یکشنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » معرفی جتور شانهای T1: شاسی‌بلند هیبریدی جدید چری
جتور شانهای T1

معرفی جتور شانهای T1: شاسی‌بلند هیبریدی جدید چری

۱۴۰۳-۰۷-۱۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 10

به گزارش مجله ماشین، جتور، پس از معرفی مدل شانهای T2، تصاویر رسمی دومین SUV هیبریدی دوگانه‌سوز خود، یعنی جتور شانهای T1 را پیش از رونمایی آن در سه‌ماهه چهارم سال جاری منتشر کرد. قیمت پیش‌فروش این خودرو ممکن است حدود ۱۱۰,۰۰۰ یوان (۱۵,۷۰۰ دلار آمریکا) باشد. برای مقایسه، دامنه قیمت جتور شانهای T2 بین ۱۷۹,۹۰۰ تا ۲۰۹,۹۰۰ یوان (۲۴,۸۰۰ تا ۲۹,۰۰۰ دلار آمریکا) قرار دارد.

طراحی جتور شانهای T1

ظاهر نسخه تولید انبوه مشابه نسخه‌ای است که در نمایشگاه خودرو قبلی رونمایی شده بود و شکل مکعبی آن قابل مشاهده است. در جلو، چراغ‌های مربعی با واحدهای نوری مستطیلی دوتایی چهار نقطه‌ای تزیین شده‌اند و درون جلوپنجره هشت نوار نوری مستطیلی دوتایی وجود دارد.

جتور شانهای T1
نمای عقب جتور شانهای T1

دستگیره‌های پنهان و تایر یدکی خارجی در عقب این خودرو وجود ندارد. طراحی چراغ‌های عقب نیز با الگوی چهار نقطه‌ای خود با چراغ‌های جلو همخوانی دارد. ابعاد جتور شانهای T1 برابر با ۴۷۰۶ میلی‌متر طول، ۱۹۶۷ میلی‌متر عرض و ۱۸۴۵ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله محوری آن ۲۸۱۰ میلی‌متر است، که آن را به عنوان یک SUV کامپکت معرفی می‌کند.

همچنین، گلگیرها و لبه‌های جانبی خودرو به رنگ مشکی درآمده‌اند و رینگ‌های پتالی شکل با طراحی متضاد، به خودرو جلوه‌ای خاص بخشیده است. یک باربند نیز بر روی سقف خودرو اضافه شده است. زاویه نزدیک شدن خودرو ۲۷ درجه، زاویه خروج ۲۵ درجه، ظرفیت یدک‌کشی ۱,۶۰۰ کیلوگرم و وزن خالص آن ۲,۰۰۰ کیلوگرم (با سانروف) یا ۱,۹۶۳ کیلوگرم (بدون سانروف) است.

مشخصات فنی جتور شانهای T1

سیستم هیبریدی دوگانه‌سوز ۱.۵ لیتری جتور شانهای T1 شامل یک موتور ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) و ۲۲۰ نیوتن‌متر، که با موتورهای الکتریکی و یک پک باتری لیتیوم آهن فسفات ۲۶.۷ کیلووات ساعتی تأمین شده توسط CALB-Tech، ترکیب شده است. این خودرو دارای برد الکتریکی خالص ۱۱۷ کیلومتر و مصرف سوخت کلی ۱.۰۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. برد کلی ممکن است ۱,۴۰۰ کیلومتر باشد که نیاز به تأیید نهایی از برند دارد. نسخه‌های دوچرخ و چهارچرخ نیز برای فروش ارائه خواهند شد.

جتور شانهای T1
کابین جتور شانهای T1

داخل خودرو، کابین با یک فرمان تخت، خروجی‌های تهویه مربعی، یک پنل نشان‌دهنده LCD کامل ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه کنترل مرکزی شناور ۱۵.۶ اینچی که با تراشه Qualcomm Snapdragon ۸۱۵۵ تجهیز شده است، طراحی شده است. کنسول مرکزی نیز شامل یک دسته دنده بلوری، شارژر بی‌سیم ۵۰ وات گوشی و نگهدارنده‌های لیوان است.

در سپتامبر، جتور ۶۰,۲۲۶ دستگاه خودرو به فروش رساند که افزایش ۸۷.۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این خودرو که در جایگاهی پایین‌تر از مدل Shanhai T2 قرار می‌گیرد، پیش‌تر در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شده بود.

جدول مشخصات جتور شانهای T1

مشخصاتمقدار
ابعاد۴۷۰۶ میلی‌متر (طول)
۱۹۶۷ میلی‌متر (عرض)
۱۸۴۵ میلی‌متر (ارتفاع)
فاصله محوری۲۸۱۰ میلی‌متر
وزن خالص۲۰۰۰ کیلوگرم (با سانروف)
۱۹۶۳ کیلوگرم (بدون سانروف)
ظرفیت یدک‌کشی۱۶۰۰ کیلوگرم
زاویه نزدیک شدن۲۷ درجه
زاویه خروج۲۵ درجه
موتور۱.۵T هیبریدی
قدرت موتور۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار)
گشتاور۲۲۰ نیوتن‌متر
باتری۲۶.۷ کیلووات ساعت (لیتیوم آهن فسفات)
برد الکتریکی خالص۱۱۷ کیلومتر
مصرف سوخت کلی۱.۰۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
برد کلی۱۴۰۰ کیلومتر (تأیید نهایی مورد نیاز)
نوع محرکدوچرخ و چهارچرخ (هر دو در دسترس)

تصاویر جتور شانهای T1

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×