پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » هوندا با تیم های زیادی برای سال ۲۰۲۶ مذاکره کرد
هوندا با تیم های زیادی برای سال 2026 مذاکره کرد

هوندا با تیم های زیادی برای سال ۲۰۲۶ مذاکره کرد

۱۴۰۱-۱۲-۰۲

هوندا که کار خود را برای بازگشت به فرمول 1 آغاز کرده است، در حال حاضر توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است اما سازنده ژاپنی عجله نخواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، هوندا که تصمیم خود را برای ترک فرمول ۱ پس از فصل ۲۰۲۱ لغو کرد، یکی از شش سازنده ای است که به طور رسمی علاقه خود را به قوانین جدیدی که در سال ۲۰۲۶ اجرایی می شود اعلام کرده است.

با این حال شریک فعلی تیم ردبول برای دوره جدید با فورد قرارداد امضا کرده است.

کوجی واتانابه رئیس شرکت هوندا ریسینگ، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش فصل در ژاپن گفت که این شرکت در مورد جهت‌گیری فرمول ۱ کنجکاو است و گفت‌وگو با تیم‌ها را درباره یک معامله احتمالی آغاز کرده است.

واتانابه اعلام کرد، فرمول ۱ به شدت به سمت الکتریکی شدن حرکت می کند و بی طرفی کربن هدف کل شرکت ما در هوندا است.

رئیس شرکت هوندا ریسینگ  بیان داشت: بسیاری از تیم‌های فرمول یک پس از بیانیه علاقه‌مندی ما با ما تماس گرفتند. در حال حاضر، ما می‌خواهیم از نزدیک به جایی که فرمول یک می‌رود نگاه کنیم و ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

واتانابه درمورد بحث برای ادامه قرارداد با ردبول تا سال ۲۰۲۶ اعلام کرد، این یک شکست نبود. ما هرگز آن را یک شکست ندیدیم. به عنوان یک شریک فنی، ما همیشه با ردبول در تماس هستیم. بنابراین مسائل زیادی وجود دارد که ما همچنان در مورد آنها صحبت می کنیم. اما در نتیجه این گفتگو، ما تصمیم گرفتیم که این همکاری را پس از سال ۲۰۲۵ ادامه ندهیم. به همین سادگی است. به نظر می رسد واقع بینانه ترین گزینه برای هوندا برای ماندن در فرمول ۱ مک لارن و ویلیامز باشند، زیرا هر دو تیم گاراژی هستند که هیچ وابستگی به هیچ سازنده دیگری ندارند.

زاک براون مدیرعامل مک‌لارن، در سخنرانی هفته گذشته MCL60 گفت که تیمش در حال بررسی برنامه‌های بلندمدت موتور است اما عجله‌ای برای تصمیم‌گیری ندارد.

براون اظهار کرد، ما زمان داریم تا تصمیم بگیریم در سال ۲۰۲۶ و پس از آن چه کاری انجام دهیم. من فکر می کنم برای فرمول ۱ هیجان انگیز است که تولید کنندگان زیادی وارد این ورزش می شوند. فکر می کنم این نشان دهنده رشد و هیجان در این ورزش است.

اینکه از کدام پیشرانه استفاده کنیم چیزی است که مدیر تیم و من به آرامی در حال بررسی آن هستیم. ما عجله نداریم، ما در حال حاضر از مرسدس بسیار راضی هستیم. بنابراین قبل از اینکه تصمیمی بگیریم، خواهیم دید که اوضاع در سال آینده چگونه پیشرفت خواهد کرد.

هوندا با تشویق از موفقیت روزافزون تیم، سطح مشارکت را نیز افزایش داده است و در این زمینه، آرم هوندا در فصل آینده روی خودروهای Red Bull و AlphaTauri نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر این موتورهایی که در فصل آینده مورد استفاده هر دو تیم قرار خواهند گرفت، هوندا RBPT نام خواهند داشت.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×