شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» مقاله » فنی » تارا اتوماتیک V4 معرفی شد
تارا اتوماتیک V4

تارا اتوماتیک V4 معرفی شد

۱۴۰۱-۱۲-۲۴

تارا اتوماتیک V4 روز سه شنبه 23 اسفند 1401 در سالن خشایار مجموعه ایرانخودرو رونمایی شد.

مجله ماشین – نوشته: محمد جواد شبیری / تارا اتوماتیک در تیپ V4 با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر نسبت به نسخه فعلی و اعمال تغییرات در ظاهر محصول برای به‏‌ روزرسانی و تطابق با جدیدترین ترندهای روز طراحی در بهمن‏‌ماه خبر داد. تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره می‏‌برد که موتوری ۶/۱ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب‌‏بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌‏متر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ‏ترونیک به چرخ‌‏های جلو منتقل می‏شود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده می‏‌توان آنها را انتخاب کرد.

تارا اتوماتیک V4

تفاوت تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه قبل

این خودرو دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرم‏کن صندلی‏‌های راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلی‏‌ها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتاب‏گیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوش آمدگویی درهای جلو (در زیر رودری‏‌ها) بهره می‌‏برد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن می‏‌کند.

تارا اتوماتیک V4

طبق اظهار سازنده، تارا اتوماتیک V4 به آینه الکتروکرومیک مجهز شده و ضمن استفاده از دستگیره‏‌های سقفی تاشو برای درهای عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت جلو راست که در تارا اتوماتیک فعلی وجود نداشت در این خودرو تعبیه شده است.

کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی تارا اتوماتیک V4 به رودری‏ی‌ها منتقل شده و به‏ این ترتیب طرح رودری‏‌ها در هر چهار در تغییر کرده و به موجب آن طراحی کنسول میانی نیز تغییر کرده است، ضمنا با توجه به حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی، در هر طرف کنسول یک موبایل باکس به جای آن به تارا اتوماتیک V4 اضافه شده است.

تارا اتوماتیک V4

در تارا اتوماتیک V4 پارچه جدیدی برای سقف کاذب در نظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به نسخه فعلی متمایز شده و در این قسمت یک جا عینکی هم تعبیه شده است و برای راحتی بیش‏تر سرنشینان در کابین تارا اتوماتیک به ویژه در ردیف عقب، یک زیر آرنجی دو جالیوانی را به صورت تاشو در پشتی صندلی‏‌های عقب تعبیه و در پشت آینه‏‌های جانبی نیز دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو خودرو اضافه شده است.

تارا اتوماتیک V4

امکانات مدل جدید تارا

تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی در طراحی کابین محدود نمی‏‌شود و ایران خودرو با هدف به‌‏روزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V4 چراغ‌‏های عقب با گرافیک جدیدی را روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نورهای آن، زیبایی جدیدی به خودرو بخشیده است و علاوه بر آن آنتن کوسه‏‌ای نیز جایگزین آنتن میله‏‌ای این خودرو شده است.

 

تارا اتوماتیک V4

مدل جدید تارا اتوماتیک تیپ V4 در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌‏ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آینه‏‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‏‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آینه‏‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‏کن صندلی‏‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کامل‏ترین و لوکس‌‏ترین سدان تولیدی در داخل ایران است. این خودرو با اتکا به چنین تجهیزاتی به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم رده وارداتی را دارد.

تارا اتوماتیک V4

بنابر اطلاع سازنده داخلی، برنامه تولید این محصول در بهمن ماه آغاز و اولین عرضه نسخه لوکس‏‌تر تارا اتوماتیک به بازار در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

بهبود کیفی تارا و کنترل ویژه خودروها قبل از تحویل

پیشتر نیز معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‏خودرو، با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد ارتقای شاخص‏ه‌ای کیفی تارا بوده‌‏ایم، خاطرنشان کرد: در شاخص رضایت‌مندی مشتریان (CSI) ، نسبت به بهمن‏‌ماه سال قبل، ۲۷ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت سبد محصولات صنعت به دست آمده است.

تارا اتوماتیک V4

ضمناً در راستای ارتقای رضایت مشتریان، انطباق با استانداردهای روز جهانی و ایجاد بهبود در مشخصه‏‌های کیفی و عملکردی، پروژه‌‏های بهبود کیفی محصولی و زیرساختی در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا، اقدامات بهبود و دستاوردهای کیفی برای برخی محصولات نظیر خودروی تارا صورت گرفته و نتایج خوبی نیز در این زمینه کسب شده است. در طرح تحول کیفی و تخصیص بسته تشویقی به دارندگان خودروی تارا، پیش‏بینی شده مالکین این خودروها دست‏کم در شش ‏ماهه اول گارانتی خود نیازی به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش برای ایرادهای موتور و گیربکس نخواهند داشت. اما اگر به دلیل ایراد فنی در این بازه به نمایندگی‌‏های مجاز مراجعه کنند، بیش‏تر از دو روز در نمایندگی‏‌ها متوقف نمی‏‌شوند. در این طرح خودروها پیش از تحویل به مشتریان از خدمات کنترل ویژه قبل از تحویل بهره‏‌مند خواهند شد. شایان توجه اینکه از ابتدای دی‏ماه امسال، محصولات تولیدی از خدمات کنترل ویژه قبل از تحویل (PDS+) بهره‏‌مند شده‌‏اند.

تارا اتوماتیک V4

اجرای این طرح با هدف ارتقای رضایت مشتریان صورت گرفته است و موجب می‏‌شود مشتریان با فراغ خاطر و اطمینان بیش‏تری از کیفیت محصول، به خرید این محصولات اقدام کنند. گفتنی است بر‏اساس برنامه‏ریزی‏‌های صورت‏ گرفته، در آینده برای سایر خودروهای تولیدی ایران‌‏خودرو نیز انجام خدمات +PDS عملیاتی خواهد شد.

اخیراً مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز اظهار داشته، با تمام مشکلات و موانع، هم‏زمان موفق به افزایش تیراژ تولید و کیفیت محصولات شده‌‏اند و همواره از انتقادات سازنده که به پیشرفت صنعت کشور کمک کند استقبال می‏‌کنند.ضمنا با بیان اینکه خروج محصولات قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از خط تولید، سبب ۸۲۰۰ میلیارد تومان صرفه‏ جویی شده، ضمن دعوت از سرمایه‏ گذاران برای افزایش ظرفیت تولید اعلام کرده اند: با توجه به برنامه تولید ایران ‏خودرو در سال آینده و رسیدن به تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو، نیازمند سرمایه‏ گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات موردنیاز هستیم.

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.30

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۳۳

  1. ع.ر

    لطفا درموردخودروترا دستی که همه ثبت نام کنندگان بامید ترا وی سه ثبت نامه کردند پیگیری ونکاتی را برایمان بنویسید که واقعا افتخار ملی است وما بخود میبالیم که چنین صنعتگرانی داریم که بفکر پیشرفت خودرو کشورند وازان موقع که اعلام شده که خودرو را بمشتری تحویل میدهند مطمعن شدیم که چقدربتولید خود اعتماد دارند واین افتخارملی است

  2. پیمان میرزایی

    الان وقت خرید خودرو در بازار ازاد هس به زودی قیمتها در بازار ازاد دو برابر میشود

    • مهدی

      ماشین گرون خریدی رو دستت موندههههههههه

    • فراز

      چقدرم‌دو‌برابر شد احسنت بهت با این تحلیلت.

    • MOHAMMADREZA Fakhraeirad

      اگر چنین تفکری در مردم نبود ایران به چنین جای امنی برای لاشخورها مبدل نمیشد .

  3. ناشناس

    ما هم به امید تارا اتومات جدید ثبت نام کردیم الان میگن تارا قدیمی تحویل داده میشه صد میلیون گرون کردن واسه چی

  4. محمود

    یک سال است تارا اتوماتیک نوشتم تحویل اردیبهشت ۴۰۲زنگ زدم می گویم V2تحویل می دهید یا V4 می گوید هنوز تجارت سازی نشده V2تحویل می دهیم فقط تبلیق می کنند وگران می کنند فرغون هم سالی یکبار تعقیر می کند فقط حرف حرف حرف

    • حرف بسه

      داداش تقصیرخودته که آشغال میخرین. این تارا هیچ جاییش شبیه خودرو نیست.حداقل چهارتاچرخ خوشگل ومتناسب هم بابدنه نداره.اونم چراغ عقبش مثل اینه که به باسنش عینک چینی زدین

      • مهدی

        این گوشی ها رو ندین دست بچه حرف مفت بزنه

      • اصغر

        به تو ربطی نداره

        • محمد

          بیا پایین به تو ربط داره؟اصغر

  5. فرهاد

    لطفا تارا دنده ای فروش یکپارچه رو هم v3تحویل بدین بخدا دیگه تارا v1 خیلی خسته کننده است نسبت به پولش هیج اپشنی نداره بخدا ، ی رینک هم نداره اون عقب v1هم که واقعا ضایع هستش

    • ممدم????

      بخدا V3 کدومه؟

  6. ترکاشوند

    با سلام خدمت مدیران ایران خودرو لطفاً حالا که ما با تبلیغات شما که از سال آینده خودرو تارا شش دنده تحویل مشتریان می دهیم حال که قرعه ما افتاده برای پاییز لطف کنید تارا ۶دنده دستی تحویل مشتریان بدهید زمان کافی در دست دارید به فکر مردم باشید تارا وی یک خسته کننده است

  7. ابی

    تارا دستی واقعا مظلوم واقع شده با اینکه تفاوت قیمتی چندانی هم با اتو مات نداره ،ولی همش صحبت از تغییرات اتومات هست لطفا رسیدگی کنید این همه پول بی زبون میخوایم بدیم حداقل نسخه جدیدتر و کامل تری تحویل بگیریم

  8. ابی

    تارا دستی واقعا مظلوم واقع شده با اینکه تفاوت قیمتی چندانی هم با اتو مات نداره ،ولی همش صحبت از تغییرات اتومات هست لطفا رسیدگی کنید

  9. ابی

    ای گل گفتی

  10. علیرضا

    خدا رو شکر بالاخره اتفاقات خوب و متفاوتی داره تو صنعت خودروسازی کشورمون میافته و با دیدن آپشن های جدید تارا و تغییرات توی یک سری از ماشینها مثل سورن پلاس و … امیدوار شدم. داره اتفاقات خوبی میافته ان‌شاءالله سریع تر و قوی تر ….

  11. علی

    با سلام خدمت مدیر عامل و دست در کاران تولیدات خودرو شما که پول اضافه میگیرید اون هیچ پول اون ماشینی که تولید میکنید نصفش هم خرج خودرو نمیکنید اون هم نوش جونتون از گلوتون پاین نره حدعقل یه ماشین بزازید به مردم بدید که یه رحمت بر پدرو مادرتون بفرستن خواهش من از شما عزیزان این است که خودرو تارا و۳ که رونمایی کردید در این طرح به دست مردم برسونید تارا وی ۱ هیچ ابشنی ندارد پراید از اون بیشتر ابشن دارد

  12. عبد

    همشون آشغال و مونتاژی درجه ۴ چین هستند خودرو های دست دومی که کشور های عربی صادر میکنن به کشور های قزاقستان ، ازبکستان ، قرقیزستان ، گرجستان ، تاجیکستان ، و غیره وقتی در بندر میبینمشون دارن بار میخورن که برن دلم آتش میگیره که اونا با یک دهم پولی که بابت این آشغلها داریم میدیم بی ام و ، بنز ، و …. می‌خرن اونم با کار کردی بسیار پایین و ما را محروم کردن لعنت میفرستم بر تصمیم گیران خائن به مردم و کشورم

  13. مجید

    سلام لطفا اگه ممکنه ثبت نامی های جدید از نوع v3وv4 تحویل بدین تا از انتخامون پشیمون نشیم چون خیلی تارا رو بد تعریف می کنند و میگن حتی تو بازار اصلا متقاضی نداره.

  14. شاهرخ

    افتخاری توصنعت خودرو نمیبینم نه آپشن خاصی دارن نه قیافه درست حسابی نه تریم داخل و داشبوردی که وقتی داخل ماشین بشی کیف کنی و از همه بدتر قیمت این ماشیناس پول بنز میدی فرقون سوار میشی

  15. محسن

    تارا فرغون جدید ایرانخودرو
    این خودرو در شان مردم ایران نیست باید خودرو خارجی بدون تعرفه گمرکی وارد بشه

  16. ع.ر

    ترا بقران این وی یک را دیگه بمردم ندهید ما منتظر وی ۳بودیم گفتید وی ۱بهمان قران قسم ازانتخاب خود پشیمان شدیم اخه چرا ایرانخودرو اینقدر تارا دستی را تخریب میکنه ترا بجان عزیزانتان ازوی ۱دست بردارید فقط وی سه لیاقت تارا را داره البته دردستی شما اگه بمردم ارزش قایل باشید فقط تارا دستی وی ۳میدهید ومردم را دعاگویتان میکنید قیمت هم اگه فرق کردهم مهم نیست حداقل خیالم ازطرف خودرومون راحت میشه درپایان ضمن خسته نباشید امیدوارم که خوشحالی ما مد نظر شما بزرگواران باشدو موفق وپیروز درکارهیتان سلامت وکامیابی درزندگیتان را ازخداوند منان خواهوانیم تارا سونر

  17. کاوه آفاق

    خب اینا و خیلی بیشتر ازینا که ذکر کردین رو دنا مدل ۹۶ هم داره !!!!

  18. سعیده

    لطفا تارا v3 تحویل بدهید
    ما به خاطر تارا v3 تارا دنده ای ثبت نام‌کردیم
    تولید تارا v1 را متوقف کنید
    بعد اگه تارا ۳ بیاد توی بازار دیگه کسی تارا v۱ رو تحویل نمیگیره ماشین روی دست ما میمونه
    ما مصرف کننده هستیم و میخوایم خودرو در حد سوار بشیم
    لطفا پیگیر باشید

  19. حیدری

    سلام بچه ها اجازه بدید مردم حرف دلشون بزنن خوب حق دارن که این مدت سر کارشون گذاشتن ملت پول پرداخت کردن ماشین خوب وسر وقت تحویل بگیرن اما خودرو سازان بهشون دوروغ گفتن

  20. ع.ر

    سلام خسته نباشید لطفا خواهشن کم هم به تارا دستی وی ۳فکرکنید اگه قرار وی۱بدنیدهمان بهتر که ندهید وبجاش دنا توربو شش دنده بدید ببخشید ما غلط کردیم تارا ثبت نامه کردیم وصد غلط کردیم تارا وی۱ثبت نامه بکنیم من وامثال من فکرمیکردیم که شما رضایت مشتری برایتان مهم است که البته الان وا نبودن وی ۳درلیست متوجه میشویم که ما کجا کارهستیم وی ۱ارزش انتظار ندارد ازتولیدش دست بردارید دنیا بجلو حرکت میکند ایرانخودرو به عقب به فکر امکانات خوب باشید تارا وی۱ممکن سود داشته باشه ولی هیچی برای مشتری که دومین مبلغ دستی ها میپردازه ارزش نداره ازما گفتن ازشواهم نشنیدن متشکرم خسته نباشید وی چهار عالیه

  21. ،amin

    این اشغال هر سری تعویض روغن یک لیتر کم میکنه .کجا میره خدا میدونه ???????????? .چون مهندسینشون هم نمیدونن

  22. ،amin

    این اشغال هر سری تعویض روغن یک لیتر کم میکنه .کجا میره خدا میدونه ???????????? .چون مهندسینشون هم نمیدونن

  23. محمود

    بابا اینها تو همان v1وv2مانده اند سه ماه از تحویل یک ساله هم گذشته خبری نیست پانزده ماه است پول گرفتند

  24. امیرحسین

    فقط خدا میدونه ایران‌خودرو چقدر سر این ماشین ها سود میکنه
    قبلا ایران‌خودرو پژو و رنو و سوزوکی ویتارا مونتاژ می‌کرد خیلی بهتر بود حداقل می دونستیم یک ماشین با اصالت سوار میشیم حداقل خیال ما از کیفیت قطعات راحت بود
    اگه ایران‌خودرو مثل قبل شروع به مونتاژ خودرو های خارجی بکنه مجبوره ۲۰ درصد از قیمت خودرو به برند مورد نظر پرداخت بکنه و مجبوره خودرو ها را زیر نظر خودرو ساز مبدا مونتاژ بکنه پس ، دستش برای کاهش کیفیت خودرو بسته هست برای همین ایران‌خودرو همون موتور های ۲۰ سال پیش پژو را برمیداره روی شاسی ۲۰ سال پیش پژو نصب میکنه و کمی تغییرات روی ماشین اعمال میکنه و آرم خودش را روی خودرو نصب میکنه و به نام خودروی ملی و خودروی لوکس به مردم می فروشن ، یعنی تا اینجای کار ۲۰ درصد از برند مورد نظر سود میکنه هم از کیفیت قطعات پایین سود میکنه هم از استفاده کلماتی مانند لوکس ، پلاس ، دیلایت ، فیس لیفت و…..
    ولی در اصل خودروی تولید شده همون پژو ۲۰ سال پیش هست

  25. مهدی

    من تاحالا ندیدم خودروسازهای داخلی به نفع مردم کارکنند چون درکشورهای دیگه میبینم خودرو های بهتر وباکیفیت وبه روز به مردم خود به صورت اقساطی میدهند وجایزه هم میدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×