جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » فرمول یک بحرین ۲۰۲۳ / مکس به راحتی مقام اول را کسب کرد
مکس ورشتاپن راننده ردبول

فرمول یک بحرین ۲۰۲۳ / مکس به راحتی مقام اول را کسب کرد

۱۴۰۱-۱۲-۱۵

ورشتاپن در اولین مسابقه سال 2023 به راحتی پیروز شد، لکلرک گیر کرد و آلونسو روی سکورفت.

به گزارش گروه ورزشی مجله ماشین، مکس ورشتاپن راننده ردبول، برنده گرندپری بحرین، اولین مسابقه قهرمانی جهانی فرمول ۱ ۲۰۲۳ شد. در حالی که راننده استون مارتین، فرناندو آلونسو اولین مسابقه خود را با برند بریتانیایی روی سکو به پایان رساند، چارلز لکلرک راننده فراری طبق معمول به دلیل مشکل موتور از مسابقه خارج شد.

برای پنجمین بار در تاریخ این مسابقات، فرمول یک ۲۰۲۳ در پیست بین المللی صخیر  آغاز شد. در مسابقه ای که در بحرین در شب برگزار شد، برای اولین بار شاهد رقابت خودروهای فرمول یک ۲۰۲۳ بودیم که برای کسب امتیاز در یک جلسه رقابتی با باک پر به رقابت پرداختند.

ورشتاپن در جلو بسیار راحت بود زیرا  یک مسابقه نسبتاً بدون حادثه و آرام داشت. انتظار می رفت ردبول از نظر سرعت مسابقه یک قدم جلوتر از رقبای خود باشد و این کار را نیز کرد. قهرمان با نشان دادن رانندگی بی عیب و نقص از همان ابتدا، از همان جایی که متوقف شد ادامه داد و پرچم شطرنجی را ۱۱ ثانیه جلوتر از نزدیکترین رقیب خود در بحرین دید.

سرجیو پرز هم تیمی ورشتاپن دوم شد. اگرچه راننده مکزیکی در استارت به رده سوم سقوط کرد، اما سرعتی قوی از خود نشان داد و در رده دوم قرار گرفت. بدین ترتیب ردبول دبل کرد.

فرناندو آلونسو

اگرچه فرناندو آلونسو با ضربه هم تیمی اش در دور اول به رده هفتم سقوط کرد، اما در طول مسابقه سرعت بسیار قوی و ثابتی از خود نشان داد و به رده سوم صعود کرد و در اولین مسابقه خود با استون در آخرین پله سکو قرار گرفت. مارتین راننده اسپانیایی نیز به عنوان راننده روز انتخاب شد.

ساینز که در ماشین راحت نبود و در طول مسابقه نتوانست به سرعت مورد نظر خود برسد، مسابقه را با ۴۸ ثانیه عقب افتادن در جایگاه چهارم به پایان رساند.

سرعت مسابقه مرسدس نیز چشمگیر نبود. همیلتون رانندگی بدون خطا نشان داد، اما با فاصله تقریبا ۵۰ ثانیه از ورشتاپن، پنجم شد. پس از این مسابقه، بحث در مورد تغییر مفهوم در مرسدس افزایش می یابد.

مرحله بعدی مسابقات فرمول یک یکشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در پیست جده عربستان برگزار خواهد شد. /

 

اخبار مرتبط

♦ گزارش تصویری فرمول یک بحرین ۲۰۲۳

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×