پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه‌ها / افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی
سید کمال هادیانفر

اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه‌ها / افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی

۱۴۰۲-۰۲-۲۴

پلیس پیشنهاد داده است تا گواهینامه‌ها به سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تغییر رنگ بدهند تا سطح رانندگی افراد سنجیده شود، که در دستور کار است و به زودی اجرایی خواهد شد .

به گزارش مجله ماشین، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری که در ستاد پلیس راهور فراجا برگزار شد ، با اشاره به افزایش ٣.١ درصدی دارندگان گواهینامه در سال ١۴٠١ اظهار داشت : امروز در مرز ۵٢ میلیون گواهینامه در کشور هستیم که حدود ۸۹ درصد آن مربوط به خودرو و مابقی نیز مربوط به موتورسیکلت است.

وی افزود : امروز نزدیک به ۴٠ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و به عبارتی به ازای هر دو نفر در کشور یک نفر وسیله نقلیه دارد.

اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه‌ها

سردار هادیانفر از اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه ها خبر داد و گفت : پلیس پیشنهاد داده است تا گواهینامه‌ها به سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تغییر رنگ بدهند تا سطح رانندگی افراد سنجیده شود، که در دستور کار است و به زودی اجرایی خواهد شد .

وی در ادامه تصریح کرد: اگر فردی خوب رانندگی کند گواهینامه‌اش از رنگ سفید به نقره‌ای و بعد از آن به طلایی تغییر رنگ می‌دهد، همچنین با خوب رانندگی کردن فرد می‌تواند میزان جرایم قبلی را نیز کاهش دهد.

نشست خبری رئیس پلیس راهور فراجا

رایزنی با دیگر کشورها برای به رسمیت شناختن گواهینامه‌‌های رانندگی

سردار هادیانفر در خصوص رایزنی با ١٠ کشور برای تبدیل گواهینامه ‌های رانندگی ، گفت: با کشورهای اسپانیا، نیکاراگوئه‌، قطر، ایتالیا، چین، بلغارستان، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و قزاقستان رایزنی کردیم و بنا شد بزودی گواهینامه ‌های رانندگی ما در این کشورها به رسمیت شناخته شود و گواهینامه این کشورها نیز در ایران رسمیت پیدا کند.

وی افزود: در واقع با این اقدام اگر مثلاً فردی گواهینامه رانندگی ایرانی داشته باشد و به پلیس ایتالیا مراجعه کند، می‌تواند گواهینامه رانندگی خود را به گواهینامه رانندگی معتبر در آن کشور تبدیل کند.

نشست خبری رئیس پلیس راهور فراجا

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به کنوانسیون بین المللی وین و تبادل گواهینامه با ٧۶ کشور جهان ، تصریح کرد : بر اساس این کنوانسیون می‌توان در ٧۶ کشور جهان گواهینامه شش ماهه بین‌المللی دریافت کرد و این موضوع با توافق با آن ١٠ کشور متفاوت است و ما به جز کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی آمادگی داریم با همه کشورهای دنیا برای تبدیل گواهینامه رانندگی ، رایزنی کنیم تا امورات دانشجویان و سایر هموطنان عزیز در کشورهای دیگر تسهیل شود.

افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی

سردار هادیانفر با اشاره به افزایش جانباختگان سوانح ترافیکی در سال ۱۴۰۱ بیان داشت : متاسفانه در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر از هموطنانمان در شهر و جاده بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است که پیشتر هم پیش بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: عاجزانه از رسانه ها ، دولت و مجلس خواهش می کنیم در زمینه تصادفات وارد شده و در روند کاهشی تصادفات هرکاری که می توانند ، انجام دهند چرا که در غیر اینصورت پیش بینی می شود آمار کشته‌‌های تصادفات به ۲۰_۲۱ هزار نفر در سال ۱۴۰۲برسد.

سردار هادیانفر تاکید کرد : تصادف تعطیل بردار نیست؛ تا وقتی که خودرو ناایمن، جاده ناایمن و راننده بی توجه است، باید نگران تصادفات بود

وی در ادامه به نقش رسانه ها در خصوص تصادفات رانندگی ، اشاره و ابراز داشت : علاوه بر ۱۹هزار و ۴۹۰ نفرجانباخته ، بیش از ۳۶۰ هزار نفر نیز در سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم و معلول شدند که باید رسانه ها این مسئله را برای مسئولان به یک دغدغه تبدیل کنند و دولت و مجلس انقلابی باید امروز وارد میدان شوند تا با یک کار جهادی خسارات ناشی از تصادفات را کاهش دهیم.

نشست خبری رئیس پلیس راهور فراجا

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به استان های پرتصادف کشور ، گفت : متاسفانه حدود ۵۷ درصد تصادفات در استان‌های فارس، کرمان،اصفهان، آذربایجان شرقی، مرکزی، مازندران، تهران بزرگ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی رخ می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه جرایم باید بتواند بازدارندگی ایجاد کند و فلسفه جریمه، ایجاد بازدارندگی آن است ، تاکید کرد : برابر قانون جرایم رانندگی هر سه سال بازنگری می شود ولی در ۶ سال گذشته با مقاومت پلیس و به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش جرایم رانندگی اتفاق نیفتاد که اکنون ما شاهد عدم بازدارندگی جرایم هستیم.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد : افزایش جرایم تخلفات رانندگی به معنای افزایش سبد هزینه های مردم نیست ، چرا که اکثریت مردم قوانین را رعایت و می کنند و این افزایش جرایم صرفاً جهت ایجاد بازدارندگی برای متخلفین است که جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

سردار هادیانفر تاکید کرد : ما خودمان را مکلف به اجرای قانون ، ولی به طرفیت مردم می دانیم و همواره تاکید کردیم به همکارانمان که تا جای ممکن به تذکر لسانی اکتفا کرده و ملاحظه مردم را بکنند.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×