چهارشنبه , ۷ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پرفروش‌ترین برندهای خودرو در چین: نیمه اول ۲۰۲۴
پرفروش‌ترین برندهای خودرو در چین

پرفروش‌ترین برندهای خودرو در چین: نیمه اول ۲۰۲۴

۱۴۰۳-۰۴-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

به تازگی، انجمن خودروسازان سواری چین (CPCA) و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM) گزارش عملکرد صنعت خودروی چین را برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتشر کردند.

به گزارش مجله ماشین، در نیمه اول ۲۰۲۴، تولید و فروش خودرو در چین به ترتیب ۱۳.۸۹۱ میلیون و ۱۴.۰۴۷ میلیون دستگاه رسید که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد و ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

به طور خاص، نرخ رشد فروش خودروهای انرژی نو (NEV) به طور قابل توجهی بالاتر از خودروهای بنزینی بود.

تولید و فروش این خودروها به ترتیب ۴.۹۲۹ میلیون و ۴.۹۴۴ میلیون دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰.۱ درصد و ۳۲ درصد افزایش یافته است. سهم بازار خودروهای انرژی نو در این مدت به ۳۵.۲ درصد رسید.

جدول برندهای پرفروش چینی در نیمه اول ۲۰۲۴ – منبع: CPCA

رتبهبرندهای چینیحجم فروش
۱BYD۱.۶۰۷ میلیون
۲Chery۱.۰۵۷ میلیون
۳Geely۹۵۵,۰۰۰
۴Changan۸۰۹,۰۰۰
۵SAIC-Volkswagen۷۵۴,۰۰۰
۶FAW-Volkswagen۵۱۲,۰۰۰
۷Great Wall Motor۴۶۷,۴۰۰
۸Tesla China۴۲۶,۰۰۰
۹GAC-Toyota۳۳۶,۰۰۰
۱۰SAIC۳۳۱,۵۰۰
۱۱SAIC-GM-Wuling۳۳۱,۰۰۰
۱۲Dongfeng-Nissan۳۲۸,۰۰۰
۱۳Brilliance Auto۳۱۶,۰۰۰
۱۴FAW-Toyota۳۰۸,۰۰۰
۱۵Beijing Benz۲۷۸,۰۰۰
۱۶Dongfeng-Honda۲۳۶,۰۰۰
۱۷SAIC-GM۲۲۵,۰۰۰
۱۸GAC-Honda۲۰۷,۰۰۰
۱۹FAW Hongqi۲۰۱,۰۰۰
۲۰Li Auto۱۸۸,۰۰۰

علاوه بر این، مجموع فروش ۱۰ شرکت خودروسازی برتر چین ۱۱.۹۱۷ میلیون دستگاه خودرو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته و ۸۴.۸ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داده است.

به طور خاص، حجم فروش سه خودروساز برتر (BYD، چری و Geely) معادل ۴.۸۷۱ میلیون دستگاه خودرو بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش یافته و ۳۴.۷ درصد از سهم بازار را تشکیل داده است.

جدول ۱۵ برند پرفروش در چین در نیمه اول ۲۰۲۴

رتبهبرندهاحجم فروش
۱BYD۱.۶۰۷ میلیون
۲Volkswagen۱.۲۶۶ میلیون
۳Chery۱.۰۵۷ میلیون
۴Geely۹۵۵,۰۰۰
۵Changan۸۰۹,۰۰۰
۶Toyota۶۴۴,۷۰۰
۷Great Wall Motor۴۶۷,۴۰۰
۸Honda۴۴۴,۷۰۰
۹Tesla۴۲۶,۶۰۰
۱۰SAIC۳۳۱,۵۰۰
۱۱Wuling۳۳۱,۳۰۰
۱۲Nissan۳۲۸,۳۰۰
۱۳BMW۳۱۶,۰۰۰
۱۴Mercedes Benz۲۷۸,۷۰۰
۱۵GM۲۲۵,۶۰۰

با تفکیک بیشتر بر اساس نوع برند، حجم فروش برندهای داخلی چین به ۵.۵۵۹ میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش یافته و سهم بازار ۵۶.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

حجم فروش تجمعی برندهای آلمانی ۱.۹۰۷ میلیون دستگاه با کاهش ۶.۲ درصدی نسبت به سال قبل و سهم بازار ۱۹.۴ درصدی بوده است.

حجم فروش برندهای ژاپنی به ۱.۴۶۶ میلیون دستگاه خودرو رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد کاهش یافته و سهم بازار ۱۴.۹ درصدی را در اختیار داشت.

همچنین، حجم فروش برندهای آمریکایی و فرانسوی به ترتیب ۱۹.۲ درصد و ۱۹.۱ درصد کاهش یافته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×