پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی وویا فری: سفری بی‌نهایت با یک بار شارژ وراداتی جدید
وویا فری

معرفی وویا فری: سفری بی‌نهایت با یک بار شارژ وراداتی جدید

۱۴۰۳-۰۵-۰۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه 10

خودروی شاسی‌بلند متوسط و پلاگین هیبریدی «وویا فری» با تغییرات گسترده، جایگزین مدل‌های پیشین خود در بازار شده است. این خودرو اکنون تنها در یک نسخه با قدرت ۴۹۰ اسب بخار، برد ۱۲۱۱ کیلومتری بر اساس استاندارد چین و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه به قیمت ۲۶۶ هزار و ۹۰۰ یوان (معادل ۳۶ هزار و ۶۶۰ دلار آمریکا) عرضه می‌شود. این کاهش قیمت نسبت به مدل قبلی با همین پیشرانه که قیمتی حداقل ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ یوان (۴۵ هزار و ۸۲۰ دلار) داشت، بسیار چشمگیر است.

به گزارش مجله ماشین، طبق آخرین اخبار، شاسی‌بلند برقی-هیبریدی وویا فری به عنوان اولین سفیر این برند چینی، توسط شرکت سروش موتور به زودی در خیابان‌های کشورمان دیده خواهد شد.

وویا، زیرمجموعه‌ای از غول خودروسازی دانگ فنگ، با رویکردی نوآورانه و طراحی‌های آینده‌نگرانه، خودروهای برقی را به عنوان آینده حمل و نقل می‌بیند. وویا فری، با طراحی جسورانه و امکانات پیشرفته‌اش، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از رانندگی را برای کاربران ایرانی به ارمغان خواهد آورد.

طراحی وویا فری

در این نسخه جدید، طراحی بیرونی خودرو دستخوش تغییراتی شده است. سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و اسپویلر پایین تهاجمی‌تر شده است. چراغ‌های جلو نیز به صورت یکپارچه با نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. جلوپنجره نیز کوچک‌تر شده و پوشش کرومی آن حذف شده است. رینگ‌های خودرو نیز به رنگ مشکی و پنج پره طراحی شده‌اند.

وویا فری
نمای عقب وویا فری

در قسمت عقب، خودرو به یک اسپویلر سقفی اسپرت‌تر و سپر جدید مجهز شده است. چراغ‌های عقب و سایر جزئیات بدون تغییر باقی مانده‌اند. وویا فری همچنان یک شاسی‌بلند پنج نفره با ابعاد ۴۹۰۵ در ۱۹۵۰ در ۱۶۴۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۹۶۰ میلی‌متر است.

فضای داخل وویا فری

در داخل خودرو، کنسول وسط بازطراحی شده و ظاهری ساده‌تر با دو صفحه شارژ بی‌سیم، دو جا لیوانی و چند دکمه فیزیکی پیدا کرده است. دسته دنده از کنسول وسط به پشت فرمان منتقل شده است. فرمان سه شاخه و D شکل بدون تغییر باقی مانده است.

وویا فری
کابین وویا فری

کنسول وسط به سه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز شده و یک نمایشگر لمسی نیز برای سرنشینان ردیف عقب در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی وویا فری

وویا فری تنها در نسخه پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود که به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار مجهز است. این موتور نیروی خود را به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند و تنها وظیفه شارژ باتری یا تامین انرژی مستقیم برای موتورهای برقی را بر عهده دارد. دو موتور برقی وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارند. موتور عقب قدرتی برابر با ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و موتور جلو نیز با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر به کمک آن می‌آید. در مجموع، این خودرو دارای قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متر است و می‌تواند در مدت ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

وویا فری
وویا فری

باتری این خودرو از نوع سه لایه (NMC) و ساخت شرکت CATL با ظرفیت ۳۹.۲ کیلووات ساعت است. وویا فری می‌تواند با یک بار شارژ کامل باتری و بدون استفاده از موتور بنزینی تا مسافت ۲۱۰ کیلومتر را طی کند. اما با استفاده از مخزن سوخت ۵۶ لیتری، برد ترکیبی آن به ۱۲۱۱ کیلومتر می‌رسد که نسبت به مدل قبلی با برد ۹۶۰ کیلومتر افزایش قابل توجهی داشته است.

امکانات وویا فری

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق بادی با قابلیت افزایش ارتفاع ۱۰۰ میلی‌متری اشاره کرد. همچنین بسته آپشنال «آپولو های‌وی درایوینگ پرو» شامل سیستم ناوبری خودران، کروز کنترل تطبیقی، حافظه پارک و سایر امکانات نیز برای این خودرو قابل سفارش است. قیمت این بسته ۲۵ هزار یوان (۳۴۳۰ دلار) است، اما مشتریان اولیه می‌توانند آن را با قیمت ۱۰ هزار یوان (۱۳۷۰ دلار) خریداری کنند.

همانطور که گفته شد، وویا فری تنها در یک نسخه با قیمت ۲۶۶ هزار و ۹۰۰ یوان (۳۶ هزار و ۶۶۰ دلار) عرضه می‌شود که نسبت به مدل قبلی با همین پیشرانه که قیمتی حداقل ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ یوان (۴۵ هزار و ۸۲۰ دلار) داشت، کاهش قیمت چشمگیری داشته است. به نظر می‌رسد وویا تلاش می‌کند تا با کاهش قیمت، فروش خود را در بازار افزایش دهد.

جدول مشخصات اصلی Voyah Free

مشخصاتتوضیحات
قیمت در چین۲۶۶,۹۰۰ یوان (۳۶,۶۶۰ دلار آمریکا)
قدرت پیشرانه۴۸۰ اسب بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر/ساعت۴.۸ ثانیه
بیشینه سرعت۲۰۰ کیلومتر/ساعت
بُرد برقی۲۱۰ کیلومتر (فقط باتری)
بُرد ترکیبی۱,۲۲۱ کیلومتر (CLTC)
ظرفیت باتری۳۹.۲ کیلووات ساعت (NMC)
موتور بنزینی۱.۵ لیتری توربوشارژ (۱۵۰ اسب بخار)
حجم مخزن سوخت۵۶ لیتر
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۹۰۵/۱۹۵۰/۱۶۴۵ میلی‌متر
فاصله محورها۲۹۶۰ میلی‌متر
طراحی داخلیکنسول مرکزی بازطراحی شده، سه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، شارژ بی‌سیم، کنترل‌های فیزیکی محدود
ویژگی‌های اضافیتعلیق هوا، بسته Apollo Highway Driving Pro
قیمت بسته آپشنال۲۵,۰۰۰ یوان (۳,۴۳۰ دلار آمریکا)
قیمت بسته آپشنال برای مشتریان اولیه۱۰,۰۰۰ یوان (۱,۳۷۰ دلار آمریکا)

گالری تصاویر

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×