شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مک‌لارن با ترکیبی هیجان‌انگیز در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ حاضر می‌شود
مک‌لارن با ترکیبی هیجان‌انگیز در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ حاضر می‌شود

مک‌لارن با ترکیبی هیجان‌انگیز در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ حاضر می‌شود

۱۴۰۳-۰۴-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی مک‌لارن برای شرکت در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ که از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ جولای برگزار می‌شود، برنامه‌ای هیجان‌انگیز تدارک دیده است. این رویداد فرصتی است تا کمپانی بریتانیایی سازنده ابرخودروها، تعدادی از محصولات گذشته و حال خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش مجله ماشین، در راس تیم مک‌لارن، خودروی سنّا با رنگ‌آمیزی خاص Senna Sempre قرار خواهد گرفت. این مدل که ادای احترامی به زنده‌یاد آیرتون سناست، در مرکز توجه غرفه مک‌لارن قرار خواهد داشت. رنگ‌آمیزی الهام‌بخش این خودرو که توسط بخش عملیات ویژه مک‌لارن (MSO) طراحی شده، به گفته این شرکت، “به‌صورت بصری نمایان‌گر شخصیت پرشور و نگرش آیرتون به زندگی است.”

دیگر مدل‌های مک‌لارن در غرفه این شرکت به نمایش گذاشته خواهند شد، در حالی که برخی دیگر مسیر تپه گودوود را طی می‌کنند. برای مثال، خودروی Solus GT به این رویداد بازمی‌گردد و قرار است شنبه آینده توسط میکائو هاکینن رانده شود. این یکی از ۲۵ دستگاه خودروی سفارشی است که به عنوان بخشی از برنامه Solus GT ساخته شده است. رنگ‌آمیزی این خودرو با الهام از خودروی MP4/13 که هاکینن در سال ۱۹۹۸ با آن رانندگی می‌کرد، انتخاب شده است.

مک‌لارن همچنین پنجاهمین سالگرد کسب اولین قهرمانی جهانی فرمول یک خود را جشن می‌گیرد. این کمپانی در سال ۱۹۷۴ موفق به کسب عناوین قهرمانی رانندگان و سازندگان شد. امرسون فیتیپالدی در آن زمان راننده خودروی McLaren M23 بود و قرار است راننده برزیلی دوباره پشت فرمان این خودرو در گودوود بنشیند. مدل M16C/D که برنده مسابقات ایندی ۵۰۰ سال ۱۹۷۴ شد نیز در گاراژ مک‌لارن در محوطه فرمول یک نمایش داده خواهد شد.

یکی از مدل‌های کاملاً جدید از مجموعه محصولات این شرکت، یعنی آرتورا اسپایدر، برای اولین بار در انگلستان در فستیوال سرعت گودوود به‌صورت پویا به نمایش درخواهد آمد. این مدل که در اوایل سال جاری رونمایی شد، ادامه‌دهنده سری اسپرت این خودروساز با طراحی سقف جمع‌کننده است. وزن این خودرو ۱۴۷۵ کیلوگرم است که ۶۲ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه آن است. دلیل اصلی این افزایش وزن، سقف تاشو است، چرا که ساختار کربن و آلومینیوم خودرو از قبل بسیار مستحکم بوده است.

پیشرانه هیبریدی این خودرو با قدرت ترکیبی ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متر، ح آن‌ها را قادر می‌سازد تا به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه دست پیدا کند. بدین ترتیب، این خودرو از نظر شتاب و حداکثر سرعت، عملکردی مشابه با نسخه سقف ثابت خود دارد.

آرتورا اسپایدر تنها خودروی جدید مک‌لارن نیست که در مسیر تپه گودوود به نمایش گذاشته می‌شود و خودروی ۷۵۰S که جایگزین ۷۲۰S در خط تولید این برند شده است نیز به آن ملحق خواهد شد. این خودرو از موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 ارتقا یافته با قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که به ترتیب ۳۰ اسب بخار و ۳۰ نیوتن‌متر قدرتمندتر از مدل قبلی است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت است. مک‌لارن همچنین مدل‌های جدید GTS ،Senna و P1 را نیز به رویداد هفته آینده خواهد آورد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×