پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی تانک ۳۰۰ گریت وال موتور: تصاویر جاسوسی نسخه فیس‌لیفت
تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

معرفی تانک ۳۰۰ گریت وال موتور: تصاویر جاسوسی نسخه فیس‌لیفت

۱۴۰۳-۰۵-۲۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

تصاویر جاسوسی از نسخه فیس‌لیفت شاسی‌بلند تانک ۳۰۰ شرکت گریت وال موتور منتشر شده است. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مدل زیرمجموعه برند وی آغاز به کار کرد، قدیمی‌ترین محصول در خانواده تانک محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد تغییرات عمدتاً در بخش داخلی اعمال شده و شامل نسخه‌های بنزینی و پلاگین هیبریدی خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، نسل فعلی تانک ۳۰۰ به دو نمایشگر یکپارچه در داشبورد مجهز است که شامل یک صفحه نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و یک صفحه نمایشگر اطلاعات سرگرمی می‌شود. هر دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هستند اما به نظر می‌رسد یک صفحه نمایش پیوسته را تشکیل می‌دهند. در نسخه جدید، واحد اطلاعات سرگرمی با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تر جایگزین شده است که از خط داشبورد بالا می‌آید و با دیگر مدل‌های خانواده تانک هماهنگی بیشتری دارد.

تانک ۳۰۰ گریت وال موتور
فضای داخل تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

اگرچه پیکربندی کلی کنسول وسط تا حدودی مشابه است، اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد. نسخه فیس‌لیفت دیگر دارای انتخابگر درایو نصب شده روی کنسول وسط نیست و به یک دسته روی ستون فرمان منتقل شده است. فرمان نیز تغییر کرده و اکنون دارای طراحی تخت دو قلو است. قابل توجه است که تعداد کنترل‌های روی فرمان نیز به شدت کاهش یافته و اکنون تنها بر اساس دو چرخ اسکرول است، در حالی که خودرو قدیمی دارای یک پد با سه سوئیچ در زیر هر طرف فرمان بود. به جز این تغییرات، ظاهر کلی داخلی تقریباً مشابه باقی مانده است.

معرفی تانک ۳۰۰ گریت وال موتور: تصاویر جاسوسی نسخه فیس‌لیفت
نمای عقب تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

تصاویر جاسوسی خارجی نشان‌دهنده پوشش استتاری در اطراف درب‌های جلو و عقب است، اما مشخص نیست که آیا این مناطق تغییر کرده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید: معرفی تانک ۴۰۰ گریت وال موتور

انتظار می‌رود گزینه‌های پیشرانه برای تانک ۳۰۰ بدون تغییر باقی بماند. این بدان معناست که یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۶۷ کیلووات و گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر ارائه خواهد شد. همچنین یک نسخه مجهز به موتور ۳.۰ لیتری V6 توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ کیلووات و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر نیز در دسترس خواهد بود. این نسخه از سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک برخوردار است، در حالی که خودروهای مجهز به موتور ۲.۰ لیتری از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند.

معرفی تانک ۳۰۰ گریت وال موتور: تصاویر جاسوسی نسخه فیس‌لیفت
فضای داخل تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

فیس‌لیفت همچنین باید به زودی در مدل تانک ۳۰۰ Hi4-T نیز عرضه شود. این نسخه پلاگین هیبریدی مبتنی بر موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۵ کیلووات و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر است. همچنین یک موتور برقی ۱۲۵ کیلوواتی روی محور جلو وجود دارد که ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این سیستم در مجموع دارای قدرت ۳۰۰ کیلووات و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر است و خودرو از باتری لیتیوم یونی ۳۷.۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد تمام الکتریکی با استفاده از چرخه WLTC ۱۰۰ کیلومتر است.

تانک ۳۰۰ گریت وال موتور
کابین راننده تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

ابعاد تانک ۳۰۰ و نسخه Hi4-T برابر با ۴۷۶۰، ۱۹۳۰ و ۱۹۰۳ میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) است و فاصله بین محورها ۲۷۵۰ میلی‌متر است. قیمت‌های تانک ۳۰۰ در حال حاضر از ۱۹۹۸۰۰ تا ۳۳۰ هزار یوان (۲۷۸۵۰ تا ۴۶۰۰۰ دلار آمریکا) متغیر است و قیمت تانک ۳۰۰ Hi4-T ۲۶۹۸۰۰ یوان (۳۷۶۰۰ دلار آمریکا) است. انتظار می‌رود قیمت نسخه فیس‌لیفت بسیار نزدیک به قیمت‌های فعلی باشد و نسخه جدید در حدود پایان سال به فروش برسد.

تانک ۳۰۰ گریت وال موتور
تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

جدول مشخصات تانک ۳۰۰ گریت وال موتور

مشخصات اصلیجزئیات
موتور۲.0T با قدرت ۱۶۷ کیلووات و گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر
موتور جایگزین۳.0T V6 با قدرت ۲۶۵ کیلووات و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر (مجهز به سیستم هیبریدی ملایم ۴۸V)
گیربکس۸ دنده اتوماتیک (در نسخه ۲.0T) و ۹ دنده اتوماتیک (در نسخه ۳.0T V6)
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۷۶۰/۱۹۳۰/۱۹۰۳ میلی‌متر
فاصله محورها۲۷۵۰ میلی‌متر
مدل PHEV۲.0T با قدرت ترکیبی ۳۰۰ کیلووات و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر
باتری۳۷.۱ کیلووات ساعت، برد الکتریکی ۱۰۵ کیلومتر (بر اساس WLTC)
قیمت فعلی۱۹۹,۸۰۰ تا ۳۳۰,۰۰۰ یوان (۲۷,۸۵۰ تا ۴۶,۰۰۰ دلار آمریکا)
قیمت نسخه PHEV۲۶۹,۸۰۰ یوان (۳۷,۶۰۰ دلار آمریکا)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×