جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هنسی ونوم F5 هنگام تست سرعت بالا دچار سانحه شد
هنسی ونوم F5 هنگام تست سرعت بالا دچار سانحه شد

هنسی ونوم F5 هنگام تست سرعت بالا دچار سانحه شد

۱۴۰۳-۰۴-۱۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

راننده‌ی تست شرکت خودروسازی هنسی در حالی که با سرعت ۴۰۱ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کرد، با خودرو ونوم F5 در مرکز فضایی کندی فلوریدا دچار سانحه شد. با این حال، جان هنسی، بنیانگذار این شرکت، در بیانیه‌ای که روز شنبه در اینستاگرام منتشر کرد، اعلام نمود که راننده بدون هیچ آسیبی از این حادثه جان سالم به در برده است.

به گزارش مجله ماشین، هنسی گفت تیم او در حال آزمایش یک سیستم آیرودینامیکی جدید روی ونوم F5، یک سوپرماشین با قدرت ۱۸۱۷ اسب بخار که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، بودند که خودرو در سرعت ۴۰۱ کیلومتر بر ساعت دچار کاهش نیروی پایین‌برنده (Downforce) شده و همین امر باعث از دست رفتن کنترل راننده گردیده است.

هنوز علت دقیق سانحه مشخص نشده است. هنسی می‌گوید تیم او در حال تجزیه‌و تحلیل داده‌ها برای یافتن علت اصلی حادثه هستند.

وی در بیانیه خود گفت: من از تیم مهندسان و تکنسین‌هایمان که چنین خودروی فوق‌العاده محکمی را طراحی و ساخته‌اند، بسیار سپاسگزارم. همچنین از نیروهای امداد و پرسنل مرکز فضایی کندی برای واکنش سریعشان جهت تضمین امنیت همه افراد، قدردانی می‌کنیم.

شرکت هنسی، ونوم F5 را به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان معرفی می‌کند که توانایی دستیابی به ح سرعت ادعایی ۴۹۷ کیلومتر بر ساعت را داراست.

با این حال، تاکنون هیچ تلاشی برای رسیدن به این سرعت ثبت نشده است.

این شرکت دلیل آزمایش آیرودینامیکی جدید را ذکر نکرده است، اما با توجه به محل آزمایش، به نظر می‌رسد هدف از این آزمایش بهبود سرعت در مسیر مستقیم بوده است.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت خودروی تستی، ماهیت سانحه و زمان‌بندی آزمایش سرعت نهایی هنسی در دست نیست.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×