دوشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پایان عمر پورشه‌های بنزینی باکسستر و کیمن در سال ۲۰۲۵
پایان عمر پورشه‌های بنزینی باکسستر و کیمن در سال ۲۰۲۵

پایان عمر پورشه‌های بنزینی باکسستر و کیمن در سال ۲۰۲۵

۱۴۰۳-۰۴-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

خبر بدی برای طرفداران پورشه! مدل‌های بنزینی محبوب باکسستر و کیمن تا اواسط سال ۲۰۲۵ از خط تولید خارج خواهند شد.

به گزارش مجله ماشین، این تصمیم در پی قوانین سخت‌گیرانه جدید امنیت سایبری در اروپا اتخاذ شده است. پیش از این، در اوایل سال جاری، پورشه مجبور شد فروش همین مدل‌ها را در اروپا متوقف کند.

با این حال، خبر خوب این است که جایگزین تمام الکتریکی این خودروهای اسپرت در حال توسعه است.

مدیر تولید پورشه، آلبرشت ریمولد، که خود این خودرو را آزمایش کرده، قول داده است که این جایگزین “یک خودروی واقعاً سرگرم‌کننده” باشد. جزئیات بیشتری منتشر نشده است، اما با توجه به تصاویر جاسوسی، به نظر می‌رسد ابتدا نسخه روباز  آن عرضه شود.

سرنوشت مشابهی نیز در انتظار نسل قبلی پورشه ماکان با موتور بنزینی است. در حالی که جانشین تمام الکتریکی این کراس‌اور اسپرت از قبل عرضه شده است، مدل قدیمی همچنان در خارج از اروپا به فروش می‌رسد. آقای ریمولد اعلام کرده تا اواسط سال ۲۰۲۶، این شرکت به طور کامل به جانشین الکتریکی ماکان متعهد خواهد بود. محدودیت قطعات یدکی نیز باعث تسریع در حذف مدل بنزینی شده است.

علاوه بر قوانین سخت‌گیرانه‌تر، کاهش سودآوری سرمایه‌گذاری روی خودرویی ۱۰ ساله، حتی با وجود فروش بالای آن، دلیل دیگری برای توقف تولید نسخه بنزینی ماکان عنوان شده است. به گفته‌ی آقای ریمولد، “حجم فروش به تنهایی برای ما به عنوان یک تولیدکننده‌ی لوکس، معیار نیست.”

با توجه به آمار فروش سال ۲۰۲۳، توقف تولید این سه خودرو می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی میزان فروش پورشه داشته باشد. فروش مدل‌های ۷۱۸ (باکسستر و کیمن) سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۲۰,۵۱۸ دستگاه رسیده است. تقاضا برای ماکان نیز در سطح سال قبل باقی مانده و به ۸۷,۳۵۵ دستگاه رسیده است. مدل کوچک‌تر از دو شاسی‌بلند پورشه، با اختلاف کمتر از ۲۰۰ دستگاه، تقریباً پرفروش‌ترین مدل این شرکت پس از کاین بوده است.

احتمالاً جایگزین الکتریکی ماکان شانس بیشتری برای جذب خریداران نسخه بنزینی داشته باشد. اما باید دید علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت، نبود موتور در پشت صندلی‌های باکسستر و کیمن را چگونه می‌پذیرند. بعید نیست در حالی که هنوز موتورهای بنزینی عرضه می‌شوند، شاهد افزایش فروش مدل‌های فعلی ۷۱۸ باشیم. با این حال، با توقف فروش این مدل‌ها در اروپا، رسیدن پورشه به عملکرد فروش سال ۲۰۲۳ دیگر غیرممکن است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×