پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تلاش خودروسازان ایرانی برای دریافت گواهینامه های لازم از روسیه
خط تولید تارا

تلاش خودروسازان ایرانی برای دریافت گواهینامه های لازم از روسیه

۱۴۰۱-۱۲-۰۳

سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت، شرکت های سایپا و ایران خودرو علاقه مند به حضور در بازار روسیه هستند. خودروهای هر دو شرکت هم اکنون در روسیه در حال گذراندن پروسه های اخذ گواهینامه هستند.

به گزارش مجله ماشین به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که سایپا با یک شرکت بلاروسی برای صادرات ۴۵ هزار خودرو شاهین و کوئیک قرارداد امضا کرده است، همین دو مدل خودرو نیز به بازار روسیه عرضه خواهند شد.

او مشخص نکرد که این شرکت، خودروهای خود را به صورت مستقیم به روسیه ارسال خواهد کرد یا از طریق بلاروس. وی خاطرنشان کرد: این موضوع به تحریم های غرب مربوط می شود.

قالیباف همچنین اشاره ای نکرد که آیا سایپا برای عرضه خودروهای خود به بلاروس به صورت جداگانه قرارداد امضا کرده و یا طرف ایرانی قرار است بخشی از مجموعه ۴۵ هزار خودروی توافق شده را از طریق بلاروس به روسیه تحویل دهد.

پیش از این الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران خاطرنشان کرده بود که سایپا در حال مذاکره برای صادرات بیش از ۲۰ هزار خودرو در سال به روسیه است. با این حال، وزارت صنعت روسیه اعلام کرد که تحویل خودروهای ایرانی تا زمانی که گواهینامه های لازم را در روسیه دریافت نکنند، غیرممکن خواهد بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: هیچ قرارداد مستقیمی با طرف روسی و شرکت سایپا برای تامین خودرو منعقد نشده است، خودروها در حال تایید صلاحیت هستند و مذاکرات با مسکو در حال انجام است. همین وضعیت در مورد خودروهای ایران خودرو نیز وجو دارد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که یکی از خودروها را به عنوان نمونه برای صدور گواهینامه به روسیه فرستاده و پس از آن با شرکت های خصوصی این کشور برای انعقاد قرارداد تامین تماس خواهد گرفت.

ددوف سفیر روسیه در تهران نیز پیش از این گفته بود که ایران خودرو قصد دارد تا پایان ماه مارس حدود ۲۰۰۰ خودروی خود را به روسیه تحویل دهد، اما همه این گمانه زنی ها در صورت تایید و دریافت گواهینامه های لازم در روسیه می باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×