شنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آلفارومئو جونیور ۲۰۲۵: هاچ‌بک اسپرت و شیک
آلفارومئو جونیور

معرفی آلفارومئو جونیور ۲۰۲۵: هاچ‌بک اسپرت و شیک

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ زمان مطالعه: 5 دقیقه 22

آلفارومئو جونیور 2025 با طراحی شیک، فناوری پیشرفته و عملکرد هیجان‌انگیز، یک هاچ‌بک اسپرت کامپکت جذاب است که برای جلب نظر رانندگان پرشور در نظر گرفته شده است. این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها و مدل‌ها برای انتخاب، مطمئناً برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، آلفارومئو از جدیدترین مدل خود، آلفارومئو جونیور، رونمایی کرد. این هاچ‌بک اسپرت و جمع‌وجور برای جلب نظر رانندگان پرشور و بازتعریف مفهوم اسپرت در سگمنت خود طراحی شده است.

جونیور نشان‌دهنده بازگشت آلفارومئو به سگمنت هاچ‌بک‌های کامپکت است و دیدگاهی تازه به طراحی و دینامیک رانندگی ایتالیایی ارائه می‌دهد.

این خودرو که در ابتدا “میلانو” نامیده می‌شد، بعداً برای تأکید بر تمرکز آن بر روی نسل جوان‌تر رانندگان، به “جونیور” تغییر نام داد.

هم‌اکنون سفارشات نسخه لانچ “SPECIALE” در دسترس است که در each in both hybrid (“IBRIDA”) and electric (“ELETTRICA”) variants.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

این نسخه انحصاری جوهره آلفارومئو را تجسم می‌بخشد و فناوری پیشرفته را با لذت رانندگی واقعی ترکیب می‌کند.

طراحی آلفارومئو جونیور 

طراحی جونیور تعادل کاملی بین کارایی و زیبایی بی‌زمان است.

ابعاد جمع و جور آن کمی بیش از ۴ متر طول  زبان طراحی بی‌نظیر آلفارومئو را در خود جای داده است.

تیم Centro Stile اتومبیلی را طراحی کرده که هم جذاب و هم کاربردی است، با خطوط سیال و تمرکز بر مواد باکیفیت.

سرنخ‌های طراحی مانند اورهنگ‌های محدود، قوس‌های عضلانی چرخ‌ها و “دم بریده” نمادین، یادآور جولیتا TZ افسانه‌ای است و به میراث غنی اتومبیل‌رانی آلفارومئو اشاره دارد.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

فضای داخلی جونیور امتدادی از روحیه اسپرت آن است.

هر جزئیات، از مرغوب‌ترین مواد گرفته تا چیدمان متمرکز بر راننده، برای ارتقای تجربه رانندگی طراحی شده است. فرمان جمع و جور و خوشه ابزار نمادین “تلسکوپی” ارتباط مستقیمی بین راننده و خودرو ایجاد می‌کند و شما را به گرفتن فرمان و تجربه هیجان جاده دعوت می‌کند.

یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی امکان کنترل شهودی بر روی متنوعی از امکانات را فراهم می‌کند، در حالی که دریچه‌های تهویه مطبوع به شکل برگ شبدر چهار پر، لمسی از ذوق و سلیقه آلفارومئو را به آن اضافه می‌کند.

صندلی‌های اسپرت Sabelt با پشتی‌های فراگیر در حین رانندگی پرشور، هم راحتی و هم پشتیبانی را ارائه می‌کنند.

با وجود ابعاد جمع و جور خود، جونیور به لطف وزن کم و توزیع بهینه جرم، دینامیک رانندگی استثنایی را ارائه می‌دهد.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

این خودرو به فرمان مستقیم در سگمنت خود (۱۴.۶) مجهز شده است که برای ارائه هندلینگ فوق‌العاده، به طور دقیق کالیبره شده است.

در نسخه VELOCE، سیستم تعلیق اسپرت ۲۵ میلی‌متر پایین‌تر آمده است؛ میل موجگیرهای جلو و عقب برای تضمین دور زدن سریع با سطح بالایی از چسبندگی، اسپرت‌تر هستند؛ سیستم ترمز دیسک‌های جلوی بیش از ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای مونوبلاک چهار پیستونی دارد؛ دیفرانسیل Torsen بهترین کشش را در همه شرایط ارائه می‌دهد. تایرهای ۲۰ اینچی با عملکرد بالا نیز مخصوص خودروهای برقی هستند و سطوح گسترده‌ای از چسبندگی را ارائه می‌دهند. همه اینها مبنای یک هاچ‌بک کامپکت منحصر به فرد با اسپرت اصیل و قابل تشخیص آلفارومئو را تشکیل می‌دهد.

جونیور می‌تواند شامل سیستم Alfa D.N.A. نیز باشد. حالت “Dynamic” که تا حدی با کالیبراسیون خاص فرمان و پدال گاز امکان‌پذیر می‌شود، حداکثر عملکرد و لذت رانندگی را ارائه می‌دهد.

اتصال به دنیای دیجیتال

آلفارومئو از نرم‌افزار و اتصال برای ارتقای تجربه راننده که کانون توجه اصلی است، استفاده می‌کند.

به همین دلیل، جونیور به پیشرفته‌ترین فناوری‌های متصل مجهز شده است تا حداکثر راحتی را تضمین کند. EV Routing یک سیستم متصل نوآورانه است که در ناوبری تعبیه شده است و نیازهای شارژ مشتری را به طور خودکار و بدون استرس مدیریت می‌کند.

تنها کاری که همه مشتریان باید انجام دهند این است که مقصد خود را تعیین کنند، سپس سیستم ناوبری به طور خودکار هر توقف شارژ مورد نیاز در طول مسیر را محاسبه می‌کند و با دسترسی به بیش از ۶۰۰۰۰۰ نقطه شارژ، گسترده‌ترین شبکه در اروپا که توسط Free2Move charge امکان‌پذیر شده است، ارائه می‌شود.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

ترافیک به‌روزرسانی شده، نظارت بر باتری و سبک رانندگی، اتکا به EV Routing را برای تجربه رانندگی بدون اضطراب شارژ امکان‌پذیر می‌کند.

آلفارومئو جونیور به “خدمات Alfa Connect” مجهز شده است، ابزاری که اتصال پیشرفته در خودرو و طیف وسیعی از خدمات را برای حداکثر ایمنی و راحتی ارائه می‌دهد.

به لطف فناوری به‌روزرسانی از راه دور (OTA)، نقشه‌ها و نرم‌افزار خودرو همیشه به‌روزرسانی می‌شوند. عملکردهای مختلفی که تجربه رانندگی را به بهترین شکل ممکن تبدیل می‌کنند شامل “My Navigation” است که شامل برنامه‌هایی برای جستجوی از راه دور مقاصد و نقاط مورد علاقه (POI) و همچنین هشدارهای به‌روزرسانی در مورد ترافیک، آب و هوا و دوربین‌های سرعت است. از طریق برنامه تلفن هوشمند My Alfa Connect، مشتریان همچنین می‌توانند با استفاده از خدمات مختلف مانند:

  • کنترل از راه دور عملکردهای خودرو (باز کردن/بستن درب‌ها یا روشن کردن چراغ‌ها) از طریق تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند
  • موقعیت یابی خودرو
  • کنترل پارامترهای خاص (سرعت و منطقه) و اعلان‌ها در صورت عدم رعایت آن‌ها

با E-Control همچنین می‌توانید روشن و خاموش کردن از راه دور، زمان‌بندی شارژ یا در صورت نیاز گرم یا خنک کردن فضای داخلی قبل از ورود به خودرو را مدیریت کنید.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

یکی دیگر از نوآوری‌های عمده، ادغام دستیار مجازی Hey Alfa و ChatGPT (A.I.) است که با استفاده از تشخیص صدا، یک “هم‌ران” مفید و محتاط در سفرهای شما برای اطلاعات، مشاوره و پاسخگویی به تمام نیازهای راننده ارائه می‌دهد.

جونیور الکتریکا

در نسخه الکتریکی جونیور، آلفارومئو یک منبع تغذیه نسل جدید را انتخاب کرده است که یک موتور الکتریکی (“موتور سنکرون هیبریدی”) و یک باتری نسل جدید را ترکیب می‌کند.

با قدرت، گشتاور و کالیبراسیون خاص پیشرانه الکتریکی، این هاچ‌بک اسپرت کامپکت لذت رانندگی بی‌نظیری را با دینامیک پیشرو در سگمنت ارائه می‌دهد. این خودرو در دو نسخه ۱۵۶ یا ۲۴۰ اسب بخار ارائه می‌شود و عملکرد عالی و رانندگی جذاب و اسپرت را مانند هر آلفارومئو تضمین می‌کند.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

باتری ۵۴ کیلووات ساعتی چگالی انرژی بالا و نسبت بسیار خوبی از انرژی اسمی به انرژی قابل استفاده را ارائه می‌دهد. به طور خاص، در نسخه ۱۵۶ اسب بخاری، باتری لیتیوم یون ۴۱۰ کیلومتر برد در چرخه WLTP یا ۵۹۰ کیلومتر در چرخه شهری را ارائه می‌دهد. شارژ جونیور جدید بسیار ساده است: در ایستگاه‌های شارژ سریع DC 100 کیلوواتی، کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند.

جونیور هیبرید

آلفارومئو جونیور جدید دو راه حل کشش را برای نسخه هیبرید ارائه می‌دهد: دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل چهار چرخ Q4، که اولین بار در سگمنت پریمیوم ارائه می‌شود و در مراحل بعدی در دسترس خواهد بود.

جونیور هیبرید از معماری ۱۳۶ اسب بخاری ۴۸ ولت هیبریدی VGT (توربو با هندسه متغیر) استفاده می‌کند. موتور احتراق داخلی موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری Miller Cycle با توربو با هندسه متغیر و زنجیر تایمینگ برای حداکثر قابلیت اطمینان است.

جونیور SPECIALE

هم‌اکنون سفارشات JUNIOR SPECIALE، نسخه لانچ با پیشرانه‌های IBRIDA (136 اسب بخار) و ELETTRICA (156 اسب بخار) باز است. JUNIOR SPECIALE که به طور انحصاری برای نسخه لانچ در نظر گرفته شده است، اسپرت، فناوری و راحتی را در یک پیکربندی منحصر به فرد ترکیب می‌کند که شامل انتخابی هدفمند از بهترین مشخصات موجود در خط تولید است.

ویژگی‌های برجسته در نمای بیرونی عبارتند از: نشان “Progresso”، روکش‌های اسپرت مات با لهجه‌های قرمز Brera جدید و نمادین، و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی “Petali”.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

فضای داخلی با ویژگی‌های اسپرت و انحصاری مانند: روکش داخلی وینیل و پارچه “Spiga”، فرمان چرمی و صندلی راننده برقی با عملکرد ماساژ تزئین شده است. توجه به جزئیات با نورپردازی داخلی ۸ رنگه زیبا و متمایز که دریچه‌های هوا، کنسول مرکزی و تلسکوپ نمادین را مشخص می‌کند، تضمین می‌شود. مجموعه تجهیزات بسیار غنی با تجهیزات ایمنی زیر تکمیل می‌شود: JUNIOR SPECIALE به طور استاندارد رانندگی خودکار سطح ۲، ناوبری متصل، دوربین عقب ۱۸۰ درجه، درب صندوق عقب برقی هندزفری و سیستم بدون کلید با فناوری دسترسی از راه دور را ارائه می‌دهد.

JUNIOR ELETTRICA SPECIALE همچنین به یک شارژر داخلی سه فاز ۱۱ کیلوواتی مجهز شده است تا بهترین عملکرد شارژ را در همه شرایط تضمین کند.

آلفارومئو جونیور VELOCE

با Junior 280 VELOCE، برند آلفارومئو نسل جدید موتور الکتریکی M4+ را معرفی می‌کند که ۲۰۷ کیلووات/۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه جدید که به طور مشترک توسط مهندسی آلفارومئو و سرمایه‌گذاری مشترک بین تیم Stellantis Engineering Propulsion Systems و Emotors توسعه یافته و ریز تنظیم شده است، برای پاسخگویی به اهداف خاص پروژه تحت رهبری تیم آلفارومئو طراحی شده است.

به لطف قدرت و گشتاور بالا – به ۱۵۲۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و حداکثر گشتاور به طور مداوم بین ۲۵۰ تا ۴۸۷۵ دور در دقیقه است  و کالیبراسیون خاص پیشرانه، این هاچ‌بک اسپرت کامپکت لذت رانندگی بی‌نظیری را با دینامیک پیشرو در سگمنت ارائه می‌دهد.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۵.۹ ثانیه و سرعت نهایی بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. به طور خاص، پیشرانه الکتریکی از یک موتور الکتریکی (“موتور سنکرون هیبریدی”) و جدیدترین باتری ۵۴ کیلووات ساعتی تشکیل شده است که چگالی

انرژی بالا و نسبت برجسته انرژی اسمی به انرژی قابل استفاده را ارائه می‌دهد. باتری لیتیوم یون ۴۱۰ کیلومتر برد در چرخه WLTP را ارائه می‌دهد.

در نهایت، شارژ Junior VELOCE جدید بسیار ساده است. در ایستگاه‌های شارژ سریع DC 100 کیلوواتی، کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند.

در JUNIOR SPECIALE، آلفارومئو “آماده رانندگی، هر کجا، هر زمان” را معرفی می‌کند، یک پیشنهاد بسیار اطمینان‌بخش و ساده که از مشتریان در رابطه روزمره آنها با خودروی الکتریکی خود پشتیبانی می‌کند.

آلفارومئو جونیور
آلفارومئو جونیور

سازماندهی سفرهای خارج از شهر یا مدیریت روال روزانه شما هرگز آسان‌تر نبوده است و می‌توانید در هر کجا و هر زمان خودروی خود را شارژ کنید.

EV ROUTING: سیستم ناوبری متصل با فناوری EV Routing به شما این امکان را می‌دهد تا مسیر خود را با نشان دادن هر توقف مورد نیاز برای شارژ و زمان لازم برای آن برنامه‌ریزی کنید. این سیستم به طور

WALLBOX: برای شارژ در خانه، Free2Move Charge Wallbox در پیشنهاد لانچ گنجانده شده است. مشتریان می‌توانند یک سرویس نصب حرفه‌ای خانگی را که توسط شریک پیشرو در بازار ارائه می‌شود، درخواست کنند.

Alfa Romeo E-CARD: به لطف برنامه رایگان شارژ eSolutions که توسط Free2Move eSolutions ارائه می‌شود، مشتریان JUNIOR به گسترده‌ترین شبکه شارژ در اروپا دسترسی دارند. با Alfa Romeo E-CARD، فعال کردن و پرداخت بدون تماس برای شارژ مجدد، در هر کجا که هستید، آسان است.

مدل‌ها

آلفارومئو جونیور استراتژی مدل‌بندی را ارائه می‌دهد که پیکربندی را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند.

JUNIOR با چهار پیشرانه ارائه می‌شود: IBRIDA 136 اسب بخاری، Q4 IBRIDA 136 اسب بخاری، ELETTRICA 156 اسب بخاری و VELOCE ELETTRICA 240 اسب بخاری. سه بسته تکمیل‌کننده پیشنهاد:

  • Techno: برای بهترین مشخصات در زمینه ایمنی، فناوری و عملکرد، مانند رانندگی خودکار سطح ۲، درب صندوق عقب برقی هندزفری، چراغ‌های LED Matrix و ناوبری متصل با دستیار مجازی.
  • Premium: برای بهترین راحتی و انحصاری، با روکش داخلی وینیل و پارچه، صندلی راننده برقی با عملکرد ماساژ، نورپردازی داخلی محیطی و پدال‌ها و صفحه رکاب آلومینیومی.
  • Sport: که به طور پیش فرض بهترین عملکرد را با صندلی‌های Sabelt، روکش آلکانترا و ویژگی‌های بیرونی اسپرت ارائه می‌دهد.

جدول مشخصات آلفارومئو جونیور

مشخصهمقدار
نوعهاچ‌بک اسپرت کامپکت
پیشرانههیبرید (۱۳۶ اسب بخار، ۱۵۶ اسب بخار) و الکتریکی (۱۵۶ اسب بخار، ۲۸۰ اسب بخار)
گیربکساتوماتیک
ابعادطول: کمی بیش از ۴ متر
وزنکم، با توزیع بهینه جرم
فرمانفرمان مستقیم (۱۴.۶:۱)
سیستم تعلیقاسپرت (۲۵ میلی‌متر پایین‌تر)
ترمزهادیسک‌های جلوی بیش از ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای مونوبلاک چهار پیستونی
رینگ‌ها۱۸ تا ۲۰ اینچی
برد (مدل الکتریکی)۴۱۰ کیلومتر (WLTP)
شارژ۱۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه با شارژر سریع DC 100 کیلووات
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۵.۹ ثانیه (مدل VELOCE ELETTRICA)
حداکثر سرعتبیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت (مدل VELOCE ELETTRICA)
ویژگی‌هارانندگی خودکار سطح ۲، ناوبری متصل، دوربین عقب ۱۸۰ درجه، درب صندوق عقب برقی هندزفری، سیستم بدون کلید، شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی (مدل ELETTRICA SPECIALE)
مدل‌هاTechno، Premium، Sport

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×