پنجشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » شرایط فروش » راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان
راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

سامانه ثبت‌نام خودرو جانبازان باز شد (شهریور)

سامانه ثبت‌نام خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر از امروز، دو شنبه ۱۰ شهریور، باز شده است. جانبازانی که در گذشته از این طرح انصراف داده بودند، حالا فرصت دوباره دارند تا خودروی موردنظر خود را انتخاب کنند. همچنین، فهرست خودروهای قابل انتخاب به‌روز شده و مدل‌های جدیدتری به آن اضافه شده است.

 این سامانه به مدت ۱۰ روز کاری باز خواهد بود.  هر جانباز می‌تواند ۵ مدل خودرو را به ترتیب اولویت انتخاب کند.  اگر خودروی انتخابی شما موجود نباشد، سیستم به صورت خودکار یکی از اولویت‌های بعدی شما را انتخاب می‌کند. هزینه خودرو بر اساس قیمت FOB (قیمت کالا در مبدا) محاسبه می‌شود.  اگر از خودروی انتخاب شده توسط سیستم راضی نباشید، می‌توانید از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و خودتان خودرو را وارد کنید.

برای ثبت‌نام و انتخاب خودرو، به آدرس اینترنتی janbazan.saleauto.ir مراجعه کنید.

 

ثبت‌نام و ورود به سامانه

 از تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳، سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان در سامانه جامع تجارت برای آن دسته از جانبازانی که پیش از این در این سامانه درخواست واردات خودرو به صورت شخصی را ثبت کرده بودند، بازگشایی شده است.

متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و طی کردن مراحل زیر، نسبت به ثبت سفارش خودروی خود اقدام نمایند:

برای ثبت سفارش واردات خودرو ویژه جانبازان، باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنید و مراحل را مطابق راهنمای زیر انجام دهید.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت‌نام و ورود به سامانه به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای عملیات پایه) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «راهنمای عملیات پایه» را دریافت و مطالعه کنید.

دریافت نقش مجوز موردی (ایثارگران)

پس از ورود به حساب کاربری خود با نقش پایه حقیقی، از منوی سمت راست، گزینه بارگذاری صلاحیت‌ها را انتخاب کنید. از سربرگ «استعلام مجوز موردی»، نوع مجوز «افراد خاص-ایثارگران» را انتخاب و گزینه «استعلام مجوز موردی» را انتخاب نمایید.

نکته: برای هرگونه سؤال و مشکل در دریافت نقش مجوز ایثارگران با شماره تماس ۱۲۴ داخلی ۲>1>1 تماس بگیرید.

راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان
راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

دریافت توکن یا گواهی امضای الکترونیکی

برای برخی فعالیت‌ها در سامانه جامع تجارت مانند «اعطای دسترسی به نمایندگان» یا «اخذ شناسه فروشنده خارجی» باید «گواهی امضای الکترونیکی» دریافت کنید.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت گواهی امضای الکترونیکی (توکن) به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای عملیات پایه) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «راهنمای ثبت‌نام و صدور گواهی امضای الکترونیکی و استفاده از توکن» را دریافت و مطالعه کنید.

معرفی نماینده (مدیریت نمایندگان)

اگر قصد دارید فرآیند واردات را به شخص حقیقی یا حقوقی (شرکت) واگذار کنید، باید از فرآیند مدیریت نمایندگان، دسترسی لازم را به شخص مورد نظر اعطا کنید.

نکته: این بخش اختیاری است و در صورت انجام فرآیند به صورت شخصی، نیازی به معرفی نماینده نیست. برای اعطای نمایندگی، وارد حساب کاربری شده و از منوی سمت راست، بخش «عملیات پایه»، قسمت «مدیریت نمایندگان»، گزینه «نماینده جدید» را انتخاب و اطلاعات فرم مربوطه را تکمیل کنید. پس از اعطای نمایندگی، شخص نماینده باید با نقش پایه وارد حساب کاربری شود و از قسمت «عملیات پایه»، «مدیریت پیشنهادهای نمایندگی» درخواست نمایندگی دریافت شده را تأیید یا رد کند. در صورت تأیید، نقش نمایندگی برای نماینده ایجاد می‌شود.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه اعطای نمایندگی در سامانه جامع تجارت به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای عملیات پایه) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «راهنمای عملیات پایه» را دریافت و مطالعه کنید.

نکته: فرآیند «اعطای نمایندگی» نیازمند گواهی امضای الکترونیکی (توکن) است.

راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان
راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

دریافت شناسه کالای وارداتی

برای وارد کردن خودروی مورد نظر، باید شناسه کالای آن را در سامانه جامع تجارت دریافت کنید.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت شناسه کالای وارداتی، به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای شناسه کالا) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «راهنمای شناسه کالای وارداتی» را دریافت و مطالعه کنید. همچنین می‌توانید ویدیو راهنمای دریافت شناسه کالای وارداتی را در کانال آپارات سامانه جامع تجارت مشاهده کنید.

نکته: توجه داشته باشید که شناسه کالا برای هر کالای وارداتی، به ازای هر شخص حقیقی یا حقوقی صادر نمی‌شود. این شناسه مختص به کالا است و هر کالای وارداتی دارای شناسنامه مشخص، فقط یک بار شناسه کالا دریافت می‌کند. در صورت یکسان بودن اطلاعات شناسنامه کالا، باید از همان شناسه ثبت‌شده جهت ثبت سفارش کالا استفاده کنید. برای جستجوی شناسه کالاهای وارداتی، از منوی عملیات شناسه کالا، «جستجوی کالا» را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید جستجو را بر اساس فیلترهایی مانند شناسه بین‌المللی کالا، شرح کالا و سایر موارد انجام دهید.

راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان
راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

دریافت شناسه فروشنده خارجی

ثبت مشخصات فروشنده خارجی و اخذ شناسه آن در سامانه جامع تجارت، جهت واردات کالا الزامی است.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت شناسه فروشنده خارجی به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای تجارت خارجی) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «دریافت شناسه فروشنده خارجی» را دریافت و مطالعه کنید.

نکته: توجه داشته باشید که فرآیند اخذ شناسه فروشنده خارجی، نیازمند استفاده از گواهی امضای الکترونیکی (توکن) است.

 ثبت پرونده ثبت سفارش

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت پرونده، به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای تجارت خارجی) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «راهنمای ثبت سفارش خودروی جانبازان» را دریافت و مطالعه کنید.

نکته: توجه داشته باشید که فرآیند ثبت پرونده ثبت سفارش، نیازمند استفاده از گواهی امضای الکترونیکی (توکن) است.

ثبت درخواست تخصیص ارز

در فرآیند واردات رسمی کالا، بعد از نهایی شدن ثبت سفارش و جهت دریافت مجوز خرید ارز، باید نسبت به ارائه درخواست تخصیص ارز به بانک مرکزی اقدام کنید.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت درخواست تخصیص ارز به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای تجارت خارجی) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «ثبت درخواست تخصیص ارز» را دریافت و مطالعه کنید.

 تعیین منشأ ارز

یکی از مراحل ترخیص کالا در مقررات تجارت، فرآیند تعیین منشأ ارز است. برای تمام کالاهایی که به صورت بانکی، غیر بانکی و بدون انتقال ارز ثبت سفارش شده باشند، باید به سامانه جامع تجارت مراجعه و اقدام به تعیین منشأ ارز کنید. مراحل تعیین منشأ ارز برای ثبت سفارش‌های بانکی، غیر بانکی و بدون انتقال ارز با یکدیگر متفاوت هستند و جهت ترخیص تمام کالاها باید بعد از ثبت منشأ ارز در سامانه جامع تجارت، کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز جهت ارائه به گمرک دریافت شود.

نکته: برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه تعیین ارز به بخش مستندات (فایل‌های راهنمای تجارت خارجی) در وب‌سایت مراجعه کنید و سند آموزشی «راهنمای تعیین منشأ ارز» را دریافت و مطالعه کنید.

راه‌های ارتباط با پشتیبانی

در منوی وب‌سایت سامانه جامع تجارت، آدرس ایمیل، شماره تماس پشتیبانی به همراه راهنمای داخلی‌ها، آیدی کانال سامانه جامع تجارت در شبکه اجتماعی بله، آیدی سامانه جامع تجارت در اینستاگرام و آدرس کانال آپارات سامانه قابل مشاهده است.

راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان
راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

راهنمای جامع واردات خودرو توسط جانبازان

اخبار مرتبط با واردات خودرو توسط جانبازان

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×