تازه‌ها
شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۴
تویوتا راوفور 2.0 نگین تندیس الماس

بررسی تویوتا راوفور ۲.۰ نگین تندیس الماس: شگفتی جدید

1404-03-21 زمان مطالعه: 5 دقیقه 3

فهرست مطالب:

به گزارش خبرنگار مجله ماشین،  نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ با اخبار غافلگیرکننده‌ای همراه بود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، اعلام عرضهتویوتا راوفور ۲.۰ در سامانه عادی توسط شرکت نگین تندیس الماس بود. این کراس‌اوور محبوب ژاپنی، که تاکنون تنها از طریق سامانه جانبازی در دسترس بود، حالا برای اولین‌بار به خریداران عادی عرضه می‌شود. این تصمیم، نقطه عطفی در بازار خودروهای وارداتی ایران محسوب می‌شود. در این مقاله، ویژگی‌های این نسخه از تویوتا راوفور، مشخصات فنی و جایگاه آن در بازار ایران بررسی می‌شود تا راهنمایی کاربردی برای خریداران ارائه دهیم.

طراحی 

تویوتا راوفور ۲۰۰۰ با طراحی آشنای این برند، ترکیبی از استحکام و زیبایی را به نمایش می‌گذارد. خطوط تیز بدنه، جلوپنجره کرومی برجسته و چراغ‌های LED مدرن، ظاهری جذاب و امروزی به این کراس‌اوور بخشیده‌اند. با طول تقریبی ۴.۶ متر، عرض ۱.۸۵ متر و فاصله محوری ۲.۶۹ متر، راوفور ابعادی مناسب برای خانواده‌ها و استفاده‌های شهری و بین‌شهری ارائه می‌دهد.

تویوتا راوفور 2.0 نگین تندیس الماس
تویوتا راوفور ۲.۰ نگین تندیس الماس

کابین تویوتا راوفور ۲.۰ نگین تندیس الماس با تمرکز بر راحتی و کاربردی بودن طراحی شده است. فضای داخلی جادار، متریال باکیفیت و چیدمان ارگونومیک، تجربه‌ای راحت برای سرنشینان فراهم می‌کند. اگرچه جزئیات آپشن‌های نسخه نهایی هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود این خودرو با نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک و امکانات ایمنی استاندارد تویوتا عرضه شود.

مشخصات فنی 

نسخه عرضه‌شده توسط نگین تندیس الماس، به دلیل محدودیت‌های سقف قیمتی سامانه عادی، از موتور هیبریدی محروم است و به جای آن از یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۰۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. نیروی موتور از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می‌شود، که عملکردی نرم و روان را تضمین می‌کند.

تویوتا راوفور 2.0 نگین تندیس الماس
تویوتا راوفور ۲.۰ نگین تندیس الماس

شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور حدود ۹.۸ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است، که برای یک کراس‌اوور خانوادگی در این کلاس، قابل‌قبول و اقتصادی محسوب می‌شود. سیستم محرکه تک‌دیفرانسیل (FWD) نیز به کاهش قیمت تمام‌شده کمک کرده، اما ممکن است برای علاقه‌مندان به قابلیت‌های آفرود محدودکننده باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×