شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی لیپ موتور C16: کراس اوور چینی با دو پیشرانه
لیپ موتور C16

معرفی لیپ موتور C16: کراس اوور چینی با دو پیشرانه

۱۴۰۳-۰۴-۱۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه 10

لیپ موتور خودروساز چینی، از جدیدترین محصول خود، کراس اوور C16 رونمایی کرد. این مدل که بر روی پلتفرم Leap 3.0 ساخته شده، در دو نسخه هیبریدی و تمام برقی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، طراحی ظاهری C16 در ادامه زبان طراحی Leapmotor است و شباهت زیادی به مدل C10 دارد. خطوط صاف و کشیده، چراغ‌های LED باریک و کشیده در جلو و عقب، رینگ‌های ۲۱ اینچی و سقف شیشه‌ای پانوراما از جمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

فضای داخلی C16 برای ۶ سرنشین در سه ردیف صندلی طراحی شده است. کابین با چرم پوشیده شده و به امکاناتی نظیر صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان، صفحه نمایش لمسی ۱۴.۶ اینچی سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی برای سرنشینان عقب، تهویه مطبوع دو یا سه منطقه‌ای، سیستم تشخیص چهره و شارژر بی‌سیم مجهز است.

لیپ موتور C16
نمای عقب لیپ موتور C16

C16 در دو نسخه هیبریدی و تمام برقی عرضه می‌شود. در نسخه هیبریدی، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۹۵ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۲۳۱ اسب بخاری و یک باتری ۲۸.۴ کیلووات ساعتی به کار گرفته شده است. این نسخه می‌تواند در ۸.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و برد پیمایش آن در حالت رانندگی فقط با برق ۲۰۰ کیلومتر و در مجموع ۱۰۹۵ کیلومتر (بر اساس چرخه CLTC) است.

نسخه تمام برقی C16 به یک موتور الکتریکی ۲۹۲ اسب بخاری و یک باتری ۶۷.۷ کیلووات ساعتی مجهز است. این نسخه می‌تواند در ۶.۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و برد پیمایش آن ۵۲۰ کیلومتر است.

لیپ موتور C16
فضای داخل لیپ موتور C16

قیمت C16 در بازار چین از ۱۵۵,۸۰۰ یوان (معادل ۲۳ میلیون تومان) برای نسخه هیبریدی پایه تا ۱۸۵,۸۰۰ یوان (معادل ۲۸ میلیون تومان) برای نسخه تمام برقی فول آپشن متغیر است.

هنوز مشخص نیست که آیا C16 به بازارهای خارج از چین عرضه خواهد شد یا خیر.

گالری تصاویر لیپ موتور C16

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×