کثیفترین ماشین دنیا: داستان یک شورولت سیلزده
به گزارش مجله ماشین، این شورلت کروز مدت زیادی زیر آب بود و پس از بیرون کشیدن، به دلیل لایههای ضخیم گل و لای خشک شده کاملاً به رنگ زرد درآمده است. متخصص مجبور شد با استفاده از یک کپسول آتشنشانی برای شکستن لایههای سخت شده گل بر روی بدنه خودرو اقدام کند. حتی بعد از پاک کردن کاپوت، رنگ اصلی خودرو همچنان نامشخص بود.
در مراحل اولیه تمیزکاری، از یک بیل برای خارج کردن گل و لای از صندلیها استفاده شد و سپس کل داخل خودرو با آب پرقدرت شستشو داده شد. اما مشخص بود که این روش ممکن است نتواند تمام گل و لای را از داخل خودرو پاک کند و شاید بهتر بود که صندلیها و سایر قطعات داخلی از ابتدا جدا میشدند.
با گذشت ساعتها کار سخت، تمامی قطعات داخلی خودرو خارج شدند و شورلت کروز تا فلز خالص تمیز شد. حتی بعد از خارج کردن تشکهای لاستیکی، همچنان آب و گل بر روی فرشهای کف خودرو باقی مانده بود. با وجود همه این تلاشها، سیستم الکتریکی خودرو دیگر قابل استفاده نبود.
وقتی تمیزکاری کامل شد، متخصص تمام قطعات را دوباره سر جای خود قرار داد. رنگ خودرو در نهایت به صورت قرمز ظاهر شد و صندلیها با پارچهای خاکستری و حاشیههای مشکی تزئین شده بودند. این خودرو ممکن است دیگر هرگز به جاده بازنگردد، اما حالا تمیز شده و قطعات زیادی از آن قابل فروش در بازار قطعات دست دوم هستند. هرکسی که ۳۰۰ دلار برای این خودرو پرداخت کرده، به احتمال زیاد اکنون سود خواهد کرد، مگر اینکه هزینه تمیزکاری بسیار زیاد بوده باشد.
در اوایل سال جاری، موقعیت مشابهی با یک پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS که در گل فرو رفته بود، رخ داد. این خودرو نیز پس از سه روز مدفون شدن در گل، نیاز به تمیزکاری شدید داشت. تیم مسئول تعمیر این خودرو نیز با چالشهای مشابهی مواجه شد و در نهایت آن را به طور کامل تمیز کردند.