پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مگان، شاید بهترین در مونتاژهای ایران
r1

مگان، شاید بهترین در مونتاژهای ایران

۱۳۹۹-۰۷-۰۷

رپورتاژ / رنو مگان هم از آن دست ماشین‌های خوش‌ساختی است که معمولا جزو پیشنهادهای همیشگی برای یک خودروی باکیفیت و نسبتاً خوب و با کیفیت بالاست.

این خودرو، البته بعدها راهی ایران شده و در داخل کشور هم مونتاژ شد. به این ترتیب که تولید آن با پیشرانه ۱.۶ لیتری از سال ۱۳۸۷ و با پیشرانه ۲ لیتری از سال بعدترش شروع شد. این تولید تا سال ۱۳۹۳ هم استمرار داشت.

در تولیدات مگان ۱۶۰۰، شاهد بودیم که ابتدا تیپ E1 و بعدتر تیپ E2 راهی خط تولید و مونتاژ شدند. تیپ‌های مختلف هم فرق چندانی با هم نداشتند و صرفاً آپشنال‌تر بودند. اما کسانی که از این خودروی فرانسوی مونتاژ داخل استفاده می‌کنند، چه نگاهی به آن دارند و چطور به آن می‌نگرند؟

با هم بخش‌هایی از نگاه‌های کاربران این خودرو را که در فضای اینترنت به اشتراک گذاشته شده، مرور می‌کنیم تا به یک نگاه کامل‌تری برسیم.

مگان؛ به طور کلی با کیفیت

  1. به طور کلی گفته می‌شود که مگان، بابت کیفیت ساخت و فضای جادار کابین و برخی قطعات مشترکی که با تندر دارد و قابل دست‌یابی است، خودرویی خوب به شمار می‌رود.
  2. اما در کنارش گفته می‌شود که هزینه نگهداری بالایی هم دارد. ضمن این‌که سامانه جعبه‌دنده اتومات آن هم قدیمی بوده و کمی تو ذوق کاربران خودش می‌زند.
  3. کافی است یک‌بار سوار مگان شوید، حتی نسبت به سراتو هم سرد خواهید شد؛ حالا خودروهایی مثل ساندرو و … بماند.
  4. مشکل مگان این است که نمی‌توان مدل‌های کارکرده تمیزش را پیدا کرد. به همین نسبت کمی مشکل پیدا کردن قطعات اورجینال آن هم وجود دارد.
  5. مگان ماشینی باکیفیت و عالی است، کاش هنوز هم مونتاژ می‌شد و می‌توانستیم از مدل‌های تمیزتر آن استفاده کنیم.
  6. مگان، هم از حیث ایمنی و هم از نظر سوخت و قدرت عالی است.
  7. لطفاً ماشین‌های ژاپنی را با خودروی فرانسوی مثل مگان مقایسه نکنید. اصلاً قابل مقایسه نیستند و سواری ژاپنی‌ها خیلی بهتر است.
  8. مگان ماشینی اقتصادی محسوب می‌شود و نباید حساب یک خودروی لوکس را بابت آن داشته باشید؛ چرا که استهلاک بالایی دارند.

بهترین در رقبا

  1. در این‌که بین سراتو و مزدا ۳ و النترا و مگان، نرم‌ترین و بی‌نظیرترین کدام است، در پاسخ مگان نباید شک کرد. کسی که یک‌بار سوارش بشود، متوجه نرمی آن خواهد شد.
  2. یکی از ایرادات مگان، به صدا آمدن درها و گیربکس کم رمق آن است. سانروف و مانیتور مناسب و … هم که ندارد.
  3. صندلی‌های راحت و فضای زیاد داخل کابین از مزیت‌های این خودرو محسوب می‌شود که در همان نگاه و استفاده اول، به چشم‌تان می‌آید.
  4. نسبت به مدل و امکانات خودرو، قیمت آن چندان مناسب نیست.
  5. مگان حتی از سراتو دو هزار هم راحت‌تر است.
  6. من مگان خودم را فروخته و سراتو فول آپشن خریدم. از این کار خودم پشیمان هستم. مگان برای مسافرت‌ها راحت‌تر است و امنیت و محکمی بیشتری هم دارد.
  7. مگان اتومات ۹۱ داشتم؛ محکمی کابین آن عالی است. نرمی فرمان و فضای باز داخل کابین آن هم عالی است. فقط ضعف گیربکس دارد که چندان چشمگیر نیست.
  8. مگان‌های مونتاژی از مگان‌های وارداتی کیفیت بهتری دارند. شاید در فضای خودرویی کشور عجیب به نظر برسد، ولی واقعیت دارد.
  9. من یک سالی هست که با مگان درگیرم. ایمنی، کم‌خرج بودن، کم مصرف بودن و … از ویژگی‌های آن است. ترمزش هم عالی است. فقط مشکل آپشن داشتم با آن.
  10. اتفاقاً آپشن‌های کم یکی از امتیازات مگان است. چرا باید یک خودرو آپشن‌های زیادی داشته باشد؟ سادگی برای یک خودرو چیز خوبی است.
  11. هزینه تعمیرات مگان از رقبایی که دارد کمتر است.
  12. مگان قطعاً در بین ماشین‌های مونتاژی داخل ایران وضعیت بهتری نسبت به بقیه دارد.
  13. و …

این بگومگوهای اینترنتی یا در شبکه‌های مجازی را تا ابد می‌شود ادامه داد. طرفداران خودروهای ژاپنی با طرفداران خودروهای کره‌ای درگیرند و ایضاً، هر دو با طرفداران خودروهای آلمانی و ایتالیایی و فرانسوی و در نهایت همگی با طرفداران خودروهای آمریکایی. هر کدام طرفداران خودش را دارد و باید همه چیز را به سلیقه‌ها واگذار کرد و همین‌که حداقل‌های لازم و استاندارد را داشته باشند، باید قناعت کنیم.

در نهایت این‌که برای خرید مگان ، می‌توانید سری به سامانه‌های خرید و فروش خودرو و از جمله دیوار بزنید تا ببینید وضعیت این خودرو چطور است و با چه قیمت‌هایی خرید و فروش می‌شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×