پنجشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی هاوال H5: شاسی‌بلند غول‌پیکر
هاوال H5

معرفی هاوال H5: شاسی‌بلند غول‌پیکر

۱۴۰۳-۰۶-۰۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 15

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هاوال H5 در بازار روسیه با موتورهای بنزینی یا دیزلی عرضه خواهد شد. فروش رسمی این خودرو از پاییز آغاز می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، بخش روسی Haval تصمیم گرفته تا رونمایی از شاسی‌بلند جدید H5 را به تأخیر نیندازد. این شرکت پس از اعلام رسمی این مدل در روز گذشته، امروز جزئیات مربوط به تجهیزات و قیمت‌های آن را منتشر کرد. هرچند برای آغاز فروش رسمی، باید تا پاییز صبر کنیم. جالب است بدانید که این پنجمین مدل جدید Haval در سال ۲۰۲۴ برای بازار روسیه است. پیش از این، مدل‌های فیس‌لیفت شده Haval Jolion، Haval H3، کراس‌اور Haval F7 و شاسی‌بلند Haval H9 به بازار عرضه شده بودند.

معرفی هاوال H5: شاسی‌بلند غول‌پیکر
هاوال H5

در مورد مدل قدیمی‌تر Haval H5 پیش‌تر توضیحات بسیاری داده‌ایم، بنابراین نیازی به تکرار تاریخچه آن نیست. مدل جدید “پنج” بر اساس پیکاپ Great Wall Poer KingKong طراحی شده که در بازار روسیه نیز موجود است. این شاسی‌بلند مسافری دارای تعلیق مستقل با سیستم دو بازوی عرضی در جلو و محور عقب یکپارچه است. طول H5 برابر با ۵۱۹۰ میلی‌متر و فاصله محورهای آن ۳۱۴۰ میلی‌متر است. این در حالی است که طول Haval H9 نسل دوم، که برای بازار روسیه در نظر گرفته شده، ۴۹۵۰ میلی‌متر و فاصله محورهای آن ۲۸۵۰ میلی‌متر است. ارتفاع مجاز جاده‌ای H5، همانند H9، ۲۰۰ میلی‌متر است و بر اساس مدل، رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی برای آن در نظر گرفته شده است.

معرفی هاوال H5: شاسی‌بلند غول‌پیکر
هاوال H5

طراحی Haval H5 هماهنگی زیادی با پیکاپ مرتبط دارد. این خودرو دارای چراغ‌های مشابه، کاپوت برجسته و خطوط کناری برجسته است. با این حال، جلوپنجره و چراغ‌های عقب H5 طراحی منحصربه‌فردی دارند. در داخل، شاسی‌بلند مسافری H5 نیز تا حد زیادی شبیه به پیکاپ است. همان‌طور که در چین، این مدل در روسیه نیز تنها با کابین پنج‌نفره عرضه می‌شود. حجم صندوق عقب با صندلی‌های ردیف دوم خوابیده به ۲۱۱۶ لیتر می‌رسد و زیر کف بارگیری فضای اضافی وجود دارد.

معرفی هاوال H5: شاسی‌بلند غول‌پیکر
هاوال H5

در روسیه، این شاسی‌بلند جدید با موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری بنزینی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار (۳۸۰ نیوتن‌متر) و موتور توربودیزل با حجم مشابه و قدرت ۱۵۰ اسب بخار (۴۰۰ نیوتن‌متر) عرضه می‌شود. هر دو موتور با جعبه‌دنده اتوماتیک هشت سرعته هماهنگ هستند، هرچند در چین، نسخه‌هایی با جعبه‌دنده دستی نیز موجود است (علاوه بر این، در چین موتورهای قدرتمندتری نیز عرضه می‌شوند). همچنین گزارش شده که مدل جدید در روسیه دارای سیستم چهارچرخ متحرک (نوع کلاسیک با اتصال سفت و سخت محور جلو) و دیفرانسیل عقب خودقفل‌شونده خواهد بود. به نظر می‌رسد نسخه‌های محرک عقب که در چین موجود هستند، در روسیه عرضه نخواهند شد.

هاوال H5
هاوال H5

برای Haval H5 دو نسخه Elite و Premium در نظر گرفته شده است. در نسخه پایه، تجهیزات شامل آماده‌سازی برای نصب یدک‌کش، پوشش ضد زنگ برای بدنه، بسته کامل زمستانی، سنسور پارک عقب، سیستم چندرسانه‌ای و دوربین‌های ۳۶۰ درجه (۴ عدد) است. در نسخه Premium، امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت در ترافیک، سیستم‌های ترمز خودکار، ردیابی خطوط، کمک به تغییر خط و خروج از پارکینگ به عقب اضافه شده است. نسخه برتر همچنین شامل شش کیسه هوای ایمنی، نوارهای جانبی، سقف پانوراما، درب صندوق عقب برقی و فرمان با سیستم تقویت برقی است (در نسخه پایه، سیستم فرمان تقویت هیدرولیک است).

معرفی هاوال H5: شاسی‌بلند غول‌پیکر
هاوال H5

قیمت پیشنهادی برای Haval H5 Elite با موتور بنزینی ۳,۶۹۹,۰۰۰ روبل و نسخه Premium با همان موتور ۳,۹۹۹,۰۰۰ روبل است. نسخه دیزلی این شاسی‌بلند بین ۳,۹۹۹,۰۰۰ تا ۴,۲۹۹,۰۰۰ روبل قیمت‌گذاری شده است. برای مقایسه، قیمت Haval H9 جدید با موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری بنزینی (قدرت ۲۱۸ اسب بخار) و جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک بین ۴,۲۹۹,۰۰۰ تا ۴,۷۹۹,۰۰۰ روبل است. همچنین، مدل H9 با موتور توربودیزل ۲.۴ لیتری (قدرت ۱۸۴ اسب بخار) و جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک بین ۴,۷۹۹,۰۰۰ تا ۵,۲۹۹,۰۰۰ روبل قیمت دارد. پیکاپ Poer KingKong نیز در حال حاضر با قیمت ۳,۱۹۹,۰۰۰ تا ۳,۳۹۹,۰۰۰ روبل (بدون در نظر گرفتن تخفیف‌ها) به فروش می‌رسد.

در کنار Haval H3 و Haval H9، مدل جدید Haval H5 از طریق شبکه نمایندگی‌های Haval Pro به فروش خواهد رسید.

گالری تصاویر هاوال H5

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×