآفرینان مایوان است؛ سبلان خودرو مایوان از سال ۱۳۸۹ در بخش خودروهای تجاری فعالیت دارد و این گروه از سال گذشته با تاسیس کارخانه تولیدی ایستا موتور در شهر جلفا به بخش خودروهای سواری نیز ورود کرده است.

لئو MX۸ در ارس اکسپو ۲۰۲۳

قیمت لئو MX۸

لئو MX۸ با قیمتی در حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سال آینده تولید و به بازار عرضه شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.67
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×