روز دوم تمرین گرندپری بحرین ۲۰۲۳ / آلونسو در صدر قرار گرفت
دومین جلسه تمرینی که برای مسابقات مقدماتی و مسابقه در بحرین مهم بود، بسیار فشرده بود.
رانندگان از دقایق ابتدایی جلسه در پیست بودند و وضعیت خودروهای جدیدشان را در این شرایط بررسی کردند. همچنین تیمهایی که در جلسه اول از تایر متوسط استفاده کردند، در جلسه دوم با تایر نرم رانندگی کردند.
در طول جلسه، اسکار پیاستری دو بار بسیار محکم ترمز کرد همچنین در آخرین لحظه از ضربه زدن به لنس استرول اجتناب کرد و از پیست خارج شد.
به غیر از آن جلسه بدون حادثه بود و رانندگان روی بقیه آخر هفته تمرکز کردند و روی سواری های کوتاه و طولانی کار می کردند.
برتری در ۱۵ دقیقه ابتدایی این جلسه در اختیار راننده فراری چارلز لکلرک بود که زمان ۱:۳۱۸۴۳ را ثبت کرد.
پس از آن، فرناندو آلونسو راننده استون مارتین روی صحنه رفت و با دور تایم ۱:۳۰۹۰۷ پیشتاز شد.
در حالی که این دور پس از تکمیل شبیهسازیهای مقدماتی در اوج باقی ماند، آلونسو رهبر جلسه بود زیرا رانندگان روی شبیهسازی مسابقه در بخش نهایی تمرکز کردند.
به این ترتیب استون مارتین در اولین روز در بحرین تایید کرد که امسال بسیار سریع خواهد بود.
هیچ نام دیگری به جز آلونسو نمی توانست کمتر از ۱:۳۱ باشد، در حالی که مکس ورشتاپن با RB19 خود با ۰.۱۶۹ ثانیه در رده دوم قرار گرفت که نسبت به جلسه اول احساس بهتری داشت. با این حال، راننده هلندی به اندازه تست ها در خودروی خود راحت نبود.
سرجیو پرز در جلسه دوم به همان اندازه که در جلسه اول بود سریع بود و ۰.۱۷۱ ثانیه عقب افتاد و در جایگاه سوم قرار گرفت. بدین ترتیب، ردبول دومین جلسه را در بین سه تیم برتر به پایان رساند.
رانندگان فراری در جلسه اول عقب بودند. چارلز لکلرک در گروه نزدیک با ۰.۴۶۰ ثانیه عقبتر در رده چهارم قرار گرفت و کارلوس ساینز با یک ثانیه عقبتر در رده چهاردهم قرار گرفت. راننده اسپانیایی به سختی توانست بهترین ها را از خودروی خود به دست آورد.
رانندگان هاس در اولین جلسه تمرینی خود بسیار خوب به نظر می رسیدند. نیکو هالکنبرگ بهترین زمان پنجم را با ۰.۴۶۹ ثانیه پشت سر گذاشت، در حالی که کوین مگنوسن با ۱.۲ ثانیه عقبتر در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. اما راننده دانمارکی در سریع ترین دور خود اشتباه کرد.
لنس استرول که هنوز مصدوم است، در حالی که سعی می کرد به ماشین عادت کند، جلسه را با ۰.۵ ثانیه عقب افتادن به پایان رساند.
در دومین جلسه تمرینی، جایی که آلپاین واقعاً برای اولین بار دست خود را باز کرد، پیر گاسلی هفتمین زمان بهترین را داشت، در حالی که استبان اوکان یازدهم بود.
در مرسدس، هم لوئیس همیلتون و هم جورج راسل چندان خوشحال به نظر نمی رسیدند. به ویژه، راسل زمانی که با وسیله نقلیه خود درگیر بود اغلب روی صفحه ظاهر می شد. همیلتون با ۰.۶ ثانیه عقبتر در رده هشتم و راسل با ۰.۹ ثانیه عقبتر در رده سیزدهم قرار دارند.
مک لارن با لاندو نوریس به عنوان نهم در بین ۱۰ تیم برتر قرار گرفت، در حالی که اسکار پیاستری پانزدهم شد.
ژو گوانیو در آلفارومئو جایگاه دهم را به خود اختصاص داد، در حالی که والتری بوتاس دوازدهمین زمان سریع را از آن خود کرد. بین این دو ۰.۲ ثانیه فاصله بود.
برای ویلیامز، الکس آلبون هفدهم، با یوکی تسونودا هجدهم و نیک دی وریس نوزدهم، با ۱.۵ ثانیه عقب تر بودند.
همه رانندگان سریع ترین دورهای خود را روی لاستیک نرم ثبت کردند.