دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵: راحتی، ایمنی و نوآوری
ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

معرفی ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵: راحتی، ایمنی و نوآوری

۱۴۰۳-۰۶-۱۴ زمان مطالعه: ۴ دقیقه ۹

ولوو XC90 به‌عنوان یکی از نمادهای شرکت ولوو، با بهره‌گیری از به‌روزرسانی‌های فناوری و طراحی در داخل و خارج، اکنون بیش از هر زمان دیگری بهبود یافته است. این خودروی پرچمدار و پرفروش هیبریدی، یک شاسی‌بلند لوکس و هفت‌نفره است که راحتی را به‌عنوان ویژگی اصلی خود دارد و یکی از ایمن‌ترین خودروها در جاده‌ها به‌شمار می‌آید.

به گزارش مجله ماشین، نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو با بیش از ۷۰ کیلومتر برد کاملاً الکتریکی در هر بار شارژ (براساس چرخه تست WLTP)، عملکرد بی‌نظیری دارد و این بدان معناست که بسیاری از رانندگان می‌توانند سفرهای روزمره خود را بدون تولید هیچ‌گونه آلایندگی از اگزوز انجام دهند. در واقع، داده‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از مسافت‌های طی‌شده توسط خودروهای پلاگین هیبریدی ولوو، با نیروی برق خالص انجام می‌شود.

XC90 همچنین در سفرهای طولانی‌تر قدرت بیشتری را فراهم می‌کند؛ پیشرانه هیبریدی با یک موتور بنزینی کارآمد ترکیب شده تا برد شما را به بیش از ۸۰۰ کیلومتر افزایش دهد. همچنین می‌توانید از ترکیب کامل قدرت بنزین و برق برای سیستم تمام چرخ محرک دائمی یا رانندگی در مسیرهای خارج از جاده استفاده کنید.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

طراحی خارجی جدید و مدرن‌تر، ظاهر با اعتماد به نفس ولوو XC90 را تقویت کرده و این خودرو را به نمایش‌دهنده‌ای از گذار ولوو به سمت برقی‌شدن کامل تبدیل کرده است که عناصر طراحی خودروهای کاملاً الکتریکی جدید این شرکت را بازتاب می‌دهد.

اما شاید مهم‌ترین تغییرات در داخل خودرو باشد. فضای داخلی تجدیدنظرشده، کاربردی‌تر شده و تجربه کاربری جدیدی را که در خودروهای الکتریکی جدید ولوو EX90 و EX30 دیده می‌شود، به XC90 آورده است. یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر با وضوح بالاتر تجربه کاربری را بهبود بخشیده و دنیایی از ویژگی‌ها، اپلیکیشن‌ها و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از راه دور را ارائه می‌دهد.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
فضای داخل ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

جیم روآن، مدیرعامل ولوو، می‌گوید:این پرچمدار هیبریدی ما سال‌هاست که یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ما بوده و همچنان محبوب بسیاری از مشتریان است. چه به‌دنبال راحتی، فضا، لوکس بودن، انعطاف‌پذیری یا کارایی هیبریدی باشید، XC90 در تمام این موارد شما را راضی می‌کند. با ترکیب XC90 و مدل الکتریکی EX90، ما گزینه‌های مناسبی برای مشتریان فراهم کرده‌ایم و در مسیر گذار به سمت برقی‌شدن کامل، محصولاتی متعادل ارائه می‌دهیم.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

در کنار مدل‌های جدید تمام برقی، XC90 T8 پلاگین هیبریدی همچنان یک انتخاب محبوب برای مشتریان و خودرویی مهم برای ما از نظر فروش و سودآوری است. همراه با مدل‌های تمام برقی ولوو، خودروهای پلاگین هیبریدی مانند XC90 و هم‌خانواده‌های آن، یک پورتفولیوی محصول جهانی هیجان‌انگیز و متعادل برای ولوو فراهم می‌کنند که پلی قوی به‌سوی آینده‌ای تمام برقی ایجاد می‌کند.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
نمای عقب ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

این تعادل بین خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی، پورتفولیوی مناسبی برای بازار امروز است، زیرا بازار خودروهای پریمیوم تمام برقی هنوز در برخی از بازارهای کلیدی در حال توسعه است. پلاگین هیبریدها همچنان برای برنامه‌های رشد فروش و سودآوری ولوو در سال‌های آینده اهمیت زیادی دارند.

همانند هر خودروی ولوو، XC90 نیز یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود است. این خودرو مجهز به یک قفسه ایمنی پیشرفته و مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های ایمنی فعال است که به حفظ ایمنی شما، عزیزانتان و دیگران در جاده کمک می‌کند.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

ولوو XC90 با استفاده از رادار و دوربین جلو، می‌تواند در صورت انحراف شما به لاین مقابل، شما را به‌طور ایمن به لاین خودتان بازگرداند تا از خطر برخورد جلوگیری شود. همچنین به شما کمک می‌کند تا به‌طور ناخواسته از جاده خارج نشوید و می‌تواند با استفاده از ترمز و فرمان، از برخورد با سایر خودروها، عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ، مانند گوزن‌های بومی سوئد، جلوگیری کند.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
نماب جانبی ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

سواری در ولوو XC90 اکنون بهتر از همیشه است، با راحتی افسانه‌ای صندلی‌ها و بهبود سیستم تعلیق به‌عنوان تجهیزات استاندارد. هر دمپر به‌طور جداگانه می‌تواند به‌طور مکانیکی با شرایط جاده فعلی سازگار شود تا راحتی و ثبات بیشتری را فراهم کند – برای تجربه رانندگی با اعتماد به نفس و آرامش بیشتر.

و اگر می‌خواهید نهایت راحتی را تجربه کنید، سیستم تعلیق بادی انتخابی به‌همراه شاسی فعال که ۵۰۰ بار در ثانیه خودرو، جاده و راننده را رصد می‌کند، همکاری می‌کند تا راحت‌ترین سواری ممکن را فراهم کند. بسته به اینکه آیا دسترسی آسان‌تر به داخل یا خارج خودرو، آیرودینامیک بهتر در سرعت بالا یا ارتفاع بیشتر برای مسیرهای ناهموار را می‌خواهید، XC90 با سیستم تعلیق بادی می‌تواند خود را ۲۰ میلی‌متر پایین بیاورد یا ۴۰ میلی‌متر بالا ببرد. علاوه بر این، ما عایق‌بندی بیشتری به قسمت‌های خاصی از خودرو اضافه کرده‌ایم که به معنای کاهش بیشتر صدای باد و جاده است.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
کابین ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

فضای داخلی تجدیدنظرشده شامل یک کابین بازطراحی‌شده است که بهترین طراحی معاصر اسکاندیناوی را به نمایش می‌گذارد. داشبورد با شکل افقی‌تر نسبت به قبل، پنل‌های تزئینی ساخته شده از مواد بازیافتی با کیفیت برای یک سطح بافت‌دار و دریچه‌های هوای عمودی جدید تقسیم شده است. نورپردازی بهبود یافته حس لوکس بیشتری را در شب ایجاد می‌کند.

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

همچنین فضای داخلی را در پاسخ به بازخورد مشتریان فعلی XC90 کاربردی‌تر کرده‌ایم. طراحان ولوو فضای ذخیره‌سازی اضافی در کنسول مرکزی ایجاد کرده‌اند، از جمله یک نگهدارنده لیوان اضافی، و شارژر بی‌سیم تلفن را پشت تونل مرکزی، جدا از فضای ذخیره اصلی، برای راحتی بیشتر قرار داده‌اند.

ولوو XC90 می‌تواند با یکی از بهترین سیستم‌های صوتی موجود در خودرو یعنی سیستم صوتی های‌فیدلیتی Bowers & Wilkins تجهیز شود که می‌تواند آکوستیک یک صحنه، سالن کنسرت یا کلوپ جاز را به‌طور کامل شبیه‌سازی کند.

هر دو مدل B5 و B6 با یک باتری لیتیوم-یونی ۴۸ ولتی و یک استارتر/ژنراتور یکپارچه همراه هستند که می‌توانند تا ۱۵ درصد از مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای در شرایط رانندگی واقعی را کاهش دهند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×