جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تولید ب‌ام‌و iX5 هیدروژنی امسال آغاز می شود
ب‌ام‌و iX5 هیدروژنی

تولید ب‌ام‌و iX5 هیدروژنی امسال آغاز می شود

۱۴۰۱-۱۲-۱۰

ب‌ام‌و حدود چهار سال پیش شروع به تولید یک کراس اوور سلول سوختی هیدروژنی کرد.

به گزارش مجله ماشین،  پس از معرفی اولین نمونه هیدروژن iX5 این شرکت، این پروژه در شرف انجام فاز بعدی است که جزئیات را با توجه به اطلاعات خودروساز بررسی خواهیم کرد.

گروه ب‌ام‌و پیل‌های سوختی جداگانه خود را از تویوتا تامین می‌کند و پیل سوختی را در مرکز هیدروژن داخلی خود در مونیخ تامین می‌کند.

ب‌ام‌و iX5 هیدروژنی

هر دو برند از سال ۲۰۱۳ در زمینه سیستم های محرکه پیل سوختی با یکدیگر همکاری می کنند. حتی می توانیم سوپرای جدید را به عنوان نمونه ای از این مشارکت ذکر کنیم. ب‌ام‌و سیستم پیل سوختی، موتور الکتریکی، گیربکس و نسل پنجم فناوری پیشرانه eDrive را با باتری لیتیوم یونی توسعه یافته ادغام می کند.

با توجه به ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، این خودرو می تواند در مجموع ۴۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند. طبق گفته این برند، iX5 با برد ۵۰۴ کیلومتر در چرخه WLTP عرضه می شود و می تواند در حدود سه تا چهار دقیقه سوخت گیری کند. این زیبایی دارای دو مخزن پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن است که می تواند تقریباً ۶ کیلوگرم هیدروژن را ذخیره کند. بنابراین، iX5 می تواند در کمتر از ۶ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو کمی بیش از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

ب‌ام‌و iX5 هیدروژنی

یادآور می‌شویم که ب‌ام‌و کراس اوور هیدروژنی iX5 را در مرکز نوآوری تحقیقاتی خود آماده می‌کند که تقریباً ۹۰۰ نفر را استخدام می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محصول و فرآیند تولید آن برای تولید انبوه آماده است. در آگوست ۲۰۲۲، ب‌ام‌و اعلام کرد که تولید انبوه خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را که با مشارکت تویوتا در سال ۲۰۲۵ توسعه یافته اند، آغاز خواهد کرد.

الیور زیپس، رئیس هیئت مدیره ب‌ام‌و AG نیز در این مورد اظهاراتی را ارائه کرد. هیدروژن یک منبع انرژی همه کاره است که نقشی کلیدی در فرآیند انتقال انرژی و بنابراین در حفاظت از آب و هوا ایفا می‌کند. این یکی از کارآمدترین راه‌ها برای ذخیره و انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر است. همچنین باید از این پتانسیل برای تسریع در تبدیل انرژی استفاده کنیم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×