چهارشنبه , ۷ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵: فراتر از جاده
نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵

معرفی نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵: فراتر از جاده

۱۴۰۳-۰۴-۱۹ زمان مطالعه: 3 دقیقه 14

نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵ با تکنولوژی کمک‌راننده ProPILOT Assist 2.1، آماده‌ی ماجراجویی‌های بیشتر در جاده و خارج از آن شده است. این ارتقاءها پس از به‌روزرسانی ظاهری چشمگیر روگ در مدل ۲۰۲۴ و اضافه شدن سیستم عامل گوگل به آن صورت می‌گیرد.

به گزارش مجله ماشین، نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵ با طراحی خیره کننده و قابلیت‌های اضافی برای سفرهای خارج از جاده، مناسب رانندگانی است که سبک زندگی ماجراجویانه دارند.

طراحی نیسان روگ راک کریک 

جلوپنجره مشکی براق با تزئینات نقره‌ای، سپر جلوی بازطراحی شده با جزئیات قرمز رنگ، آینه‌های جانبی مشکی براق و رکاب سقفی لوله‌ای با میله‌های عرضی یکپارچه قرمز، ظاهری جسورانه به آن بخشیده‌اند.

لاستیک‌های همه ‌جانبه‌ی فالکن وایلدپیک با اندازه‌ی ۲۳۵/۶۵R۱۷ روی چرخ‌های ۱۷ اینچی مشکی براق، به هر دو جنبه‌ی ظاهری و توانایی روگ راک کریک کمک می‌کنند.

در فضای داخلی، روکش صندلی‌های چرم مصنوعی ضد آب با بخش‌های تزئینی منحصر به فرد، دوخت قرمز رنگ و تریم داشبورد مشکی پیانو به چشم می‌خورد.

نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵
نمای عقب نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵

روگ راک کریک همچنین دارای صندلی‌های جلوی گرمکن، خروجی برق ۱۲ ولتی در فضای بار و سیستم دید هوشمند محیطی ۳۶۰ درجه با نمای خارج از جاده است که در سرعت‌های پایین‌تر از ۲۰ کیلومتر بر ساعت کار می‌کند و ابزاری ارزشمند برای تشخیص موانع هنگام مانور دادن به شمار می‌رود.

سیستم استاندارد تمام چرخ محرک هوشمند آن با کنترل سراشیبی همراه شده است که به رانندگان در حفظ سرعت ثابت هنگام پایین آمدن از شیب‌های تند کمک می‌کند.

ویژگی‌های نیسان روگ راک کریک 

نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵جدیدترین محصول نیسان در ایالات متحده است که از سیستم ProPILOT Assist 2.1 بهره می‌برد.

این سیستم که از قابلیت‌های گوگل استفاده می‌کند، بر اساس هدف نیسان برای در دسترس قرار دادن پیشرفته‌ترین فناوری‌های کمک‌راننده روی مدل‌های محبوب خود ساخته شده است.

این سیستم که به صورت اختیاری روی مدل‌های SL و پلاتینیوم ارائه می‌شود، به رانندگان با تمرکز بالا اجازه می‌دهد تا در بزرگراه‌های تک بانده، دست خود را از روی فرمان بردارند، در حالی که ProPILOT Assist 2.1 می‌تواند کنترل شتاب، فرمان و ترمز را برعهده بگیرد.

روگ همچنین دو سطح دیگر از سیستم‌های کمک‌راننده را ارائه می‌دهد: ProPILOT Assist به صورت استاندارد روی مدل‌های SV و راک کریک وجود دارد که کروز کنترل هوشمند را با دستیار فرمان ترکیب می‌کند.

نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵
نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵

در مدل‌های SL و پلاتینیوم، ProPILOT Assist 1.1 با استفاده از اطلاعات ناوبری، تجربه رانندگی را با تنظیم سرعت روگ قبل از پیچ‌ها و تقاطع‌های بزرگراهی به صورت پیش‌فرض، بهبود می‌بخشد.

مدل‌های SL و پلاتینیوم نیسان روگ ۲۰۲۵ امسال از نسخه‌ی پیشرفته‌تری از سیستم دید هوشمند محیطی ۳۶۰ درجه بهره می‌برند.

این سیستم با قابلیت چرخش سه بعدی به دور خودرو، به رانندگان نقاط دید بیشتری برای مشاهده‌ی اطراف روگ می‌دهد. این ویژگی هنگام پارک کردن یا مانور دادن در فضاهای تنگ بسیار کاربردی است.

نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵
کابین نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵

در پکیج فناوری موجود، این سیستم همچنین دو زاویه دید دیگر را اضافه می‌کند: نمای جلوی عریض، که دید ۱۷۶ درجه‌ای را فراهم می‌کند و برای «دیدن اطراف» ستون‌ها در پارکینگ یا خودروهای پارک شده در خیابان ایده‌آل است؛ و نمای زیر کاپوت (که برای اولین بار در بین محصولات نیسان در بازار ایالات متحده ارائه می‌شود)، با استفاده از پردازش پیشرفته‌ی تصویر، از دوربین‌های خارجی خودرو برای نمایش تصویری از جاده زیر محفظه موتور استفاده می‌کند تا به جلوگیری از برخورد با جدول، هدایت چرخ‌ها در مسیر شستشوی خودرو و دیگر موقعیت‌های دشوار کمک کند.

تمام مدل‌های روگ به صورت استاندارد از سیستم ایمنی نیسان Safety Shield® ۳۶۰ بهره می‌برند که شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار نقطه‌ی کور، هشدار برخورد عقب، هشدار خروج از خط، نوربالا هوشمند و ترمز اضطراری عقب می‌شود.

نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵
نمای جانبی نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵

دیگر فناوری‌های رفاهی استاندارد موجود در روگ عبارتند از:

  • هشدار درب عقب: که می‌تواند راننده را از وسایلی که در صندلی عقب جا گذاشته شده است، آگاه کند.
  • هشدار کم باد تایر: که پر کردن باد لاستیک‌ها را آسان‌تر می‌کند.

روگ S، SV و راک کریک به یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay® و Android Auto™ استاندارد و SiriusXM® Radio مجهز شده‌اند. روگ SL و پلاتینیوم به یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیستم عامل گوگل ارتقا یافته‌اند که برنامه‌های معروف گوگل مانند دستیار گوگل، نقشه گوگل و موارد دیگر را از طریق Google Play به طور یکپارچه در داشبورد روگ ادغام می‌کند. SL و پلاتینیوم همچنین دارای Apple CarPlay بی‌سیم، Android Auto بی‌سیم و پد شارژ بی‌سیم هستند.

پیشرانه نیسان روگ راک کریک 

تمام مدل‌های روگ از یک موتور استاندارد ۱.۵ لیتری توربو با کمپرسور متغیر (VC-Turbo) بهره می‌برند که به طور مداوم نسبت تراکم خود را برای بهینه‌سازی قدرت یا راندمان به صورت یکپارچه تنظیم می‌کند تا به تقاضای راننده پاسخ دهد.

این موتور قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با  ۳۰۵ نیوتن متر تولید می‌کند. سیستم Idle Stop/Start استاندارد که به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک می‌کند، موتور را زمانی که خودرو ثابت است خاموش می‌کند.

این موتور با یک گیربکس CVT Xtronic جفت شده است.

قیمت نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵ هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود در محدوده قیمتی ۴۰ هزار دلار باشد. این خودرو در اواخر تابستان امسال به نمایندگی‌های نیسان در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

نیسان روگ ۲۰۲۵ با معرفی نسخه راک کریک و به‌روزرسانی‌های متعدد، گزینه‌ای جذاب‌تر برای رانندگانی است که به دنبال یک SUV کوچک با قابلیت‌های آف‌رود و فناوری‌های پیشرفته هستند.

جدول مشخصات نیسان روگ راک کریک ۲۰۲۵

مشخصهشرح
پیشرانهموتور ۱.۵ لیتری توربو با کمپرسور متغیر (VC-Turbo)
قدرت۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۳۰۵ نیوتن متر
گیربکسCVT Xtronic
سیستم انتقال قدرتتمام چرخ محرک هوشمند
مصرف سوخت(هنوز اعلام نشده است)
ظرفیت مخزن سوخت(هنوز اعلام نشده است)
ابعادطول ۱۸۳.۵ اینچ، عرض ۷۲.۴ اینچ، ارتفاع ۶۶.۱ اینچ
فاصله بین دو محور۱۰۶.۳ اینچ
وزن(هنوز اعلام نشده است)
ظرفیت سرنشین۵ نفر
فضای بار۳۱.۸ فوت مکعب (با صندلی‌های عقب بالا)
قطر رینگ۱۷ اینچ
لاستیک۲۳۵/۶۵R17 Falken Wild Peak
ویژگی‌های استانداردسیستم دید هوشمند محیطی ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار نقطه‌ی کور، هشدار برخورد عقب، هشدار خروج از خط، نوربالا هوشمند، ترمز اضطراری عقب، هشدار درب عقب، هشدار کم باد تایر، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay® و Android Auto™، SiriusXM® Radio
ویژگی‌های اختیاریسیستم ProPILOT Assist 2.1، صندلی‌های جلوی گرمکن، خروجی برق ۱۲ ولتی در فضای بار، نمای جلوی عریض، نمای زیر کاپوت، پکیج پریمیوم (شامل پد شارژ بی‌سیم، فرمان گرمکن، صندلی سرنشین برقی چهارجهته، درب صندوق عقب برقی، صندلی راننده و آینه‌های جانبی با حافظه، آینه‌های جانبی تاشو برقی با چراغ راهنما، آینه عقب اتوماتیک کم‌نور، نورپردازی داخلی LED)
رنگ‌هاسفید اورست، مشکی سوپر، خاکستری بولدر، طوفان باجا
قیمت(هنوز اعلام نشده است، انتظار می‌رود در حدود ۴۰ هزار دلار باشد)
تاریخ عرضهاواخر تابستان ۲۰۲۴

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×