دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i: طراحی زیبا و عملکرد قدرتمند
بی‌وای‌دی سی‌لاین 05 DM-i

معرفی بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i: طراحی زیبا و عملکرد قدرتمند

۱۴۰۳-۰۶-۱۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

تصاویر رسمی از بی‌وای‌دی سی‌لاین 05 DM-i  منتشر شد. این خودرو به زودی وارد بازار چین خواهد شد.

فهرست مطالب:

به گزارش مجله ماشین، سی‌لاین یک سری تازه تشکیل شده تحت برند BYD است. این شامل یک کراس‌اور تمام برقی و یک کراس‌اور پلاگین هیبریدی است. Sealion 07 EV  اولین مدل این خط شد. امروزه، BYD Song Plus (Sealion U) در برخی بازارهای جهانی به عنوان BYD Sealion 06 به فروش می‌رسد. سی‌لاین ۰۵ DM-i به مدل ورودی این سری تبدیل خواهد شد.

بی‌وای‌دی سی‌لاین 05 DM-i
نمای عقب بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i

طراحی

بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i از زبان طراحی سری Ocean پیروی می‌کند. قسمت جلویی آن دارای یک جلوپنجره بدون قاب بزرگ و چراغ‌های جلو مستطیلی کشیده است. سپر جلو دارای یک ورودی هوای قابل توجه برای خنک کردن موتور است. این SUV جدید دارای تزئینات پلاستیکی در قسمت پایین بدنه و دستگیره‌های درب سنتی است.

بی‌وای‌دی سی‌لاین 05 DM-i
نمای جانبی بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i

از پهلو، می‌توانیم برجسته کنیم که سی‌لاین ۰۵ DM-i دارای طراحی سقف معلق با ستون‌های D سیاه شده است. قسمت عقب SUV ورودی دارای یک نوار چراغ عقب LED تک و یک سپر مینیمالیستی است. شایان ذکر است که سی‌لاین ۰۵ DM-i بر اساس کراس‌اور BYD Song Pro DM-i است. در نتیجه، این دو مدل از نظر نسبت‌های کلی بسیار شبیه به هم هستند.

بی‌وای‌دی سی‌لاین 05 DM-i
بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i

بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i در تصاویر رسمی بر روی چرخ‌های R19 با لاستیک‌های Chaoyang سوار می‌شود. با این حال، مقررات‌گذار چینی پیش‌تر فاش کرده بود که این SUV همچنین دارای گزینه‌های R17 و R18 خواهد بود. ابعاد بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i 4710/1880/1720 میلی‌متر با فاصله بین محورها ۲۷۱۲ میلی‌متر است. برای وضوح، این ۲۸ میلی‌متر کوتاه‌تر از Song Pro DM-i (مشخصات را ببینید) است.

مشخصات فنی

بی‌وای‌دی سی‌لاین ۰۵ DM-i دارای سیستم پلاگین هیبریدی ۵-gen BYD DM-i است. این شامل موتور تنفس طبیعی BYD472QC 1.5 لیتری برای ۷۴ کیلووات (۹۹ اسب بخار) و موتور برقی TZ210XYB برای ۱۲۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) است. همان موتور برقی BYD Qin L سدان را تأمین می‌کند (مشخصات را ببینید). با این قوای محرکه، Sealion 05 DM-i می‌تواند تا ۱۸۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

سی‌لاین 05 DM-i
چراغ عقب سی‌لاین ۰۵ DM-i

سی‌لاین ۰۵ DM-i دارای گزینه‌های باتری LFP از FinDreams، یک شرکت تابعه BYD است. ظرفیت آن به ۱۸.۳ کیلووات ساعت می‌رسد. با یک بار شارژ در حالت EV، Sealion 05 DM-i می‌تواند تا ۹۳ کیلومتر (CLTC) کار کند. مصرف سوخت آن ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. برد ترکیبی این SUV باید به ۲۰۰۰ کیلومتر برسد.

سی‌لاین ۰۵ DM-i به زودی امسال وارد بازار چین خواهد شد. محدوده قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×