یکشنبه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » درگیری معترضان با پلیس بر سر توسعه کارخانه تسلا
درگیری معترضان با پلیس بر سر توسعه کارخانه تسلا

درگیری معترضان با پلیس بر سر توسعه کارخانه تسلا

۱۴۰۳-۰۲-۲۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه 9

درگیری‌هایی میان معترضان به توسعه کارخانه خودروسازی برقی تسلا در نزدیکی برلین و پلیس آلمان رخ داد.

به گزارش مجله ماشین،  گروهی از معترضان موسوم به “Disrupt Tesla” که تعدادشان حدود ۸۰۰ نفر بود، تلاش کردند به زور وارد کارخانه شوند.

در تصاویر دیده می‌شود که گروهی از معترضان با کلاه آبی و ماسک صورت از منطقه‌ای جنگلی نزدیک به کارخانه خارج شده و سعی می‌کنند با نیروی پلیس که تلاش در متوقف کردن آنها دارند، درگیر شوند. دست‌کم یک معترض بازداشت شده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در پلتفرم اجتماعی خود نوشت: «چرا پلیس معترضان چپ‌گرا را به راحتی رها می‌کند؟» او اضافه کرد که معترضان موفق به ورود به کارخانه نشده‌اند.

سخنگوی گروه Tesla به رویترز گفت: «ما امروز اینجا هستیم تا توجه‌ها را به کارخانه تسلا  و تخریب محیط زیست در این منطقه جلب کنیم.»

وی افزود، این گروه همچنین می‌خواهد بر تخریب محیط زیست در کشورهایی مانند آرژانتین یا بولیوی به دلیل استخراج لیتیوم، که ماده‌ای کلیدی برای باتری خودروهای برقی است، تاکید کند.

سخنگوی پلیس براندنبورگ، ماریو هاینمن، گفت: «ما از حق تجمع مردم محافظت می‌کنیم، اما همچنین مسئول برقراری نظم و امنیت عمومی هستیم. این به این معنی است که در صورت لزوم، ما نیز مداخله خواهیم کرد.»

پلیس تایید کرد که معترضان قصد ورود به محوطه کارخانه را داشته‌اند، اما با ممانعت روبرو شده‌اند و چند نفر نیز بازداشت شده‌اند. سخنگوی پلیس همچنین گفت که گزارش‌هایی از چند مصدوم وجود دارد.

به گفته‌ی سخنگوی پلیس، برخی از معترضان با استفاده از مواد آتش‌بازی و رنگ، چندین خودروی تسلا را در محل نگهداری خودروهای این شرکت در نزدیکی کارخانه آسیب زده‌اند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×